Spring naar bijdragen

emiss check


martinus_
 Share

Recommended Posts

ik heb problemen met mijn wrangler 4,2 uit 1991

een paar weken geleden ging spontaan het lampje branden van emiss check, en ik krijg het niet meer uit.

Ik heb al gegoogled en bij de nieuwere wagens zou je een paar keer het contact aan en uit moeten zetten om de foutcode te kunnen zien, maar dit werkt niet.

Ik ben voor een andere reparatie naar brabant 4x4 gesleept omdat hij niet meet vonkte, dit is weer opgelost met een nieuwe module ( wegenwacht had er ook al 2 uur naar zitten zoeken,....)

Daar was iemand uit belgie die veel deed met wranglers en mij vertelde dat ik de accu even los kon maken en de polen tegen elkaar moest houden om de computer te resetten, dan zou ie uit moeten gaan,...helaas nog niks, zodra ik het contact aanzet gaat het lampje 'emiss check" gelijk branden.

in het haynes boek staat dat die computer het eea controleerd van uitlaatgassen ed , er zit bij mij geen sensor meer op de uitlaat en geen sensoren om en nabij de carburator.

wie kan mij vertellen wat die emiss check dan nog wel checked hoe ik evt de rede van branden kan controleren en hoe ik hem uitkrijg.

dan kan ik nou nog even verder zoeken waarom ie niet meer op benzine start, dat doet ie ook niet meer sinds mijn laatste ontmoeting met de wegenwacht,.......en ik sta zonder gas, gaat lekker met het jeepie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah... het gaataanmaarnooitmeeruit lampje!!!:yes:

Die "storing" is niet te resetten! Echt niet!

het is namelijk geen storing, maar een herinnering. na een bepaald aantal miles gaat dat lampje gewoon aan. Uitkrijgen kan alleen door de timer te vervangen. Of... je trekt domweg het stekkertje uit de timer!;) Zo ziet 'ie eruit:

2290-timer2.jpg

Het ding zit ergens onder je dash verstopt.

Het nut hiervan?? Je herinneren aan het vervangen van de lambda sonde. Verder niets.;)

Soms zijn die Yanks maf....;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah... het gaataanmaarnooitmeeruit lampje!!!:lol:

Die "storing" is niet te resetten! Echt niet!

het is namelijk geen storing, maar een herinnering. na een bepaald aantal miles gaat dat lampje gewoon aan. Uitkrijgen kan alleen door de timer te vervangen. Of... je trekt domweg het stekkertje uit de timer!:ph34r: Zo ziet 'ie eruit:

2290-timer2.jpg

Het ding zit ergens onder je dash verstopt.

Het nut hiervan?? Je herinneren aan het vervangen van de lambda sonde. Verder niets.;)

Soms zijn die Yanks maf....;)

in het donker vind ik dat lampje zelfs nog sfeervol :lol: der brandt al zoweinig licht in een wrangler

martinus: kan je ook is ff posten waar je dat stekkertje vond?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

in het donker vind ik dat lampje zelfs nog sfeervol :wacko: der brandt al zoweinig licht in een wrangler

martinus: kan je ook is ff posten waar je dat stekkertje vond?

ik kan het lampje ook weer aandoen als ik het stekkertje er in doe, misschien een goeie tip voor s'avonds

bij mij kan je dat kastje zien zitten schuin boven het gaspedaal, rechts er van, er zit maar 1 stekker aan en die kan er zo uit ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Sinds een paar weken in het bezit van een jeep yj uit 1988

, gisteren ging het lampje emiss maint branden.

Is dit hetzelfde geval, als hier beschreven ?

( dus gewoon stekerje eruit , of kan je jezelf dan nog

tegenkomen op langere termijn ?

O,ja volgens ons is de waterpomp kapot,

waar kan ik deze het slimst kopen ?

motor : 4.2 6 cil k6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Dagobert.

Je bent een winnaar! Stekkertje eraf halen, idd.:huh:

Wat de pomp betreft, daar kun je voor naar B&S in Tiel, 4wd.com, Asp-eberle.de, enz. Misschien dat Brezan je ook kan helpen...

De prijzen kun je zo opvragen om een keuze te maken.

Let er wel ff op, dat je de juiste pomp neemt. Er zijn links en rechts draaiende exemplaren, alsmede typen met verschillende flensmaten en verschillende aansluitingen voor de kachelslang.

Het beste kun je de oude pomp ff demonterenen meenemen als je de nieuwe gaat kopen. Mits je natuurlijk niet via 't www koopt.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wrangler bedankt voor je reactie,

waterpomp reeds gekocht via AOC in Vlissingen ,

moest het chassisnr. opgeven , via deze weg kon men zien

welke pomp. ( hij past < gelukkig )

voor 77 euro ex. btw. ( ter info ).

tevens onderste koelwaterslang vervangen. 26 euro ex.

Het stekkertje , emiss maint zal ik morgen eens naar kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Oeps , iets te positief geweest in eerste instantie,

na een paar honderd meter met de nieuwe pomp gereden te hebben,

stond de koelwatertemp. meter op max.

Tevens had een hoop koelvloeistof via het expansievat geloosd op de

openbare weg.

Toen nog maar eens op dit forum gekeken, blijkt inderdaad een

andere draairichting schoep op de pomp te zitten.!!

AOC had dit nog nooit meegemaakt, ook de importeur stond zeer

vreemd te kijken . De importeur gaat nu op onderzoek , of men

dit uberhaubt kan leveren.

Soms zit het mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...