Spring naar bijdragen

differentieel kappot,hoe demonteren?


Recommended Posts

het achter differentieel van mijn cherokee is vorige week kappot gelopen,ik heb het deksel eraf gedraait en nu blijkt dat van het grote tandwiel,(kroonwiel heet dat geloof ik) de bouten allemaal afgebroken zijn,want hij zit namelijk vast gebout.

nou begrijp ik niet hoe ze hebben kunnen afbreken,maar ik kan de uiteindjes er nog uit halen die nog in het tandwiel zitten.

nou lijk het mij makkelijker om het differetieel eruit te pakken,maar ik neem aan dat eerst de assen eruit moeten,ik kan er niet achter komen hoe ze vast zitten. kan iemand mij daarmee helpen.

komt het vaker voor?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maak een foto van het difcover of dif zodat we kunnen zien wat voor as. waarschijnlijk dana 35

de assen moeten eruit. dan kun je de bouten van de schouderlagers los maken. wel markeren welke bout links en rechts en onder en boven zat.

als je c clip assen hebt wielen eraf en als je as naar binnen drukt kunnen de c clips eruit en kun je de assen terug trekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb nog niet weer onder de auto gekeken,ik was er erg flauw van dat het niet wil lukken,ik heb nu ongeveer door hoe het zit,om de assen naar binnen te drukken moet ik eerst het asje wat er tussen zit eruit,dat zit vast met een klein boutje en die krijg ik al niet los.

ik heb van jullie al heel wat informatie gewonnen,ik zal het nog eens ff bekijken wat ik precies ga doen.de hele as eronder weg is ook nog wel ff sleutelen.

ik heb de jeep nog maar net een paar weken,is ook mijn 1e 4x4. dus heb nog niet zoveel ervaring in deze auto's

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ohw ja,wat die sj betreft,sorry ik weet niet wat voor een dit is,staat alleen maar cherokee op kenteken,is een 2.5 td,ik zal ff pogen om een foto te maken

Wedje om een krat bier dat het een XJ is??? (Als je tenminste een Cherokee hebt en niet een Grand Cherokee).

http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=6334

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...