Spring naar bijdragen

Belangrijke tussenbak 247 info voor WJ model !!


fransdemers
 Share

Recommended Posts

Volgens mijn Grand Cherokee '99 gebruikersmanual moet de tussenbak - een type 247 - ververst worden met ATF Dextron III olie.

Maar, naar het schijnt heeft Chrysler destijds een beoordelingsfout gemaakt met deze nieuwe tussenbak. In tegenstelling tot de vroeger modellen heeft deze bak geen visco doch een pompsysteem. Dit pompsysteem werkt echter niet goed met de klassieke Dextron III en moet een speciale olie met als type MOPAR 05016796AA.

Nadat een aantal klanten klachten hadden begin 2000 over lawaai en problemen.

Bleek dus dat de dextron III serieuze gevolgen kon hebben voor de bak en daarvoor heeft chrysler dan speciaal die mopar ontwikkeld. Dat er een fout in de handleiding staat heeft men misschien rechtgezet via de dealers, maar voor veel doe het zelvers is deze info nooit ter bestemming gekomen.

Dus voor alle huidige en toekomstige eigenaars van WJ's van 99 tot 05 met de 247 bak wil ik deze waarschuwing even mededelen. Just in case ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welnu, ik ga er van uit dat binnen 10 jaar er nog mensen zullen zijn die ergens een oude WJ op de kop tikken.

Zoals nu sommigen met modellen nog rondrijden uit de seventies en eighties en ninetees, zal ooit deze informatie belangrijk zijn voor een doe het zelver die en de toekomst zich afvraagt welke olie er best in die 247 moet.

Ik heb alvast in mijn manual dit hoofdstuk aangepast.

Wel rot van chrysler vind ik dat ze er zo weinig ruchtbaarheid aan geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 years later...

Zoals Frans al zei: type MOPAR 05016796AA.

te verkrijgen via eBay : http://www.ebay.nl/s...&_dmd=1&_ipg=50

of informeer eens bij de dealer. Mogelijk is er bij een "oude" chrysler-jeep-dodge dealer, dus niet-fiat, nog wat oude voorraad te vinden voor een redelijke prijs.

post-2912-0-49748800-1336814356_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tussenbak aftappen via de aftapplug en via de vulplug bijvullen tot de rand, is ongeveer 1,6 liter.

Automaat verlangt ATF plus 4. Ben je toch bezig vervang dan tevens de beide filters in de bak. Let er wel op dat je bij het monteren van de grootste van de twee filters de bijbehorende o-ring eerst monteert in de uitsparing in de bak zelf en dan pas het filter. Doe je dat terwijl de o-ring nog op de buis van de filter zit dan wordt deze bij montage naar beneden gedrukt waardoor de pomp lucht aanzuigt i.p.v. atf en de bak dus helemaal niets doet, kun je weer helemaal opnieuw beginnen (been there, done that :frusty: )

Overigens kun je de meeste van deze info ook vinden op: wjjeeps.com

Suc6 !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...