Spring naar bijdragen

magnetische invloed speaker


Recommended Posts

Klein vraagje; ik ga mijn speakers inbouwen in de deuren,doordat binnenkant

van deuren uit metaal bestaat trekken magneet en binnenkant deur elkaar

aan maar heeft dit invloed op het geluid?

Ze worden wel ingebouwd en zijn omgeven door hout en isolatieplaten maar

ik denk dat er nog enig'magnetisme' aanwezig zal blijven?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In je luidspreker zit een permanente magneet. In die magneet zit een luchtspleet waarin een spoel zit.

Als die spoel onder stroom wordt gezet, begint ze zich ook als magneet te gedragen en gaan beide magneten elkaar afstoten en aantrekken naargelang de polariteit. Dat doet de kartonnen conus die op de spoel zit bewegen en dan hoor je geluid.

Dat er achter je permanente magneet metaal zit kan geen kwaad hoor, dat maakt geen verschil uit.

[JOKE MODUS ON] Op lange termijn gaat je deur magnetisch worden, en daarna gans je jeep;

Als je dan te dicht bij een auto voor jou komt, ga je daartoe aangetrokken worden en dat scheelt weer brandstof...:ph34r: [JOKE MODUS OFF]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In je luidspreker zit een permanente magneet. In die magneet zit een luchtspleet waarin een spoel zit.

Als die spoel onder stroom wordt gezet, begint ze zich ook als magneet te gedragen en gaan beide magneten elkaar afstoten en aantrekken naargelang de polariteit. Dat doet de kartonnen conus die op de spoel zit bewegen en dan hoor je geluid.

Dat er achter je permanente magneet metaal zit kan geen kwaad hoor, dat maakt geen verschil uit.

[JOKE MODUS ON] Op lange termijn gaat je deur magnetisch worden, en daarna gans je jeep;

Als je dan te dicht bij een auto voor jou komt, ga je daartoe aangetrokken worden en dat scheelt weer brandstof...:lol: [JOKE MODUS OFF]

:ph34r: maar toch bedankt:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

off-topic:

waaromin de deur? als je dan zonder deuren wil rijden in de zomer mis je je geluid. er zijn ook nog andere plekken (soundbar; op/in middenconsole/ achter de stoelen)

Daar heb je gelijk in.Maar ik rijd meer met deuren dan zonder op een jaar

Achter stoelen zitten er al een paar+ de kleintjes vooraan.zonder zal ik niet snel zitten. Ben er gewoon zot van:wub:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...