Spring naar bijdragen

banden raken bladveer


martijnn
 Share

Recommended Posts

Net met de auto bij de APK meneer geweest.... Bijna in 1 keer door.Op een paar ruitewissers na en....de banden kunnen de bladveren raken volgens deze meneer en dat is een afkeur punt:huh:. Heeft iemand een idee wat ik er aan kan doen er liggen 33'' op.Ik heb wel smallere banden maar geen velgen en om alleen hiervoor de boel om te laten zetten is ook weer zoiets. zat aan spoorverbreders te denken maar kan zo niets vinden. Brand maar los met goede ideeen zou ik zo zeggen:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 op de standaard wielen lijken mij wel erg veel van het goed... Heb je niet een hele bolle bandwang? Als je aangepaste velgen hebt (8J) zou het geen probleem moeten zijn, tenzij ze de verkeerde offset hebben.

Spoorverbreders zou dit oplossen, maar die zijn ook tussen de 200 en 300 eu Dat is dus niet echt een goedkope oplossing.:rolleyes:

Om het op de juiste manier op te lossen zou ik toch even naar de juiste band/velg/auto combinatie kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net met de auto bij de APK meneer geweest.... Bijna in 1 keer door.Op een paar ruitewissers na en....de banden kunnen de bladveren raken volgens deze meneer en dat is een afkeur punt:huh:. Heeft iemand een idee wat ik er aan kan doen er liggen 33'' op.Ik heb wel smallere banden maar geen velgen en om alleen hiervoor de boel om te laten zetten is ook weer zoiets. zat aan spoorverbreders te denken maar kan zo niets vinden. Brand maar los met goede ideeen zou ik zo zeggen:P

Hoe breed zijn je banden dan? De hoogte van je banden is naar mijns inziens niet het problemen de breedte van je banden wel. Daarom gebruiken veel mensen spoorverbreders als de banden een stuk breder worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt mij dat is je banden niet uitsteken van het spatboord en de afstand van je koplampen niet meer als 30cm is dan mag je gewoon spoorverbreders monteren!

Vreemd dat je binnenkant van wang dan niet vast in je wielkast loopt!

Want loopt die niet gelijk met je bladveren?

De banden mogen voor de APK trouwens 3cm uitsteken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat een reactie's.:) nog even voor de duidelijkheid. De banden zijn 33-12.5-15. De wangen zijn idd erg bol. Weet niet of er iemand in de buurt van Zutphen woont met wielen die ik even zou mogen lenen? of heeft iemand nog spoorverbreders.

Op wat voor breedtemaat velgen zitten deze banden? En deze banden steken niet meer als 3 cm uit bij je wielkasten? Je kan wel spoorverbreders gaan gebruiken maar volgens mij steken je banden dan meer als 3 cm uit en dan wordt hij nog niet apk goedgekeurd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik kan het niet goed zien, maar is orginele velg...

ik zou andere velgen nemen, met juiste backspace

en dan stalen, is ook niet zo duur bv klikkie

Zo ver ik kan zien zijn het de originele velgen en die hebben een breedtemaat van 7j? Als jij dan met 12.5 inch rijdt als breedtemaat rij je op het randje. Normaal mag je niet verder gaan als 4 inch bovenop je breedtemaat van je velg. Dus maximaal 11 inch als bandenmaat gaan gebruiken bij je standaard velgen. Je neemt dus een risico.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat een reactie's.:bye1: nog even voor de duidelijkheid. De banden zijn 33-12.5-15. De wangen zijn idd erg bol. Weet niet of er iemand in de buurt van Zutphen woont met wielen die ik even zou mogen lenen? of heeft iemand nog spoorverbreders.

In Lochem liggen 2 setjes die je zo kan komen lenen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

eigenlijk nooit problemen mee gehad. Ook niet dat`ze tegen de bladveren aan liepen. Maar er zaten wat krassen op de band waardoor de keurmeester vond dat er te weinig ruimte was tussen band en veer.:bye1: Bij de voorwielen is er geen probleem de stelboutjes afgesteld.:P Aankomende maandag gaat hij weer door de keuring heb nu achter 32-11.5 liggen dat geeft genoeg ruimte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...