Spring naar bijdragen

Lampjes dashboard


Recommended Posts

hallo

ik zoek me rot overal naar aparte lampjes voor dahsboard verlichting

voor km teller enzo, is geen probleem ,maar voor de verwarmingspaneel

daar zitten rare in kan ze nergens vinde, 4 winkels gehad en bult webshops op internet gekeken ,maar niemand heeft ze

kan iemand mij helpen of adviseren?

mvg.

een happy jeepdriver :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hai

nee die lampjes zijn het niet, in het gedeelte van de verwarming zitten weeeeer andere met een wit aansluitkapje, waarin dus soort van steeklampje met lange draaijes in zit ,draadjes zijn om het witte kapje gebogen

dus ik dacht ach haal ik nieuwe kale lampjes met lange draadjes, en vernieuw ze dan , heb geen een bedrijf die lampjes, allemaal met kort draadje, en net iets dikker, dus kan er ook niet in

hieer een foto ervan , uit elkaar gehaald :

lampje-jeep.jpg

glaasje is dus 15 mm lang, draadjes 11 mm dunne stukje op kapje 6 mm en dik gedeelte 9,5 mm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

die zullen ze vast wel hebben,

ik heb ergens een lijst gezien van welk type lamp waar zit, kan je op type zoeken via inet

hmm is dus lijst van een 94er GC

Bulbs:

1994 JEEP Grand Cherokee

High & low beam headlamp

9004

9004ST Silverstar High Performance Halogen Upgrade: The Look of HID: Whitest, Brightest

9004XV XtraVision Halogen Upgrade: Up to 20% Brighter

9004CB Cool Blue Halogen Upgrade: White Hot; Super Cool; 100% Street Legal

9004LL Long Life Halogen Upgrade: Lasts two and a half times longer

Parking light

194NA

Front turn signal

1295NA

Rear turn signal

1156

1156LL Long Life Upgrade: Up to twice the life of the standard lamp

Tail light

2057

2057LL Long Life Upgrade: Up to twice the life of the standard lamp

Stop light

2057

2057LL Long Life Upgrade: Up to twice the life of the standard lamp

High mount stop light

921

921LL Long Life Upgrade: Up to twice the life of the standard lamp

Fog/Driving light

H3-55W

H3ST Silverstar High Performance Halogen Upgrade: The Look of HID: Whitest, Brightest

License plate

168

Back up light

1156

1156LL Long Life Upgrade: Up to twice the life of the standard lamp

Front sidemarker

194NA

Rear sidemarker

194

194LL Long Life Upgrade: Up to twice the life of the standard lamp

Ash tray

1891

Glove box

194

194LL Long Life Upgrade: Up to twice the life of the standard lamp

Map light

212-2

561

906

Step/Courtesy light

168

53

561

74

89

906

Trunk/Cargo area

212-2

Under hood light

105

Instrument-general

194

194LL Long Life Upgrade: Up to twice the life of the standard lamp

37

74

je zou hier je foto naar kunnen emailen, hij kan je vast meer vertellen http://www.rickdonkers.nl/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Harstikke bedankt

maar ik heb ze intussen gevonden , het betreft nu dus alleen de lampjes met lange draadjes, zodat ik ze kan vervangen in het houdertje

uitendelijk gevonden bij een autmaterialen zaak in eindhoven op advies van de dealer

want lampjes los kon niet, wel gehel nieuwe verwarmings unit ( ja ik ben gek )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sorry

geen type, niks gewoon 10 stuks in plastic zakje, en ook daar staat niks op, en op het glas ook niet

blijkbaar kent de dealers dit probleem, en hebben ze of zelf die universele lampjes of ze halen het bij een sepciaal zaak

dus ik zou zeggen overleg met dealer in de buurt die zouden dit dus moeten kennen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wanneer ik er aantoe kom, wil ik proberen al die lampjes te vervangen door LEDs gaat lekker lang mee en verbruikt bijna niets. Ik wil ook proberen om de binnenverlichting zo aan te passen. Dan kan ik mijn deur tenminste langer dan drie uur open houden zonder dat de accu leeg loopt :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • 3 months later...
<P>Hoi</P>

<P> </P>

<P>Ik heb die lampje gehaald bij Hofland automaterialen in Rotterdam, op voorraad, met de fitting eraan, zowel met een lang en iets korter lampje.</P>

Stond daar wel iets op (type of merk of zo)? Ik heb namelijk nu hetzelfde probleem. Ben op zoek naar die lampjes, maar zijn erg moeilijk (tot nu toe zelfs helemaal niet) te vinden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Vandaag lampjes ontvangen die ik via 't web besteld heb. Nog even monteren om te zien of ze ook echt werken. Volgens mij moeten ze wel passen.

Lampjes.jpg

Gekocht op http://www.autobulbsdirect.co.uk/ en kosten per 4 incl. verzending iets meer dan 6,5 pond. Dat is een stuk goedkoper dan die dingen van de dealer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag lampjes ontvangen die ik via 't web besteld heb. Nog even monteren om te zien of ze ook echt werken. Volgens mij moeten ze wel passen.

Lampjes.jpg

Gekocht op http://www.autobulbsdirect.co.uk/ en kosten per 4 incl. verzending iets meer dan 6,5 pond. Dat is een stuk goedkoper dan die dingen van de dealer.

Waar zijn deze lampjes nu eigenlijk voor? Voor het kachelpaneel van een ZJ 94? Voor de draaiknoppen ventilatorsnelheid/standenkeuze..? Zoja, wat moet ik dan demonteren om die lampjes te vervangen, en waar zitten ze precies?

De betreffende draaiknoppen kun je eraf trekken, maar zie daar geen lampjes; zitten ze IN de unit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze lampjes zijn voor de bediening van de AC. Ik zal van het weekend foto's maken, want ik moet de boel toch demonteren om de lampjes te kunnen testen!

De lampjes van de AC bediening zijn de enigen die niet in de bekende lijst (die Beest ooit eens ergens geplaatst heeft) voorkomen.

Om bij de AC bediening te komen moet je het nephouten ding (bezel, hoe heet dat in NL?) losschroeven (boven radio, boven VIC en achter de asbak zitten schroeven).

Dan moet je de VIC losschroeven (volgens mijn FSM hoeft dat niet, maar volgens mij Jeep wel :D). Dan kun je de AC bediening losschroeven.

Vervolgens moet je de bediening openen om bij de lampjes te komen.

Als de lampjes het doen zal ik de hele boel documenteren en er een how-to van maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...