Spring naar bijdragen

Importeren onderdelen


W4ldor
 Share

Recommended Posts

  • Reacties 56
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ik weet niet precies wat je wil gaan invoeren. Misschien handig om dat wat duidelijker te maken, want een aantal Jeep-forummers hebben al eens onderdelen geïmporteerd.

Mijn ervaring met 4WD.com is goed. Snel, goede service en idd niet duur. Ik kwam wat boutjes te kort, die lagen binnen 2 dagen op m'n deurmat.

Anderen hebben ervaring met andere shops in de VS. Laat weten, laat weten. smile.gif

Problemen met de douane krijg je nooit, als je het laat opsturen door een goede internet-shop (die aangeeft wat ze vervoeren) en als je alle na-heffingen betaald. wink.gif

Ik kan wel wat dingen verklappen. Je betaald wel meer als je verwacht.

Je betaald de vervoerskosten vaak niet, maar wèl de BTW daarover. Daarnaast zitten er op de meeste nieuwe onderdelen invoerrechten plus BTW.

De BTW over vervoerskosten kàn aardig oplopen als je het via een express-dienst besteld (vliegtuig).

Spit dit eens door. Er staat veel info.

Verder zijn er nog een aantal Jeep-shops met goede naam... die worden vast nog wel genoemd hier door anderen?? cool.gif

*verplaatst naar ff serieus*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks voor de reactie Kameel. ( goede link )

Misschien handig om dat wat duidelijker te maken

Ik wil, op termijn, verschillende dingen aanpassen: zoals een 3" lift, grotere banden, evt. een lier bumper, K&N luchtfilters, don-a-vee trottle body spacer, een andere demper, skid plates, boulderbars etc...

n.a.v. kameel's link : wat is het douane recht voor autoonderdelen ?

bvd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik bestel vaker bij Quadratec, ik heb hier goede ervaringen mee.

Geven online antwoord op je vragen, dus niet dagen wachten op een mail retour

Wel inderdaar op letten dat je zoveel mogelijk in een keer probeert te laten komen dat scheelt in de "shipping costs"

Het douane tarief op auto onderdelen bedraagt 4.5 %

Succes met bestellen

Grtz. Shark

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Problemen met de douane krijg je nooit, als je het laat opsturen door een goede internet-shop (die aangeeft wat ze vervoeren) en als je alle na-heffingen betaald. 

Ik kan wel wat dingen verklappen. Je betaald wel meer als je verwacht.

Je betaald de vervoerskosten vaak niet, maar wèl de BTW daarover. Daarnaast zitten er op de meeste nieuwe onderdelen invoerrechten plus BTW.

De BTW over vervoerskosten kàn aardig oplopen als je het via een express-dienst besteld (vliegtuig).

Leuk kameel, maar wat kost het nu precies, betaal je voor gewicht? grote? of iets dergelijks. zie vaak leuke spullentje op sites, maar het moet nog wel hierheen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Eelco@Aug 13 2004, 15:24

Leuk kameel, maar wat kost het nu precies, betaal je voor gewicht? grote? of iets dergelijks. zie vaak leuke spullentje op sites, maar het moet nog wel hierheen.

<div align="right">

voor uitlaat of sidebars= doos van 1,60 mtr lang x40x40 betaal je usd 50

bij www.4wd.com ik zit zowat te chatten met de serviceafdeling binnen 2 minuten antwoord ook telefonisch is perfect krijg je de serviceafdeling. bij beschadiging mag je product houden en sturen ze nieuw, kwaliteit niet goed zelfde.

Je moet natuurlijk niet iets goedkoops bestellen met volume dan heeft het geen zin. sidebars van kentrol usd 299 + usd 50 vracht verschil in btw is ongeveer gelijk aan de koerswinst dus kost usd 299 kost je eur 300 plus vracht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mail me je adres en ik zal ze vragen een catalogus te sturen ( 4wd.com kun je ook zelf op de site bestellen . bij elke bestelling nieuwe catalogus.

bij quadratec heb ik nog niet gekocht maar schijnt dat die versturen per post dus dan betaal je zelden aan de douane voor invoerrechten en btw en ze berekenen geen vracht gaat wel maand duren. terwijl 4wd.com verstuurd per UPS = luchtvracht. beste kun je met medejeepers combineren en samen bestellen

er is nog 1 maar..... als iets niet op voorraad is en je laat de rest niet versturen heb je een probleem. tegen de tijd dat het deel waar je op wacht er is ontbreekt er weer iets van je eerdere bestelling. Ik heb daar herrie over gemaakt en gezegd dat ik alsnog de goederen uit de backorder wilde hebben maar dan zonder transportkosten. Dat hebben ze gedaan. Koop geen RVS van OMIX maar betaal wat meer en koop Kentrol. Kan je beide laten zien Omix zitten zaag en schuursporen op binnenkant van achterscharnieren is niet gepolijst. scharnier assen slordig gelast. Na klacht hoefde ik alleen verschil te betalen mocht Omix houden en stuurde men Kentrol ( ik betaalde maar usd 20) OMIX heb ik weer verkocht jajajaja ben echte hollander en zuunig he wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klein prijs onderzoekje

14408 Borla Stainless Steel Cat-Backâ„¢ Exhaust System, Grand Cherokee, 1993-97 with 4.0L or 5.2L, Single Tip

www.4wd.com $405.99

www.acmejeepparts.com = www.quadratec.com $ 378.95

www.performancepartswholesale.com $363.75

332048 K&N Jeep Grand Cherokee Air Filter - Performance Air Filter

www.4wd.com $49.95

www.quadratec.com $50.95

www.performancepartswholesale.com $45.96

www.performancepartswholesale.com

International shipping is for international orders, Canadian orders, Alaska, Hawaii and APO orders only! Price will be determined and charged after the order has been placed plus a $12.95 handling fee. We use the least expensive Fedex or US mail.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Eelco@Aug 13 2004, 15:24

Leuk kameel, maar wat kost het nu precies, betaal je voor gewicht? grote? of iets dergelijks. zie vaak leuke spullentje op sites, maar het moet nog wel hierheen.

<div align="right">

Dat hangt vooral af van de firma waar je de spullen koopt en hoe het vervoerd wordt.

Bijvoorbeeld 4WD.com brengt vervoerskosten in rekening op basis van verkoopprijs. Daarnaast zijn bij het vervoer zelf, de grootte en gewicht weer belangrijk. Daar betaal je de BTW van. Verder hangt het er weer vanaf met wie en met welk middel het vervoer gaat.

Dus... erg lastig te antwoorden hoeveel je precies moet betalen.

Wil je veel artikelen, die veel wegen en groot zijn qua volume ook nog snel hebben? Dan berg je maar en bestel het in Nederland, want die kosten wegen nooit op tegen het eventuele prijsvoordeel.

Wil je bijvoorbeeld een paar kleine dingen bestellen? Dat is bijna altijd veel voordeliger in de VS...gewoon doen dan. Als het omslagpunt wat lager wordt door bijvoorbeeld de expressdienst kosten, dan probeer het via de scheepvaart te laten vervoeren. Vaak moet je dan weken wachten maar zijn de kosten erg laag...

Er zijn zoveel mogenlijkheden, het is moeilijk die allemaal samen te vatten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

niet helemaal mee eens

Ik koop vaak bij 4wd.com

invoerrechten gaan over waarde goederen plus vracht dus waarde bij binnenkomst in de EU

je kunt van te voren vragen wat het gaat kosten aan vracht

geef ref nummer op van product en stuur mailtje naar Kim Waters van 4wd

Kim Waters [kwaters@4wd.com]

en ze vertelt exact wat je te wachten staat

rest me nog te vertellen dat als je je aanmeld op hun site dan krijg je 5% extra korting dmv password

Heb net weer wat rommel besteld en boven usd 100 kreeg ik 10% extra korting

heb rancho 9000x besteld wat kruisjes , sway bar quick disconects,winch strap en wat rommel om de hardtop geluidsarm te maken... kit en tape en zo.

als shippingorder klaar is hoor ik wat transport gaat kosten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik mocht indertijd geregeld spullen kopen in de VS (wel geen auto-onderdelen, doch spullen voor radio-bestuurde wagentjes). Idealiter is deze te laten versturen naar België (of Nederland) door een privé-persoon, met als vermelding voor de waarde "zonder" (privé-pakketten worden niet belast, tenzij ze een waarde hebben). Daar de Amerikaanders heiliger zijn dan de paus, willen zij als bedrijf dit NOOIT doen. Dus... als je iemand in de VS kent, kopen en laten versturen naar die persoon, die het op zijn beurt naar jouw verstuurt...

Nog beter is een stewardeske (een piloot mag ook) versieren die op de States vliegt... Laat het leveren op haar hotelkamer en zij brengt het mee smile.gif Alleen zorgen dat ze niet Nederland binnenkomt via Schiphol: daar wordt de crew vrij nauwgezet gecontroleerd. Zaventem is "veiliger"...

De beste oplossing is om een nieuwe job te zoeken die je in de mogelijkheid stelt om geregeld op zakenreis te gaan naar Indianenland. Dan kan je het zelf meebrengen. Maar dat is een beetje vergezocht zeker?

Just my cent,

eL Tee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hahaha mooie belgische oplossingen LT denk dat ik maar een duitse "jeep" koop

met zo'n ster erop dan is het helemaal een makkie ik woon 10 minuten van de duitse grens vandaan. wink.giflaugh.giflaugh.gif

Ik heb zat vrienden en famlie in usa maar als die het opsturen is veel duurder dan mn btw voordeel of het moet per post en dan duurt het 6 weken. We sturen regelmatig dingen heen en weer maar de verzendkosten zijn meestal meer dan de waarde van de kadootjes en het duurt een euwigheid. 4wd gebruikt UPS op een speciaal contract. Ik zit zelf in het vervoer en we doen zee en luchtvracht maar kleine zendingen moet je aan koeriersbedrijven overlaten. Ik moet minstens een heel motorblok te versturen hebben en de afhandelingskosten zijn meestal duurder dan de zeevracht sad.gifsad.gif kopen jullie je kruisjes maar hier voor eur 30

Ik laat ze thuisbezorgen voor euro 10 all in Ja ja wij nederlanders binne zuunig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Desperado, mijn ervaring is dus dat je wel degelijk de btw betaald over de transportkosten. Die zijn vaak niet mis.

Bij m'n Bushwackers (via 4WD.com) was dat 160 euro invoerrechten + btw (over vervoerskosten) waarvan de btw zo'n 115 Euro bedroeg.

4wd wist dat niet en gaat daar ook niet over.

Bij deze dus gewaarschuwd voor gewichtige en volumerijke artikelen die via vliegtuig vervoerd worden. Waarschijnlijk zit 'm daar ook het verschil. Jij hebt het over verschepen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, meer vaktermen, zee of luchtvracht, is mn werk, vervoer - wij doen hier 30.000 containers per jaar in Rotterdam en doen duizenden douaneafhandelingen

de btw wordt geheven over de waarde van de goederen plus transport

dus; ik heb gisterenavond voor usd 600 besteld=eur 486

transport schat ik op usd 60 dus ik betaal usd 660 =eur 535 + 19%=

btw eur 101 invr recht 4,5% = eur 26 dus ik betaal 486+127+vracht 49 = eur 662 dus voor het gemak maak ik van de usd prijs de europrijs plus het transport

1 dollar = 81 eurocent

exact je betaalt btw over de waarde +inv recht (4,5%) en transport

dus je betaalt belasting over belasting

meeste producten gaan 3 x over de kop Ik vind B&S super goed bedrijf met heel vakkundig personeel die moeten ook betaald worden dus normaal dat daar marges op zitten. Maar ik ben nou eenmaal een sjacheraar en vind het leuk

om te handelen. Ik krijg bij 4wd 10% extra korting maar Marian wil me onder curatele laten stellen. Maar ja dat ding moet omhoog en die lier moet er nog op. biggrin.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

transport schat ik op usd 60

Dat is dus het hele punt. Het gaat niet altijd zoals je wil/denkt met de vervoerskosten.

Nogmaals gewaarschuwd. ph34r.gif

(bij mij waren de transportkosten 50 dollar, maar bleek later dus door btw te worden achterhaalt)

Het transport in de usa is vaak door hun betaald. Het transport naar Europa hebben ze 1 prijs voor. (afspraak met vervoerder) Maar ze kennen geen btw in transport daar. Die is helemaal voor jou ....

....maar maakt niet uit, het was nog goedkoper dan het hier zou kosten en daar ging het me ook om. smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb net berichtje van 4wd

Dear hans,

We have received your order, dated , and we are currently processing it.

Because of your location, your order cannot be shiped via UPS ground.

Instead, you have the following ship choices for your order at the costs listed below.

UPS Expedited shipping cost - $ 69.07

Ik heb er nu net nog wat dingen bijgedaan zoals windjammer wat grote doos is

omdat je een ruit niet kunt opvouwen maar moet rollen

Je krijgt dus van te voren een bericht wat transport kost en dan kun je nog nee zeggen. Ik doe er wat bij en denk dat ik binnen half uurtje weet wat het transport gaat kosten met die windjammer erbij.

Heb tuneup set besteld voor wrangler 6 cyl dat is 6 bougies nieuwe verdeelkap met alle 7 kabels. luchtfilter en oliefilter kost usd 59 dat is toch koopje of nie ??

4 x rancho RS9000X usd 75,55 p stuk windjammer usd 68 bye1.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Kameel@Oct 8 2004, 15:11

Nou Desperado, mijn ervaring is dus dat je wel degelijk de btw betaald over de transportkosten. Die zijn vaak niet mis.

Bij m'n Bushwackers (via 4WD.com) was dat 160 euro invoerrechten + btw (over vervoerskosten) waarvan de btw zo'n 115 Euro bedroeg.

<div align="right">

wat zij dan bushwackers is volgens mij een merknaam wat was het product??

en ja je betaalt de btw over de prijs van product + 4,5% invoerrecht+vervoer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en ja je betaalt de btw over de prijs van product + 4,5% invoerrecht+vervoer
+ btw over standaardvervoersprijs van zo'n artikel, wat bij vluchten èrg duur is. (aangezien 4wd daar niet mee van doen heeft kùnnen ze je daar over niet adviseren)

Dat is mijn enige punt. smile.gif

Buschwackers zijn de spatbordverbreders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb net bevestiging heb er nog een windjammer bijgedaan en wat losse onderdelen transport wordt nu 90 usd dus voor usd 20 meer heb ik de windjammer nu thuis voor eur 88 en kost hier eur 130 en dan moet ik er wel voor naar Tiel of Utrech........ hollakidee

Ik ga nu naar de kroeg heb ik wel verdiend ciao amigos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik loop het risico dat ik hier afgefl.... wordt omdast het op een reklamespotje begint te lijken maar waarom bestel je niet bij 4wd.com

Ik heb vandaag weer een hele zooi kleine dingen besteld en denk dat ik alles eind van de week thuis bezorgd krijg via UPS Nadat ik de besteling heb gedaan krijg ik een overzichtje met de shippingcost en dan zeg ik ja of nee.

Als het hier aankomt moet ik bij afleveren UPS de btw en invoerrechten betalen

mijn aankoopwaarde betaal ik 4,5% over aan invoerrechten

dan betaal ik btw 19% over aankoopwaarde + invoerrechten + tranport

komt neer op dat je in euros het usd bedrag betaald dus usd 200 kost je eur 200 plus transportkosten

zie onder

Thank you for your order placed on 10/08/04. We process our orders

within the next business day for shipment out of our warehouse. Due

to the overwhelming success of our current Jeep product line, we

are experiencing a slight delay of 48 hours in our warehouse for in

stock items. Please be assured that we are doing everything we can

to ship your orders as quickly as possible.

Please review your order below for accuracy and advise us of any

corrections at 800-333-5535 or info@4wd.com. Please refer to Order

Number 1466756. Thank you - we appreciate your business!

Order Number: 1466756

Order Date: 10/08/04

HANS MEEUWSEN

WETHJTEERINGSTR9

GIESBEEK

NETHERLANDS 6987BS

SHIP TO

PRODUCT NUMBER/ (SEE UNIT

DESCRIPTION BELOW) QUANTITY PRICE STATUS

TK2 1 1 59.95 BACKORDERED UNTIL 10/29/04

COMPLETE TUNE-UP KITS

99168 1 2 85.95 WILL SHIP

RS9000X SHOCK FOR YJ

5579400 1 1 89.95 WILL SHIP

WRANGLER SWAYBAR DISCONNECTS

99118 1 2 85.95 WILL SHIP

RS9000X SHOCKS FOR CJ

153X 1 3 10.95 WILL SHIP

SPICER DRIVESHAFT U-JOINT

7505 1 1 12.99 WILL SHIP

CUSTOM TOW HOOK CHROME

2060 1 1 19.99 WILL SHIP

2" x 6' WINCH STRAP

41190 1 1 32.95 WILL SHIP

HARD TOP SEAL KIT CJ,YJ,TJ

Merchandise Net: 592.48

Tax Amt: 0.00

Shipping Amt: 69.07

Total Amt: 661.55

dus invoerrechten 4,5% 592=480 eur inv.recht 21,60 eur

661,55=535 eur + 21,60 =556,60 over dit bedrag betaal je 19% = eur 105

dus je betaalt 4wd usd 661,55 en bij aankomst aan ups betaal je 105 + 21=126 eur je bent totaal dus armer 535 eur +126 eur = 661 eur

DUS wat je betaalt aan usd komt ongeveer (in dit geval percies) uit op zelfde in euris.

heb net nog paar kilo kruisjes besteld tientje stuk voor jou eur 20 hahaha

heb je mooi 30% korting

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...