Spring naar bijdragen

snelheid internet


The Kick
 Share

Recommended Posts

internet zelf wordt niet trager, je hebt nog steeds dezelfde internet verbinding. Maar als meerdere pc's tegelijk internetten over datzelfde internet-touwtje deel je die verbinding. Dus stel je hebt 4 Mb/s snelheid, en twee PC's die allebei staan te downloaden, dan zullen ze allebei +/- max 2Mb/s halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hmm mav heeft ook 1 of andere optie gedaan zodat de pagina's "soepel" overlopen....

zit hier met een ouwere lapflap en met explore gaat het echt sloom...met mozilla is het wel weer vlot.....

op werk wel explore en daar het zelfde slome gedoe....

dus mss ligt het daar aan? tenminste waneer het alleen bij het forum voor komt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verdenk toch de router, want ook traag op andere sites.

Router staat bij mij, dus volgende week eens testen als ik de stekkers van de buren eruit trek.

(maar ...... eerst eens zien of ik m'n Jeep een beetje smerig kan krijgen dit weekend)

Als browsen echt traag gaat, dan zou ik de buren maar eens vragen wat ze doen, want je moet wel heel hard surfen om een gemiddelde breedbandverbinding dicht te trekken. Ik denk dat een van je buren met Limewire of eMule je verbinding volledig gebruikt.

Meten is weten - als je router SNMP ondersteunt, dan kun je met PRTG een goed inzicht krijgen in wat je verstookt.

Ik heb tegenwoordig 40MB down / 10MB up VDSL, dus traag internet ken ik niet meer :B

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een ander probleem kan zijn dat je een zogenaamde 'trojan' hebt, die een deel van je dataverkeer opslurpt.

(ja, ik had er laatst ook één en het leek al zoveel trager te gaan..)

Met 3 pc's op een 4Mb verbinding moet je gewoon kunnen surfen zonder dat je enig verschil merkt.

Alleen met flink downloaden merk je het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb alle verbindingen getest:

Kabel van de buren een voor een uit de router, maar zonder verbetering.

Tenslotte mijn verbinding rechtstreeks op het modum, maar ook niks.

Regelmatig, dus niet altijd, duurt het lang eer een pagina geopend is.

Ik heb een verbinding van 100Mbps en het ging tot voor kort veel sneller.

Ik vraag me af of UPC wel echt die 100 Mbps levert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de configuratie van je router kun je de maximale snelheid van de verbinding lezen. (alleen kun je niet zien of UPC de download knijpt :) )

Controleer je pc eens op spyware met spybot of een vergelijkbaar programma en schoon je registry op met regcleaner of een andere registrytool. Wellicht dat je computer op eigen houtje allerlei verbindingen test (waarvan ongetwijfeld een aantal dode links) en daardoor het normale verkeer stroperig wordt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op www.numion.com krijg je een aardige indicatie van je echte surfsnelheid.

Als je niks doet, blijven de lampjes op je modem/router dan flink knipperen?

Laat dan eens je antivirusprogramma een volledige scan doen op je harde schijf. Mogelijk heb je een virus

Download Adaware free van www.lavasoftusa.com en draai het programma.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke, ik zal m'n virus-scanner (Avast) er eens op los laten.

Ben benieuwd .... zal het resultaat laten weten.

Zorg ervoor dat die bijgewerkt is met de laatste antivirus definities (dat zal wel bijwerken of update heten) en laat hem een volledige scan op je harde schijf doen.

Voor de zekerheid zou ik ook even de gratis test op deze website doen: housecall.trendmicro.com

Wat de een mist, pakt de ander wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Avast pakt niet alles.. ik had er vorige maand één waarop ik de hele santekraam aan programma's op los heb gelaten.

Pas na Hitman-pro in combinatie met Combofix was hij weg.

Maar eerst maar de 'normale' programma's...dan weet je in ieder geval of het uberhaupt daaraan ligt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...