Spring naar bijdragen

snorkel vraagje


Recommended Posts

Ik zou in de toekomst een snorkel op mijn cj willen.

de luchtfilterbehuizing op mijn motor is waterdicht gemaakt en de ontsteking is ook waterbestendig.

dsc02413kq0.jpg

Volgende stap is dus een snorkel monteren zodat de motor zijn lucht "hoog en droog" kan aanzuigen.

Als ik wat op het internet rondsmurf dan kom ik (voor de cj) overal hetzelfde tegen: snorkel gemonteerd en een verbinding tussen de snorkel en luchtfilterhuis. Maar hoe werkt dat dan als je met je jeep op bv de autosnelweg in een gigantische regenbui komt? Dan zuigt je motor toch lucht EN water door de snorkel naarbinnen en in de motor? Je kunt op zo´n moment natuurlijk je co naarbuiten sturen om de kop van die snorkel om te draaien zodat er minder water naarbinnen kan maar dat lost het probleem niet volledig op.

Is mss een stomme vraag...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Door de rijwind word de lucht er niet ingezogen maar ingeblazen.

Door een bepaalde inwendige vorm word er een draaiende beweging aangegeven waardoor eventueel aanwezig water tegen de wanden wordt afgezet waar het vervolgend via de gaatjes die je bij Dez zijn plaatje ziet, weer naar buiten loopt.

Er zullen ook best andere systemen bestaan overigens...

Je kunt ook de aanzuig naar achteren zetten maar dit heeft als nadeel dat je de werking van je rijsnelheid kwijt bent en heeft tot gevolg dat de auto wat meer zal verbruiken op hogere snelheden.

Wat ook gedaan word is de aanzuig binnen in de auto plaatsen, een droger plekje zul je niet snel vinden en bovendien zit er geen snorkel in de weg.

Nadeel hiervan is uiteraard dat het beetje warme lucht in je auto ook je filter in verdwijnt...echter kun je natuurlijk je luchtslang loskoppelen bij het filter als je weer de weg opgaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
snel even een snorkel maken met buizen is dus uitgesloten? :lol:

tenzij je die kop los kunt kopen natuurlijk..

Natuurlijk kan dat. Zolang je alles netjes waterdicht krijgt.

Er zijn er genoeg die van PVC buizen wat in elkaar hebben gezet.

Heb er zelfs 1 gezien met een metalen dakje van een schoorsteen boven op de pijp. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...