fransdemers Geplaatst September 6, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 6, 2007 tijdens het verversen van mijn diffs wat liggen kijken en ja hoor ! PRIJSSSSSSSSSSSSS !!! linker voorwiel, rubberstofhoes die op de as zit: gescheurd ! Het vet hangt al allemaal rondom ! dus, dringend te repareren. Ik wil het zelf doen, gelet op de prijzen bij de stealer... maar ik vroeg me af of ik daar speciaal gereedschap zou voor nodig hebben. iemand al gedaan ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mitchell2.24v Geplaatst September 6, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 6, 2007 Heb je hier wat aan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst September 7, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 7, 2007 Absoluut ! dit is een interessant stukje uitleg ! Maar of ik het ga kunnen, dat is nog wat anders... pfffff, ziet er redelijk serieus werk uit. Deze klus kan ik niet klaren voor het moment wegens tijdgebrek. Ik denk voorlopig om de rubber vol te spuiten met vet en dan vershoudfolie erond doen, en dan nog een plastic erond, zodanig dat het vet er in blijft. Dan kan ik toch nog wel een tijdje rondrijden. Niet ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mitchell2.24v Geplaatst September 7, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 7, 2007 Volgens mij zijn er ook tijdelijke hoezen in de handel die je er overheen kunt plaatsen en dan met een soort slangklem vastzetten. Enne, als je er nu meer kunt rijden, dan toch zeker ook met een McGuyver reparatie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst September 7, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 7, 2007 zal een karweitje worden voor een garagist. krijg zelfs de bouten van de voorwielen niet los... en heb geprobeerd met een moersleutel van 2 meter lang (van hefboompje gesproken), het enige effect is dat ik een inoxcroom buis van mijn sleutelset gewoon in een S geplooid heb... de zwarte wielsleutel van Jeep was al in 3 seconden een 'L' zal een vrachtwagenmonteur nodig hebben Grrrrrrrrrrrrrrrrrrr Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst September 7, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 7, 2007 ow lekker dan, laat dan gelijk alle 4 langslopen wel zo handig bij een lekke band dat je ze los kan krijgen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst September 7, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 7, 2007 Dacht ik ook. Ik heb een momentsleutel van 1 meter lang die tot 200 Nm kan trekken. Gewoon geplooid erop... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gerrit Geplaatst September 7, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 7, 2007 :D:DLosmaken moet linksom. Of te wel tegen de klok in.:D:whistle: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst September 7, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 7, 2007 Losmaken linksom ??? ook van het andere wiel... :lol: tja, was het dat maar. zo, heb in de piraathandel een rubberhoes + spanbanden + zakje vet gekocht voor 15 euro !! kunnen ze bij chrysler hun hoezen over hun ... schuiven. to be continued... (ze zit er nl. nog niet op) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepton Geplaatst September 8, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 8, 2007 Hoi Frans Heb het vorige week gedaan ben er een uurtje of 4 mee zoet geweest (op een brug) het is wel te doen je heb wel die 12 vlaks sleutel nodig en ik heb ook nog gebruik gemaakt van de brander. Met gemak() is wat overdreven maar ik vond het niet tegenvallen. heb ook de "howto" gebruikt Gr Ton Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JgrCherokee Geplaatst September 8, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 8, 2007 Een goede tip! Schaf u zelf een goede wielsleutel aan, een kruisleuten of gewoon een goede hefboom met een slagvaste dop. Het kost wat eurotjes, maar het is zijn geld waard. Als je een goede sleutel zal bij een auto eerder de wielbout afbreken dan de sleutel. (vrachtwagens is een ander verhaal) Door met een kruissluitel met de hand te trekken en met de voet er op te stampen kan je een veel groter effect krijgen dan er een lange hefboom op te zetten. Of je moet met de hefboom schok bewegingen maken dat helpt ook. Dat van die moment sleutel is normaal hoor, die is niet gemaakt om er een buis op te zetten. Zoals je al zegt, een sleutel tot 200nm, dan ga je hier een buis op zetten, met wat bruut geweld ga je mss richting 1000nm. logisch dat die stuk gaat. groeten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GC4Dave Geplaatst September 9, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 9, 2007 Heb hetzelfde probleem gehad. Uiteindelijk door garage, gespecialiseerd in USA cars, (Bovag) laten vervangen. Waren hier 1 uur en 15 minuten mee bezig. Kreeg het advies een originele hoes te plaatsen (a'€ 60) . De replica's hiervoor schijnen snel(ler) te scheuren. Al met al zo'n € 140 kwijt, vind ik zeer acceptabel:yes: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.