Spring naar bijdragen

Jeep Grand Cherokee 3.1TD kopen?


Recommended Posts

Hallo,

Ik kijk al een paar weken af en toe op dit forum om me een beetje te orienteren op een Jeep Grand Cherokee 3.1TD.

Ik weet nu een tekoop voor niet teveel geld (denk ik).

Het is een Jeep Grand Cherokee 3.1TD van 1999 (nieuwe model)

Heeft 170.000 km gelopen.

Is geen limited uitvoering maar verder wel luxe.

Geen schade en krassen etc. Onderhoudsboekje is tot 140.000 ingevuld. De histrory daarna is bekend.

De prijs is ongeveer 15.500 euro's.

(zonder garantie etc.)

Zal dit een goede koop? Ik heb er wel zin in maar een beetje bang voor een miskoop heb ik toch ool wel.

Ervaringen en/of tips?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Richard,

Tips:

1) Zoek op Internet advertenties van vergelijkbare type (Autotrader enz.); kijk dan hoe de prijs / leeftijd / kilometrage zich verhoudt met het exemlaar wat je op het oog hebt.

2) Overweeg een ANWB aankoop keuring (zonder Bovag garantie zeker doen)

3) De rest is emotie; als de auto het helemaal is dan is het vaak lastig rationeel te blijven bij een aankoop.

Met een diesel uitvoering weet je dat de auto ooit aangeschaft is om veel km's mee te rijden. Los van de kwaliteit van de motor, betekent dit ook extra slijtage aan de rest van de bewegende delen.

Groeten,

Jan Pieter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by richardb@Aug 23 2004, 16:43

Ik weet dat er voor en nadelen zijn aan de auto.

Tuurlijk is een japaner beter, maar die wil ik gewoon niet.

De vraag is eigenlijk is de 3.1TD nu echt zo slecht als men soms zegt of is valt het eigenlijk wel mee?

Richard

<div align="right">

Uiteraard valt het allemaal wel mee. Zoals gewoonlijk zijn die tests/onderzoeken etc etc een discussie over 'peanuts'.

Slechte auto? Ben je gek! Tuurlijk niet...het is maar hoe die onderhouden is en dat uiteraard meteen het probleem: Je weet het niet, het is een gok. En je moet er maar van uitgaan dat de GC regelmatig een smeer-/onderhoudsbeurt heeft gehad en daarnaast goed is ingereden en zo....

huh.gif En waarom is een 'japanner' nu weer beter? Dat is een leuke discussie die eigenaars van 'japanners' altijd doet verwijzen naar de testen uit consumentenonderzoeken. Verder dan dat komen ze niet.

Reden: wat de 'japanners' goed (echt goed) voor elkaar hebben is de hele lijn der onderhoud. Bij een nieuwe Landcruiser weten ze al dat over 35.000 km dit of dat onderdeel vervangen moet worden en bij 50.000 weer een ander. Zo voorkom je dat ie onderweg ooit zomaar stilstaat. Dat is het punt waar ze bij Chrysler jaren achter lopen: service. Dààrom en alléén daarom heb je bij Amerikanen en tot voor kort bij Europeanen wat meer probleemgevallen. Maar beter gebouwd? Onzin!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

cool.gif Ach, weet je: Je kunt een Harley Davidson ook vergelijken met een Suzuki ofzo, moet je niet doen en niet willen doen: Harley=Harley + Jeep=Jeep, aan beiden moet je zo nu en dan sleutelen, en dat is toch leuk, nietwaar? Als je daar niet van houdt moet je zeker een japanner nemen, het zuidelijk halfrond rijdt Toyota ,niets mis mee.

Echter "NOT MY THING".

Veel plezier met jouw nieuwe JEEP !!!

Groeten,

Pierre.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...