Spring naar bijdragen

Welke olie en of toevoegingen???


michel1975
 Share

Recommended Posts

De Slick50 maakte veel schoon en misschien een beetje teveel daar ik daarna problemen ondervond met de 3e klep (stotteren tussen de 70 en 90 km per uur). Maar ja.....m'n Cherokee heeft er ook ca 550.000 km op zitten.

Ik gebruik nu 10/40 Olie en dat gaat ok. Additieven gebruik ik elk half jaar, niet alleen voor de olie maar ook voor de benzine injectoren.

Succes,

Rick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben benieuwd naar de verschillen die iedereen merkt bij additieven.

Volgens mij toch een marketingverhaal...heb er nooit iets van gemerkt nl.

Ik heb met een andere auto goede ervaringen met slick50 gehad. Die aantoonbaar beter liep daarmee. Dus marketingverhaal gaat me net ff te ver. Maar misschien idd met andere additieven. Vandaar ook deze oproep.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met de opmerking daarbij dat in het verleden gebruikte soort olie de voorkeur geniet.

Dus geen vol-synthetische olie in een oudere motor gieten als die altijd op half-synthetisch of zelfs minerale olie gelopen heeft... De dopes in synthetische olie kunnen lekkages en, erger, verstoppingen door loskomend vuil veroorzaken.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met de opmerking daarbij dat in het verleden gebruikte soort olie de voorkeur geniet.

Dus geen vol-synthetische olie in een oudere motor gieten als die altijd op half-synthetisch of zelfs minerale olie gelopen heeft... De dopes in synthetische olie kunnen lekkages en, erger, verstoppingen door loskomend vuil veroorzaken.:)

Je motor kan dàn dus wel een schoonmaakbeurt gebruiken. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vorige eigenaar was niet zo heel scheutig met onderhoud dus daar zal wel de goedkoopste olie in hebben gezeten. Dus maar geen synthetische:unsure:. De additieven had ik ook gedaan vanwege het gebrek aan liefde dat ie gehad heeft.

Weet niet, synthetisch olie heeft een aantal bijzondere voordelen.

vergeet niet dat als je je Slick50 gaat gebruiken ook al het eventuele vuil losmaakt.

In beide gevallen na korte periode nieuwe olie+filter en hij kan er weer tegenaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gezien het motor revisie projectje van Ogdak is keuze van de juiste olie wele wel van belang.

Die foto's van een open gemaakte V8 zijn om te gruwelen...

Er werd gespeculeerd of dit door gebruik van synthetische en minerale olien door elkaar zou kunnen komen...

klikkie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is al een kleine 20 jaar geleden dat ik een fles Slick 50 gebruikt heb.

Toendertijd stond het bekend om het 'teflon' effect of zo (minder wrijving, minder slijtage, minder brandstof verbruik).

Resultaat, binnen 3 weken een Chevy V8 naar de knoppen (kan natuurlijk gewoon toeval zijn)

Ik denk zelf door verstopte oliekanalen of zo.

Bij mijn Jeep deed ik wel eens een scheutje ATF door de motorolie heen, ongeveer een weekje voor het olie verversen. ATF reinigt ook goed volgens mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yup,

Da's een oude truck. Werkt goed, mits er niet teveel vuil opeengehoopt zit.

Als je dat bijhoudt, is het een prima middel om je blok schoon te houden. Maar... vol-synthetische olie doet dat ook, en beter!

Maar met een beetje ATF olie ( ahum... 50/50 ;)) heb ik al wel eens een tikkende klepstoter weer werkend gekregen...:yes: Een paardenmiddel.. dat wel!;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...