Spring naar bijdragen

Niet starten (en morgen moet hij naar de APK


 Share

Recommended Posts

MEt morgen een APK is de timing geweldig: de CJ start niet meer. Na het omdraaien van de sleutel valt de spanning volledig weg op de voltmeter (net zoals die normaal doet dus), alleen begint de startmotor niet te lopen.

Startrelais hoor ik klikken

Als je even vasthoudt, dan klinkt er een knetterend geluid uit het relais - de toerenteller loopt dan ook op naar maximale toeren, maar er draait niets rond

Als de jeep is aangeduwd, dan loopt alles goed

Accu is goed en ook een powerboost erbij maakt niets uit

Startmotor is een half jaar geleden al vervangen

Alle kabels lijken goed vast te zitten (alles nog even aangedraaid)

Iemand een idee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knetterd geluid uit het relais? Dat kan niet goed zijn, ik verdenk dan ook het relais. Je kunt - met z'n tweeen- tijdens het starten even meten wat de spanning voor en na het relais is.

Dat is voor en na precies 0 volt richting de startmotor. Ik denk dat je gelijk hebt.

Het enige dat ik niet kan verklaren is de enorme spanningsval. Ergens moet een enorme stroom lopen.

Edit: Ik ben er uit denk ik. Kortsluiting in het relais lijkt het. Ik dacht even dat Venezia/Ronald Murphy had laten ontsnappen, maar m'n broer komt morgen uit Veenendaal naar Duivendrecht om me aan te slepen en te begeleiden naar Amersfoort alwaar een reparatie bij Maasbach waarschijnlijk de uitkomst gaat bieden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Altijd spanning en avontuur met een Jeep, heh? :P:D

Hou op ;)

Soms denk ik wel eens "had er dan een gekocht die het altijd doet, en zeker op cruciale momenten", maar ja, ben je vandaag op pad met je vrouw voor een nieuwe lease-auto voor haar, staan ineens alle monteurs uit de porsche-garage rond je CJ. Dan glim je weer even :P

Dat van porsche was trouwens hetzelfde parkeerterrein, maar een andere garage helaas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...