Spring naar bijdragen

Dichtplakken luchtrooster


Mjoeb
 Share

Recommended Posts

Jongens, ik heb nog steeds last van water op de bekende plek (op de vloer bij de bijrijder), wat daar niet hoort.

Heb alle relevante topics doorgespit en de voorruit of het luchtrooster voorop, als boosdoener ingeschat.

Na een gemiddelde regenbui ligt er toch ca 2 liter water op de bodum.:yes:

Denk eraan om het hele rooster aan de buitenkant af te plakken om eea te testen en uit te sluiten.

Kan ik dat ongestraft doen, een aantal weken zo rondrijden of is dat schadelijk voor andere systemen in het vooronder?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is een optie inderdaad.

Ik heb het rooster laatst met kit bewerkt en daarna de tuinslag misbruikt met als resultaat geen lekage. Het raam op zelfde wijze gecheckt ook daar geen lekkage. Na een aantal ritten in de regen helaas toch weer water binnen. Denk dus dat bij rijden andere invloeden meespelen.

Dat wil ik dus uitproberen. En om nu het raam tijdens het rijden af te plakken...:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mogelijke boosdoeners

rubber van je raam scharnier . waar ruit mee naar voren klap

tussen rubber rotte plekken. rubber ondersteboven gemonteerd

imgp7128yn8.th.jpg

gaatjes waar je softtoprail mee op je voorruit is geschroefd

imgp7127xf0.th.jpg

naad tussen achterste gedeelte motorkap en voorruit (schutbord)

imgp7126ck9.th.jpg

of via raam scharnier . indien later bv rvs scharnieren zijn geplaatst. de originele zitten dik in de kit achter je speakers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt onder de kachel, midden onder het handschoenenkastje langzaam binnen te stromen. Misschien zegt dat meer.

Scharnieren zijn gekit, de naad voorop is mooi strak, de HT valt over de gaatjes van de softoprail heen en het rubber onder de voorruit lijkt ok. Vandaar de uitsluit actie nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je de waterafvoeren van je ventilatie in de motoruimte al gechecked, effe in die rubber slangetjes knijpen kan best troep in zitten.

Heb overigens hetzelfde probleem. Mijn voor raam gaat van de week of volgende week toch nog plat omdat ik het dashboard eruit moet halen. Ga gelijk die rubberstrip afkitten. Hoop ik ook is van lekkage af te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

via de leidingen van de kachel misschien ?

Wat zou ik me daar bij voor moeten stellen

De leidingen van de kachel gaan toch van het motorcompartiment door het schutbord heen naar de passagiersruimte ? Als er nu binnenin de motorruimte water langs het schutbord stroomt, omdat de dichting van de motorkap niet goed is, dan loopt het via deze rubberen waterleidingen naar binnen in de kachelruimte...

Heb dit ooit 's gehad met een bmw...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

water zoekt zn weg langs de onmogelijkste weg. waar het binnenkomt is alleen maar het laagste punt

als ik rij en bocht links zeikt het water uit de linkerraam hoek binnenkant raam rechtsaf rechterhoek.

bij vriendin (dr Wrangler)lekt al 3 jaar onder dash links ????

sterkte:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Update!

Het heeft vannacht toch aardig fanatiek geregend hier.

Toch lag er vanmorgen geen druppel water op de vloer. :bye1: Joepie!

Zal nu de raamrubbers gaan vervangen en de onderkanten van de scharnieren waterdicht maken. Daarna zal wel weer een test volgen.

Ben voorlopig al even blij met deze wetenschap.

U hoort weer natuurlijk.

@Laurent: Met zo'n 1,5 liter elke keer blijft er natuurlijk niet veel over van je tapijtje! En er gaan paddestoelen op groeien, zit misschien wel handel in!:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

water zoekt zn weg langs de onmogelijkste weg. waar het binnenkomt is alleen maar het laagste punt

als ik rij en bocht links zeikt het water uit de linkerraam hoek binnenkant raam rechtsaf rechterhoek.

bij vriendin (dr Wrangler)lekt al 3 jaar onder dash links ????

sterkte:blush:

Idem.

Heb tijd geleden een nieuwe 'weather strip' gemonteerd waarna het enkele maanden droog bleef in de jeep, maar sinds een week staat er binnenin terug water.

Het is al de gewoonte dat, wanneer het geregend heeft, ik met een onderaan-natte broek en natte schoenen rondloop. :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja jongens, dat zijn allemaal symtoombestrijdingen.

Als het de oorzaak niet aan te pakken is kan ik daar altijd nog aan beginnen.

Ik denk dan zelf aan een zwembroek en duikbril of zo.

Eerst het rubber onder de voorruit vervangen, heb goede hoop.

Er staat na 2 dagen enorme regen nog steeds geen druppel op de vloer, na het afplakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...