De zandhopper Geplaatst September 29, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 29, 2007 Bij het wegrijden schud de TJ nogal. Wat zou dat kunnen zijn zelf heb ik het vermoeden dat de ophangrubbers niet goed meer zijn. De Tj heeft een 2" body verhooging en 3 1/2"veren verhooging. Ik heb verstelbare uppercontrolarms gemonteerd achter om de aandrijflijn recht te zetten en dacht van het probleem af te zijn, maar niet dus. Iemand iedeeën? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst September 29, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 29, 2007 Dat kan veel zijn... inderdaad: rubbers. Maar ook: koppeling vet, defect kruisje, hoeken in de aandrijving verkeerd, enz. Kortom: alles ff checken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst October 1, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 1, 2007 Die verhoging zit er toch al een tijdje onder? Bijna een jaar nu? Toen had je geen last en nu wel? Dan inderdaad rubbers of een kruisje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst October 1, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 1, 2007 OK Bas, je hebt gelijk maar de TJ heeft het altijd al gedaan. Ik heb daar eigenlijk nooit zoveel aandacht aan besteed. Maar ik had al een tijdje een stel upper controlarms voor de achteras in de bestelling en deze nu gemonteerd en door de de aandrijfas nu in lijn te hebben gezet dacht ik het probleem zal wel over zijn, maar niet dus. Ik heb vandaag zoals Rob al zij, de kruisjes en de ophangrubbers van de motor en de bak gecontroleerd maar ik kan niets bijzonders ontdekken. Misschien dat het komt door de 2" body verhoging maar volgens mij heb jij dat ook. Het is alleen maar even bij het moment van wegrijden. Trouwens Rob ook nog bedankt voor de reactie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst October 1, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 1, 2007 Tsja, als alles goed vastzit en nog in prima conditie is: Met 3,5" verenlift zul je toch allang aan een SYE + aandrijfas met dubbele cardan 'moeten'. In principe zal de bodlift weinig naars doen in dit geval. Dat schudden gaat uiteindelijk toch wat dingen kosten. (keringen en kruisjes) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst October 1, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 1, 2007 Tsja, als alles goed vastzit en nog in prima conditie is:Met 3,5" verenlift zul je toch allang aan een SYE + aandrijfas met dubbele cardan 'moeten'. In principe zal de bodlift weinig naars doen in dit geval. Dat schudden gaat uiteindelijk toch wat dingen kosten. (keringen en kruisjes) Wat bedoel je met SYE en "dubbele cardan" Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shetlander Geplaatst October 1, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 1, 2007 Hoeft niet natuurlijk... Maar wanneer treedt het precies op? Tijdens het op laten komen van de koppeling? Of op het moment dat je alleen wat gas bijgeeft? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst October 1, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 1, 2007 Hoeft niet natuurlijk...Maar wanneer treedt het precies op? Tijdens het op laten komen van de koppeling? Of op het moment dat je alleen wat gas bijgeeft? Het is een automaat, op het moment van wegrijden gaat ie wat schudden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst October 1, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 1, 2007 Wat bedoel je met SYE en "dubbele cardan" de befaamde slip-yoke eliminator kit die de tussenbak korter maakt en daardoor plaats maakt voor een langere aandrijfas, door de lengte van die as wordt de hoek weer wat beter. ...dit wordt een mooi jeepcamp praatje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst October 1, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 1, 2007 Maar doordat ik verstelbare uppercontrolarms heb gemonteerd en daardoor de as iets gekanteld heb, naar boven en een rechte lijn, komt de cardan iets dichter bij de tussenbak, dus weer in de orginele stand lijkt mij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst October 1, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 1, 2007 Maar doordat ik verstelbare uppercontrolarms heb gemonteerd en daardoor de as iets gekanteld heb, naar boven en een rechte lijn, komt de cardan iets dichter bij de tussenbak, dus weer in de orginele stand lijkt mij. Yup, dat zou inderdaad wel wat kunnen schelen, maar blijkbaar niet genoeg? Schudden bij het optrekken net na een verhoging behoeft weinig nadere uitleg.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst October 1, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 1, 2007 Maar Bas ik had het probleem al voor de verhoging, toen was alleen de body maar 2" verhoogd. Maar inderdaad, het is wel een mooi jeep-camp praatje. Helaas kan ik alleen zaterdag maar aanwezig zijn, ga zondag naar de USA. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst October 1, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 1, 2007 Maar Bas ik had het probleem al voor de verhoging, toen was alleen de body maar 2" verhoogd. Maar inderdaad, het is wel een mooi jeep-camp praatje.Helaas kan ik alleen zaterdag maar aanwezig zijn, ga zondag naar de USA. hmm.. dan is het toch wat anders waarschijnlijk. we zien elkaar. weekend vol jeepkenners: komt goed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.