Spring naar bijdragen

4 inch verenlift


Recommended Posts

Specialisten,

Na het weekend in Geilenkirchen willen we de YJ('92) een verenlift geven….. wij dachten zelf aan zo'n 4 inch.

Op dit moment heeft de Wrangler al een bodylift van 2 inch.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, welk systeem krijgt jullie aanbeveling en waar dienen we nog meer aan te denken/rekening mee te houden.

De discussie thuis waarom de jeep omhoog moet heeft zich afgelopen weekend zelf opgelost!! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ben nog geen specialist :wacko:, maar heb er nu ook een 4 inch lift onder met 2' bl.

Heb je afgelopen weekend gezien.

Heb gekozen voor Rubicon Express, mede door aanraden van andere forummers. Ben er tot nu toe zeer tevreden over.;).

Dit is een complete kit, wel heb ik er ook een SYE kit bij gedaan.

post-808-12873016640107_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met 4 inch is zo'n SYE wel nodig.

Anders tot 2,5 gaan (ongeveer).

Denk ook na over welke banden je er onder gaat zetten (of al hebt). Met 2.5 en 2 body lift, kun je ook 33-ers rijden en spaar je een SYE uit, hoewel die laatste wel een hele goede investering in je Jeep is.

Kortom...keuzes...keuzes...keuzes ;):wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bent er niet alleen met de verenverhoging

Daarna volgt de SYE oftewel de Slip Yoke Eliminator kit.

Doordat je auto omhoog gaat en je achteras dezelfde hoogte houd wordt de hoek tussen je tussenbak en je dif achter te scherp voor je aandrijfas en gaat hij trillen en je kruisjes kapot.

Omdat op te vangen moet er een kortere as in je tussenbak waardoor je een langer aandrijfas kunt monteren. Tevens schuift de nieuwe as niet in en uit in de bak maar as in as dus minderkans op lekke tussenbak kering en als je as of kruisje breekt en je ast valt eruit loopt de olie er niet uit.

Ben je verhoogd dan wil je grotere banden want dan verhoog je effectief de hoogte onder je assen.

Wil je niet ontmoedigen maar van het een komt het ander en half heb je ook niks aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Daniel, we zaten in dezelfde groep zaterdag. Ik heb net dezelfde stappen gemaakt als jij - ook de Jeep iets terreinwaardiger maken. Weet waar je aan begint, want je bankrekening loopt leeg.

Ik kreeg het advies om eens te kijken bij een evenement om te kijken welke verhoging bij je past. Hoe extreem wil je en weet dat er altijd een volgende stap is. Eerst verhogen voor meer wieluitslag, dan grotere banden voor meer grondvrijheid, dan de verhouding in je assen om weer een beetje koppel te krijgen en ga zo maar door. Ik denk iedere keer dat ik klaar ben, maar dat ben je dus nooit.

Ik heb het redelijk bescheiden gehouden, maar de teller staat boven de €2000 en dan heb ik alles zelf gedaan. Ik wil je niet tegenhouden, maar je hebt over twee weken heel veel vergelijkingsmateriaal en dan is het makkelijk een keus maken. Bovendien kun je het dan goed voorbereiden want ik was iets kleins als een remleiding van $25 vergeten te bestellen. In Nederland kost die dus bijn €70...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kortom....eerst maar eens goed vaststellen wat je precies met de auto wilt gaan doen. Is het 95% weggebruik en 5% terrein (en wat voor terrein)??

Of andersom??

Dat zijn toch vrij bepalende vragen.

En idd, ik geef alle voorgaande schrijvers gelijk, je weet wel waar je begint, maar niet....:P

Een ervaringsdeskundige...;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hartelijk dank voor de replay's, en jullie "waarschuwingen".

Ik loop al langer (+/- 1 jaar) met de gedachten om hem te verhogen, Geilenkirchen heeft dat gevoel alleen maar versterkt.

Geilenkirchen heeft ons een bevestiging gegeven dat we dit wel erg leuk vinden en ook mee door willen gaan….. Daarbij hebben de huidige bladveren ook hun beste tijd gehad.

Dan ga je naar setjes kijken en proberen een keuze maken:wacko:: Rubicon express, Pro comp met ES3000 shocks of de Pro comp met MX-6 shocks en aan wie kan ik dit beter vragen dan aan jullie, niemand toch!!:D

Een SYE lijkt me heel verstandig en noodzakelijk…

Wat vinden jullie trouwens van de TeraFlex Revolver shackles??

Het is niet iets dat het 'a la minute' moet, meer een winter project(je).

Als ik het doe wil ik het ook goed doen:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...