Spring naar bijdragen

Alle activiteit

Deze tijdlijn wordt automatisch bijgewerkt

  1. Today
  2. Hallo all Ik zal mij eerst even voorstellen : Ik ben Kris Hendrickx kom uit België en heb al 5 jaar een CJ7 4,2 . Nu ben ik opzoek naar achterste bladveren voor mijn CJ7 . liefst geen lift .
  3. Geen foutcodes? Ook geen foutcodes in de gas installatie?
  4. Yesterday
  5. Hoi allemaal, Ik heb een kj 3,7 uit 2006 gekocht. Deze slaat af en toe af zowel op gas als benzine. Auto heeft een grote beurt gehad maar blijft af en toe afslaan. Het gekke is dat het vaker gebeurt als de benzine tank vol zit. Iemand dit ook mee gemaakt?????? Groeten Marcel
  6. Afgelopen week
  7. Dankzij een aardige Jeeper in Rotterdam heb ik een prima andere spiegel. De twee RVS spiegels zijn nog in de aanbieding.
  8. Welkom, en heel veel lees plezier op Jeepforum.nl...😀
  9. Hallo, ik zoek een originele zwarte spiegel. Heb nog 2 prima RVS spiegels in de aanbieding. Zelf ben ik niet zo van de bling-bling, vandaar. Stuur maar een pb, Siert.
  10. Wij rijden sinds 2021 in een Jeep renegade Trailhawk4xe.
  11. jeep4life

    uitgestorven??

    Fossiele hobbys zijn ook zo uit de tijd.... 🤪🤪
  12. Ab

    uitgestorven??

    Het is hier rustig, maar zeker niet uitgestorven....
  13. ikkemijnnaam

    uitgestorven??

    Hallo, Een paar weken geleden hier een post aangemaakt maar volgens mij zit er niemand meer op dit forum. Inmiddels het amerikaans forum gevonden waar nog genoeg mensen op zitten. https://www.jeepforum.com/
  14. Eerder
  15. Mocht je nog steeds interesse hebben in een Wrangler, je zou tijdens het Dutch Jeep Camp in Zwartemeer het eens kunnen proberen. Daar rijden wel meerdere JK/JKU/TJ's rond. Ikzelf ben daar zeer waarschijnlijk ook deze editie... Zie ook: https://www.jeepclub.nl/wp/events/dutch-jeepcamp-2024/
  16. Ja, je hebt pech ben ik bang. Waarschijnlijk is de voeler zoals jij het noemt, nu krom. Je kunt het dif wel terugplaatsen zonder de sensor eerst te demonteren maar dan moet je met een ijzerdraadje oid wel de pin ingedrukt houden. Succes, Siert.
  17. Na de- en monteren van het voorste differentieel van mijn JK Rubicon staat hij ingeschakeld en wil er niet vanaf. Het betreft een Dana 44 vooras met el. locker. Waarschijnlijk heb ik hem niet juist in elkaar gezet. ik heb die voeler laten zitten die in de locker valt. weet iemand wat er mis is? Vr gr Jeroen
  18. Ja, er staat zelfs in dat de auto voor de Afrikaanse markt is en een eigen code voor Zuid Afrika. Dus dat is allemaal in orde. Zelfs de door de 1e eigenaar bestelde (denk ik) extra's staan erin. Jammer dat het met jouw link niet is gelukt.
  19. Ik heb de wisser motor verwisseld en het aandrijfwerk behouden. Ik heb de hele handel weer losgehaald, extra nogmaals doorgespoten met contactspray en het werkt weer. Bij het proefdraaien kwam ik er ook achter dat ik het aandrijfwerk 180 graden gedraaid had gemonteerd:) Human failure wat dat betreft. Dat verklaarde wel waarom de wissers omhoog bleven in ruststand. Verder alles weer zoals het hoort. Waarschijnlijk lag het toch aan de connector in de bak bij de voorruit, de enige die echt vochtig wordt.
  20. Heb je de wisser motor zelf verwisseld of het complete aandrijf werk inclusief motor? ik heb bij verschillende auto’s dezelfde problemen gehad. In al mijn gevallen lag het aan het vuil zijn van de sleepringen in het aandrijfwerk. Weet niet of dat bij de ajjep ook zo werkt, maar ik vermoed van wel. hier het hele verhaal van de ruitenwissermotoraandrijving op mijn Alfa Romeo Spider https://www.team-bhp.com/forum/diy-do-yourself/184805-my-car-hobby-jaguar-xjr-mercedes-w123-alfa-romeo-spider-jeep-cherokee-mini-one-51.html#post4936580 en hier, even naar beneden scrollen en dan kun je die sleepcontacten goed zien https://www.team-bhp.com/forum/diy-do-yourself/184805-my-car-hobby-jaguar-xjr-mercedes-w123-alfa-romeo-spider-jeep-cherokee-mini-one-51.html#post4943230 wellicht heb je er wat aan succes Jeroen
  21. Ja, dat lijkt er in ieder geval wel op. Klopt het bouwjaar nu wel ?
  22. Bij de dealer geweest die een 'starparts-netwerk - voertuiginformatierapport' voor me heeft uitgedraaid. Maar wel nadat ik lucht- en automaatfilter had afgerekend...;-D Hierin stond inderdaad de versnellingsbak als 42RE vermeld. Verder 4 pagina's met een 3-cijferige/letter combinatie met daarachter de beschrijving. Ik neem aan dat alle codes op onze auto van toepassing is. Dan zie ik ook onder code AWE 'up country suspension group (97-2-26) staan. Dus dan is dat voor mij ook opgelost (zie eerdere vraag van mij hierover). Is die uitdraai hetzelfde als de bedoelde buildsheet?
  23. Dat zou inderdaad reuze handig zijn. Alleen zegt dit systeem: "Could not find the description for the model year associated with this VIN". VIN is toch wereldwijd hetzelfede? Ik bedoel: zelfde aantal letter en cijfer combinatie? Afijn: straks maar even dealer bellen anders.
  24. Het kan natuurlijk ook dat de spanning naar de ruststand schakelaar niet aanwezig is. Dan stopt hij op het moment dat je zelf de schakelaar op de stuurkolom uit zet, en gaat hij niet naar de ruststand. Heb je een FSM met schema's? Dan zou ik daar eerst naar kijken.
  25. Advies over bestcarstyling: niet doen. Ze bevestigen de bullbar en sidebar met zelf in elkaar gelaste hulpstukjes en aangelaste beugeltjes op een prutsmanier aan je auto. Is dus niet merk specifiek. Zit slordig. Daarbij hadden ze ook nog op een zeer lelijke manier en ongevraagd een stuk plastic spoiler aan de voorzijde onderkant weggesneden om het gelaste stuk ijzer ruimte te geven. Kortom: prutsers. Heb het er snel weer afgehaald en andere merkspecifieke bullbar besteld en die zelf gemonteerd. Dat ging prima en zit 10 keer mooier. Side bars laat ik maar even weg.
  26. Dag mannen, Een vraag: ik wil de volgende Carplay installeren op de Jeep zodat ik vanaf mijn telefoon dingen kan afspelen en navigatie op groot scherm kan gebruiken enz.https://by-lisa.nl/product/carplay/ Voor een goede werking heeft dit ding een aux ingang nodig. Die zit niet op mij standaard radio (Jeep KJ uit 2007, laatste van oude model). Weet iemand of er een aux input adapter (noem je dat zo?)bestaat hiervoor? Misschien een linkje naar zo'n apparaat? Via zoekfunctie wel een en ander gevonden maar niet specifiek voor mijn model en al wat oudere info. Vandaar ze vraag. Mvg, Tiemen
  27. Dank Ab, dan ga ik het daar nog zoeken. Wel apart dat dit zich ook voordoet met een nieuwe motor, dan moet het volgens mij wel in de bekabeling zitten.. 4 punten op de connector bij de motor geven constant 9 volt en een contactpunt 9 volt of 0 volt al naar bediening van de schakelaar.
  28. Lijkt er op dat de schakelaar die de rust stand bepaald van slag is. Deze zit in het ruitenwisser motor huis. Deze krijgt normaal een constante spanning, zodat hij als op de draad andere draad de ruitenwissers uitgeschakeld worden, hij nog zijn slag kan afmaken naar rust stand. Ik zou er even een elektrisch schema bij pakken.....
  1. Meer activiteit laden


×
×
  • Nieuwe aanmaken...