Spring naar bijdragen

Malafide handelaren


CoolLion
 Share

Recommended Posts

Ik mis op deze site echt die lijst met handelaren die knoeien met Jeeps.

Ik heb mijn Jeep gekocht bij Vincent L, ik heb m gekregen met een splinter nieuwe APK en totaal versleten remmen.

Er zijn meerdere mensen die een slechte Jeep bij hem gekocht hebben en iedere nieuwe Jeep liefhebber loopt de kans op dit soort ellende. Mooie rapportjes en boekjes en daarna een hoop ellende.

Ik wil een andere Jeep gaan kopen maar ben nu erg argwanend geworden waar ik hem wel of niet moet kopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat je toch bij jezelf te raden moet.

Er is ook nog zoiets als ANWB.

Eerst snel kopen en daarna janken werkt niet.

Misschien wil deze meneer het wel oplossen.

Anderzijds is het in 9 van de 10 gevallen zo, dat autohandelaren

niet in hemel komen omdat ze niet gejokt hebben.

En weet je wat dit noemen ze ook leergeld.

suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In principe lijkt het me dat je ermee terug moet gaan. En dan ben ik benieuwd wat er aan gedaan wordt/is.

Overigens bestaat er zoiets als "consumenten bescherming". De auto mag met versleten remmen verkocht worden, mits er bij de APK wel een reparatieadvies gegeven is én de APK norm nog gehaald is.

E.e.a. is natuurlijk wel afhankelijk van de prijs, als die "onder de markt" is, had je, als koper, argwaan moeten krijgen.

Verder ben ik het gedeeltelijk met Hendrik eens: Je moet, zeker bij de aanschaf van een oudere auto, goed onderzoeken wat je koopt. Stel minstens een ANWB of DEKRA keuring voor, wordt dat niet toegestaan: Laat maar!

Maar ook een handelaar dient te doen wat 'ie beloofd. Het is niet zo dat de verantwoording geheel bij de klant ligt. Helaas is er veel kaf onder het koren, zelfs bij handelaren in Jeeps. Een mede stafflid heeft dat ook al mogen ervaren, en hij ging wel over meer nachten ijs!:wacko:

Overigens hebben we al eens een topic gehad waarin de Jeepdealers beoordeeld werden. Tot veler verassing viel de waardering erg mee.

Oorzaak is waarschijnlijk dat klachten vaak wel gepost worden, maar positieve ervaringen niet.

En da's meteen een reden dat er geen "zwarte lijst" is: Alleen mensen met klachten posten meestal in zo'n topic, waardoor een overdreven slecht beeld van een bedrijf gegeven kan worden. En daar is niemand bij gebaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat je toch bij jezelf te raden moet.

Er is ook nog zoiets als ANWB.

Eerst snel kopen en daarna janken werkt niet.

Misschien wil deze meneer het wel oplossen.

Anderzijds is het in 9 van de 10 gevallen zo, dat autohandelaren

niet in hemel komen omdat ze niet gejokt hebben.

En weet je wat dit noemen ze ook leergeld.

suc6

Black ik lees wat je schrijft, je gaat echter voorbij aan het feit dat er dus gewoon valse rapportjes bij auto's gegeven worden. Zelfs met de NAP wordt geknoeid.

Ik heb contact gezocht met de betreffende instanties over de situatie maar de procedures waar je door moet om zo'n handelaar op zijn plek te krijgen kosten erg veel tijd. De politie geeft aan dat dit soort geknoei op zijn minst een half jaar duurt voordat er tijd voor is.

Ik vind je antwoord dus eigelijk weinig behulpzaam daarnaast vind ik je opmerking over leergeld ook eigelijk erg naar. Er zijn gewoon een aantal knoeiers die iedereen in de Jeep wereld kent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beetje zwaar hoor.

Ik wil niemand veroordelen, maar je begint over een aankoop met slechte remmen en tegelijk veroordeel je hem dat hij jou een slechte auto heeft verkocht?

.. een slechte auto heeft meer problemen dan remmen die versleten zijn, remmen slijten nu eenmaal altijd.

Misschien was de remtest op het randje en heb je een goeie deal gehad?

Daarna begin je over NAP en over andere algemene zaken, wil je je mening gewoon kracht bijzetten?

Vergeet niet dat je met tweedehands ook gewoon wat pech kan hebben.

ps, er zitten altijd knoeiers bij.. bij elke handel. Maar die komen vanzelf boven drijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil ook niet behulpzaam zijn.

Je moet begrijpen dat de grote boze wereld klaar is met NAP of APK

etc.

Ik heb mijn leergeld ook betaald en vertrouw niemand die aan mij wil verdienen.

En wat ik vertel doe ik om jou wakker te schudden.

Want mensen met jouw verhaal ligt geen handelaar wakker van.

Jij kunt het beste de scherven oprapen en repareren en daarna lekker rijden.

Als acties op touw zetten in de vorm van een zwarte lijst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De aanschaf van een jeep gaat bij nooit over rozen, laat staan het onderhouden van het ding.

APK zegt weinig over het voertuig het is een moment opname.

APK zegt over de remmen, ze moeten werken, al heb je nog maar 1/2/ mm voering ergens op zitten maakt het niet uit, ze werken toch.

Als de auto gekocht is met nieuwe remmen is het wat anders.

Autohandel is voor mij erg duidelijk, met garantie kun je verhaal halen, zonder, dat is erg simpel nl. achter het lijk wordt niet gesproken.

Ik zou een jeep het liefst zonder APK kopen want het zegt mij toch niks, gewoon zelf of met iemand die er verstand van heeft inspecteren.

De Jeep is een veel besproken auto en er wordt gewoon veel mee gerommeld,

dat moet bij de kopende partij een gerede argwaan opwekken dat hij wel iets koopt wat deugt en wat goed op kenteken staat.

Het is altijd nog zo dat je de wagen zelf koopt en dat je zelf voor de rest moet zorgen, al hoe vervelend dit soms kan zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb mijn WJ gekocht bij Joost van rompaey in Schoten.

Een week nadien stond ie dus al in panne, met een kapotte SKIM en een kapotte CPS.

Daarna was de hoes gescheurd van de linker aandrijf as.

En nu is mijn uitlaat pot een zeef...

Dus ja, dat is allemaal te herstellen en ik ben er van overtuigd dat die man dat ook niet kon voorspellen. Electronica is plots stuk en die uitlaatpot, die gaat meestal kapot nadat een voertuig een tijdje heeft stil gestaan.

Maar ik ben er zeker van, dat na al deze reparaties mijn WJ nog vele jaren probleemloos zal rijden.

Een paar remblokjes steken is niet echt veel werk en daardoor heb je nog geen slechte jeep gekocht.

Die blokjes met 2 mm erop, kunnen nog makkelijk 5000 km meegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben wel blij dat ik bij Kien gekocht heb in Velp. Nog blijer ben ik met de garantie !!!! Daar doen ze niet moeilijk over en lossen alles netjes op. Heb een nieuwe CD wisselaar bv, krijg een nieuwe achteras, stoelverwarming wordt gemaakt, etc, enz, uns. Het is zo dat er altijd iets kapot kan gaan, maar tijdens dat half jaar Bovac garantie mag wat mij betreft de hele auto binnenste buiten gehaald worden als hij daarna maar JAAAAAREN goed blijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat het zo is.

Grand cherokees gaan in de eerste jaren of eerste 100.000 km een paar mankementen vertonen. De eerste eigenaar laat dat dan herstellen.

In de tweede 100.000 komen dan de slijtage dingen, die wellicht ofwel door de eerste eigenaar of een andere worden hersteld.

En dan eens boven de 200.000 km zijn de kinderziekten eruit, en krijg je te maken met wat pech, wat slijtage en wat onderhoudskosten, maar ik ben er van overtuigd, dat eens dit achter de rug is, je nog voor eeuwen goed blijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo mede jeepers of wat er op lijkt.

Nog even voor de goede orde, je gaat toch niet lopen zeiken over paar versleten remblokken.

Man doe eens normaal, ik motoren vervangen en bakken er onder vandaan en er weer onder, een gammele 8 cilinder die bijna nooit eens normaal liep.

Nu heb ik een modere auto een wrangler yj, met regen komt het water zo'n beetje overal langs en zit je met natte poten in het verhikel, ik ga toch ook niet zitten zeiken op jeep, laat staan dat ik het over een zwarte lijst heb.

Als er wel een zwarte lijst bestond, dan wil ik boven aanstaan, want wen er maar aan, ER MANKEERT ALTIJD WEL WAT AAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dus als je gaat lopen janken over een remblokken moet je het ding gelijk weggeven want dan wordt u nooit een echte JEEPER.:yes::wacko::bye1::no::ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De standpunten lijken me inmiddels duidelijk...:wacko:

Volgens mij was dat van die remblokken een voorbeeld... niet het enige. Maar, kan zijn dat ik het verkeert interpreteer...

De hele discussie gaat een beetje de verkeerde kant op. Woorden als " Zeiken", "Janken" , "geen echte Jeeper" en "doe eens normaal" komen voorbij....

Lijkt me niet helemaal netjes en is m.i. ook niet nodig. Er is duidelijk gemaakt dat we een zwarte lijst niet zien zitten, en dat bij het kopen van een auto de APK geen garantiebewijs is. Klaar.

Het lijkt me niet dat iemand na het plaatsen van zo'n vraag als "geen echte Jeeper" wordt gekwalificeerd. Daarvoor gelden andere ctriteria.

Dus: Laten we het leuk houden en elkaar niet voor van alles en nogwat gaan uitmaken en/of beschuldigen. Dat past echte jeepers namelijk niet.:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...