Spring naar bijdragen

waxen/ml behandeling????


martin1947
 Share

Recommended Posts

:whistle: ik heb deze week een rode Wrangler gekocht uit 1994, 4.0 HO automaat 74.000 km gelopen. Ziet er nog heel goed uit, heeft altijd binnen gestaan.

Gebruik hem als weekend wagen, dan heb ik geen bijtelling meer van mijn auto van de zaak. Ik ga zowel on the road (af en toe) als off the road rijden. Het Jeep virus heeft mij te pakken.

Nu denk ik er aan om de onderkant te behandelen, waxen of ML.....

Maar als je het terrein in gaat heeft dat wel zin en wat kan ik het beste doen, zodat ik over 10 jaar toch nog kan....:whistle:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je gaat coaten, zou ik eerst de boel helemaal loshalen en laten verzinken.

Eventuele beschadigingen waardoor er toch rottigheid komt, zie je niet juist door die coating.

Ik zou m voorlopig juist schoon laten, en wat vaker eronder liggen na schoonmaak om hier en daar wat in te vetten. (en intussen alle opties bekijken) Dan kun je nog wel even vooruit.

Als hij nu al rot begint te worden lijkt het me wel duidelijk wat het beste is, maar zo te lezen valt het bij jou wel mee. :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja.. ik onderschrijf de mening van Kameel!

Al die tectyl enzo... mooi spul. Maar alleen op kurkdroog, schoon en roestvrij materiaal! Zoniet is het middel erger dan de kwaal! ;)

Daarbij komt dat je ook niet meer ziet als er wat begint te roesten, totdat...... de tectyl eraf valt en er al een gat onder blijkt te zitten!:P

Een oude, smerige, truck om je chassis te beschermen is er nog wel, maar dan moet je wel bijna zeker weten dat je chassis inwendig vrij is van zand enzo:

Verdun afgewerkte motorolie met benzine ( niet roken :blink:) en spuit dat mengsel met een vloeistofspuit door je chassisbalken. Uiteraard op een goed geventileerde plaats, met een afgeschermde vloer, want het geeft wél een zooitje!

De benzine zal verdampen en je chassis is vet als spek! Roest krijgt zo veel minder kans.

Maar: Je moet het wel om de 2 jaar ofzo herhalen én als je door (diepe) modder of water rijdt blijft er aan die vettigheid veel zand plakken.... Eigenlijk alleen voor voertuigen die op de weg rijden geschikt dus!

Zelf zou ik regelmatig de auto inspecteren, roestplekken ff conserveren en verder lekker blijven rijden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:P ik heb deze week een rode Wrangler gekocht uit 1994, 4.0 HO automaat 74.000 km gelopen. Ziet er nog heel goed uit, heeft altijd binnen gestaan.

Gebruik hem als weekend wagen, dan heb ik geen bijtelling meer van mijn auto van de zaak. Ik ga zowel on the road (af en toe) als off the road rijden. Het Jeep virus heeft mij te pakken.

Nu denk ik er aan om de onderkant te behandelen, waxen of ML.....

Maar als je het terrein in gaat heeft dat wel zin en wat kan ik het beste doen, zodat ik over 10 jaar toch nog kan....;).

Ik zou hem zeker heel goed gaan behandelen! Heb namelijk uit betrouwbare bronnen vernomen dat de bijtelling in zijn geheel komt te vervallen binnen nu en een aantal jaren. Zijn de nieuwe plannen die ingediend zijn bij het ministerie van financieen. Dus zodra iemand in de toekomst een auto van de zaak krijgt moet hij belasting gaan betalen. Er is dus geen kilometer meer vrij! Dus ik zou de jeep heel goed gaan behandelen! Want het kan wel eens je dagelijkse auto gaan worden in de toekomst.

Mooie jeep trouwens. Ik denk dat ik hem eerder heb gezien. Stond op marktplaats oa met mooie brede velgen en banden. Klopt dat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou hem zeker heel goed gaan behandelen! Heb namelijk uit betrouwbare bronnen vernomen dat de bijtelling in zijn geheel komt te vervallen binnen nu en een aantal jaren. Zijn de nieuwe plannen die ingediend zijn bij het ministerie van financieen. Dus zodra iemand in de toekomst een auto van de zaak krijgt moet hij belasting gaan betalen. Er is dus geen kilometer meer vrij! Dus ik zou de jeep heel goed gaan behandelen! Want het kan wel eens je dagelijkse auto gaan worden in de toekomst.

Mooie jeep trouwens. Ik denk dat ik hem eerder heb gezien. Stond op marktplaats oa met mooie brede velgen en banden. Klopt dat?

Nee hij heeft niet op Marktplaats gestaan, ik heb hem via de bemiddeling van

Jeepstore gekocht. Was achteraf wel een groot probleem met de ophanging van de voorveer aan het chassis, de steun was aan beide zijde afgebroken, ik had hem wel total loss kunnen rijden. Bij WTA wordt hij gerepareerd.

Maar die nieuwe belastingplannen, weet jij wanneer ze dat willen doorvoeren???

Martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hij heeft niet op Marktplaats gestaan, ik heb hem via de bemiddeling van

Jeepstore gekocht. Was achteraf wel een groot probleem met de ophanging van de voorveer aan het chassis, de steun was aan beide zijde afgebroken, ik had hem wel total loss kunnen rijden. Bij WTA wordt hij gerepareerd.

Maar die nieuwe belastingplannen, weet jij wanneer ze dat willen doorvoeren???

Martin

Ok dacht dat het die rode van marktplaats was. Die was ook even oud en had ook ongeveer die kilometerstand. Die nieuwe belastingplannen gaan deze kabinetsperiode nog plaats vinden. Dus binnen 3.5 jaar zou het in moeten gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok dacht dat het die rode van marktplaats was. Die was ook even oud en had ook ongeveer die kilometerstand. Die nieuwe belastingplannen gaan deze kabinetsperiode nog plaats vinden. Dus binnen 3.5 jaar zou het in moeten gaan.

Ok, dan ben ik net op tijd, ik ben nu net 60 jaar geworden en over 4 jaar dan wil ik toch zo een beetje met pensioen gaan. Op dit moment scheelt het mij al € 650 per maand, dat ik minder belasting ga betalen, dus in 3 jaar heb ik ruim deze auto terugverdient. Daarbij moet ik zeggen dat ik het eigenlijk veel leuker vind om privé in die stoere vette Wrangler te rijden. Ik denk erover om 5 oktober naar Emmerzand te gaan met de Jeep club, vorig jaar ook gedaan met mijn nieuwe Grand Cherokee, was een heel leuk weekend.

Maar als ze dit werkelijk gaan doorvoeren, dan lijkt het mij een schandalige zaak. Van alle kanten wordt je in de land gepakt is het niet links om dan is het rechtsom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...