Spring naar bijdragen

Schudden bij het wegrijden


Recommended Posts

Bij het wegrijden schud de TJ nogal. Wat zou dat kunnen zijn zelf heb ik het vermoeden dat de ophangrubbers niet goed meer zijn. De Tj heeft een 2" body verhooging en 3 1/2"veren verhooging. Ik heb verstelbare uppercontrolarms gemonteerd achter om de aandrijflijn recht te zetten en dacht van het probleem af te zijn, maar niet dus. Iemand iedeeën?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OK Bas, je hebt gelijk maar de TJ heeft het altijd al gedaan. Ik heb daar eigenlijk nooit zoveel aandacht aan besteed. Maar ik had al een tijdje een stel upper controlarms voor de achteras in de bestelling en deze nu gemonteerd en door de de aandrijfas nu in lijn te hebben gezet dacht ik het probleem zal wel over zijn, maar niet dus. Ik heb vandaag zoals Rob al zij, de kruisjes en de ophangrubbers van de motor en de bak gecontroleerd maar ik kan niets bijzonders ontdekken.;) Misschien dat het komt door de 2" body verhoging maar volgens mij heb jij dat ook. Het is alleen maar even bij het moment van wegrijden. Trouwens Rob ook nog bedankt voor de reactie.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja, als alles goed vastzit en nog in prima conditie is:

Met 3,5" verenlift zul je toch allang aan een SYE + aandrijfas met dubbele cardan 'moeten'.

In principe zal de bodlift weinig naars doen in dit geval.

Dat schudden gaat uiteindelijk toch wat dingen kosten. (keringen en kruisjes)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja, als alles goed vastzit en nog in prima conditie is:

Met 3,5" verenlift zul je toch allang aan een SYE + aandrijfas met dubbele cardan 'moeten'.

In principe zal de bodlift weinig naars doen in dit geval.

Dat schudden gaat uiteindelijk toch wat dingen kosten. (keringen en kruisjes)

Wat bedoel je met SYE en "dubbele cardan"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar doordat ik verstelbare uppercontrolarms heb gemonteerd en daardoor de as iets gekanteld heb, naar boven en een rechte lijn, komt de cardan iets dichter bij de tussenbak, dus weer in de orginele stand lijkt mij.

Yup, dat zou inderdaad wel wat kunnen schelen, maar blijkbaar niet genoeg?

Schudden bij het optrekken net na een verhoging behoeft weinig nadere uitleg..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar Bas ik had het probleem al voor de verhoging, toen was alleen de body maar 2" verhoogd. Maar inderdaad, het is wel een mooi jeep-camp praatje.

Helaas kan ik alleen zaterdag maar aanwezig zijn, ga zondag naar de USA.:yes:

hmm.. dan is het toch wat anders waarschijnlijk.

we zien elkaar.

weekend vol jeepkenners: komt goed. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...