Spring naar bijdragen

Stoelverwarming


Recommended Posts

  • Reacties 63
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Hoi John,

Je bent wellicht iets te enthousiast geweest... ;)

Er kunnen onderbrekingen in de verwarmingsdraad zijn op meerdere plaatsen...

Dus vrees ik: herbeginnen.

troost: ik heb er ook van hoor, mag de mijne er ook weer uithalen...

enne, voor je de zaak dichtnaait: meet eens met je multimeter...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi John,

Je bent wellicht iets te enthousiast geweest... ;)

Er kunnen onderbrekingen in de verwarmingsdraad zijn op meerdere plaatsen...

Dus vrees ik: herbeginnen.

troost: ik heb er ook van hoor, mag de mijne er ook weer uithalen...

enne, voor je de zaak dichtnaait: meet eens met je multimeter...

Ja inderdaad.. ik zag een minimaal schroei gaatje... ik denk hebbes. Maar helaas zal hem een keer echt open moeten halen.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi frans ,vanavond de hele avond gezocht waarom de stoel verwarming het niet deed.En doet het nog niet !! We hebben gewerkt zoals je het zei maar we konden geen draadjes vinden die afgebroken waren.Is het zo dat wanneer er 1 blauw draadje los is de hele stoel verw.het niet meer doet?ook de schakelaar getest die was goed.Alles uit elkaar gehad niks gevonden.Tenminste optisch.Hoe meet je het circuit door?En bestaan er geen matjes die je eenvoudig tussen het leer schuift en dan weer opnieuw aansluit?Ik ga er maar een nachtje over slapen Hoor het wel groetjes rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi rob,

die matjes bestaan, maar de kans dat je jeep uitfikt is groot... :blink:

Waar heb je die onderbreking precies gevonden ? Meestal zijn er meerdere dunne draadjes doorgebroken. Maar je moet goed graven in de mousse hoor. Er staat heus geen pijltje bij 'hier is het'... ;)

Als je een open draadje vindt, steek dan je multimeter ertussen en meet eens of je een open of een gesloten circuit detecteert. Als het een open circuit is, verder graven... :lol:

als het circuit gesloten is, steek dan eens 12 volt op die draadjes, dan moet de zaak opwarmen. De plaats waar je de stroom eraanzet kan geen kwaad, maar het is beter dit te doen als de zetel op de werkbank staat. Ik gebruik hiervoor een batterijlader.

Het draadjescircuit moet je zien als een gesloten lus, een paar meter dunne draad dus die zigzag onder je mousse zit. Knip die lus ergens door en steek er power op, en de zaak wordt warm. Dit is de simpelste en betrouwbaarste test.

Soms is ook de NTC weerstand kapot, hierover kun je meer lezen in het andere topic waarvan ik je de link hierboven heb gegeven.

Succes !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Ik heb zo'n beetje alles aan mijn 5.9 zelf gerepareerd, tot en met een nieuwe airco verdamper maar de stoelen moeten nog en daaar zie ik om de een of andere reden fors tegenop!

Iemand met ervaring zin om me te helpen in ruil voor gezelligheid/Mac D/biertje?

Ik woon in Veldhoven dus ergens in het Brabantse misschien?

Zou echt te gek zijn, heb de Jeep na een jaar maar weer uit de stalling gehaald en besloten het beestje toch maar voor altijd te houden maar dan wil ik 'm ook perfect hebben!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zo'n beetje alles aan mijn 5.9 zelf gerepareerd, tot en met een nieuwe airco verdamper maar de stoelen moeten nog en daaar zie ik om de een of andere reden fors tegenop!

Iemand met ervaring zin om me te helpen in ruil voor gezelligheid/Mac D/biertje?

Ik woon in Veldhoven dus ergens in het Brabantse misschien?

Zou echt te gek zijn, heb de Jeep na een jaar maar weer uit de stalling gehaald en besloten het beestje toch maar voor altijd te houden maar dan wil ik 'm ook perfect hebben!

denk als je een nieuw topic maakt onder WJ dat je meer reacties krijgt

of onder jeepers voor jeepers evt? :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zojuist de passagiersstoel gefikst!!!

Er was een dikke zwarte draad afgebroken bij de instap, deze was verbonden met....nou ja niks eigenlijk?

Een klodder kit met een gaasje...of is dit nu het verwarmingselement???

Bij mij zit er niets in het schuim van de zitting zelf, alleen een aantal draden tegen de onderkant van het leer.

Aan de andere kant speelde hetzelfde euvel maar helaas: geen warme kont.

Wel hoor ik een relais schakelen als ik die verwarming aanzet en op de vier-polige stekker komt 12 volt te staan....

Iemand met enig idee wat hier niet goed zit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ik heb ook een probleempje met de stoelverwarming aan de rechterzijde :angry: ....

Heb het hele forum gelezen over het bewuste fenomeen, maar is me nog niet duidelijk zoals jullie het omschrijven :( ..

Jullie hebben het over een mousepad?? , moet ik aannemen dat het dan gaat over de verwarmingmat of......

Tevens vind ik geen vergelijk zoals jullie het omschrijven dan, over haakjes dat je dan de mouse kunt oprollen enz...

Ik zie daar bij mijn jeep stoel niets van terug :blink: ..

Ik rij dan ook een jeep cherokee uit bouwjaar 97 5.2 V8, misschien staat de juiste beschrijving omdat te repareren hier niet tussen of ik snap het nog niet helemaal B) ..

Daar tref ik als ik het leer omhoogschuif een foamlaag gestikt aan het leer, als je dat een beetje openknipt kom je wel een mat tegen, waar dan aan de linker en de rechterbuitenzijde zwarte draden tegen en helemaal achterin op de zitting dan aan de linkerzijde ook een tweetal zwarte en aan de anderezijde dab een rode/blauwe enz, enkel zitten deze dan wel aan de anderkan van het matje zodat je het eigenlijk niet kunt zien of dat wel goed vastzit... :huh::blink::unsure:

Heeft iemand misschien nog een betere versie van uitleg op dit fenomeen wat ik dan tref, of een update van tip's, want vrouwtje vind het ook wel lekker om er warm bij te zitten van de winter :P ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het topic dat ik destijds heb gemaakt ging over de WJ modellen.

Voor de ZJ kan ik niet uit ervaring spreken.

Maar het principe blijft hetzelfde: de zwarte draden zijn de voedingsdraden naar het verwarmingselement. Het verwarmingselement zelf is een lus-netwerk van dunnere draden.

Die dunnere draden zitten bij de Wj verstopt in de mousse en zijn blauwgrijs van kleur.

Zoals ik reeds uitgelegd heb, is zo'n verwarmingselement een lange draad die in zigzagvorm gewoon onder je kont zit.

Als je ergens die draad kunt vinden en je steekt er 12V op (met een batterijlader bv.), dan moet gans de zitting warm worden.

Let op: er is ook nog een element in de lage rugleuning. Die ligt wellicht in serie met het zitvlak, en kan ook onderbroken zijn.

Het is een zoekplaatje hoor, maar zolang je de verwarmingsdraadjes niet vindt, kun je niets uitmeten.

Blijven graven dus....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het topic dat ik destijds heb gemaakt ging over de WJ modellen.

Voor de ZJ kan ik niet uit ervaring spreken.

Maar het principe blijft hetzelfde: de zwarte draden zijn de voedingsdraden naar het verwarmingselement. Het verwarmingselement zelf is een lus-netwerk van dunnere draden.

Die dunnere draden zitten bij de Wj verstopt in de mousse en zijn blauwgrijs van kleur.

Zoals ik reeds uitgelegd heb, is zo'n verwarmingselement een lange draad die in zigzagvorm gewoon onder je kont zit.

Als je ergens die draad kunt vinden en je steekt er 12V op (met een batterijlader bv.), dan moet gans de zitting warm worden.

Let op: er is ook nog een element in de lage rugleuning. Die ligt wellicht in serie met het zitvlak, en kan ook onderbroken zijn.

Het is een zoekplaatje hoor, maar zolang je de verwarmingsdraadjes niet vindt, kun je niets uitmeten.

Blijven graven dus....

Oke, daar heb je gelijk in, maar moet ik dan in die verwarmings mat gaan knippen dan??? :mellow:

Ik zie namelijk niets, enkel dan waar de draden op de verwarmings mat zijn gesoldeerd met een stukje gaas en kit werk, maar dat was het dan ook :unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

fuck... :angry:

ik had al een vermoeden dat dit weer niet simpel ging zijn...

OK, this is the plan:

1) maak eens een foto van de situatie als je kan...

2) dan kunnen we veronderstellen dat bij jou zetel, het 'gaas' voor de verwarming zorgt ?

3) dan moeten we eens nadenken wat er daar kan aan mankeren...

4) indien er niks anders in de mousse zit...meestal is het gaasje de plaats waar er 2 dikke draden voor de voeding zorgen, en dan 2 dunne grijsblauwtjes in de mousse verdwijnen...

fotooooooooooooooooo ......

bewerkt door fransdemers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

fuck... :angry:

ik had al een vermoeden dat dit weer niet simpel ging zijn...

OK, this is the plan:

1) maak eens een foto van de situatie als je kan...

2) dan kunnen we veronderstellen dat bij jou zetel, het 'gaas' voor de verwarming zorgt ?

3) dan moeten we eens nadenken wat er daar kan aan mankeren...

4) indien er niks anders in de mousse zit...meestal is het gaasje de plaats waar er 2 dikke draden voor de voeding zorgen, en dan 2 dunne grijsblauwtjes in de mousse verdwijnen...

fotooooooooooooooooo ......

:blink::blink::huh::huh::D:D:D:lol::lol: ...............

Uhmm :unsure: , maar ik ga daar dan eens wat van proberen te maken goed :rolleyes:

en kijken of ik ze hier dan ook nog geplakt krijgt B)B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...