Spring naar bijdragen

Remmklemming achteraan na inbouw bekrachtiging en rondom schijven


Recommended Posts

Jeeps,

Vandaag voor het eerst sinds de verbouwing m'n CJ op eigen kracht uit en in de garage kunnen rijden.

Veel verder moest ik nog niet rijden zonder stuurhuis.

Lang moest ik de motor ook niet laten draaien want blijkbaar zit er een lek in de radiator. Morgen ga ik op zoektocht naar iemand die ze kan herstellen.

Maar, het ergste probleem zijn de remmen.

Ik heb nu rondom schijven, rembekrachtiging, een hydraulische handrem en een remdrukbegrenzer (achteraan) ingebouwd. (zie www.jeepershome.be/CJ-7.htm#renovatie )

Bij het ontluchten van de remmen kon de motor nog niet draaien, en hadden we dus geen vacuüm, dus geen rembekrachtiging.

Toch bleek dit aardig te lukken, maar er moest wel erg hard op de rem geduwd worden.

Aangezien ik geen sponzig gevoel meer heb op de rempedaal veronderstel ik dat alle lucht uit de leidingen is.

Wel kan men nu amper de rempedaal nog indrukken. De handrem kan je ook amper aantrekken.

De voorste remmen komen vast en los, dus doen hun werk goed.

De achterste remmen echter sluiten aan, en blijven muurvast.

Als ik één van de twee achterremmen los door olie weg te laten via het ontluchtingsventiel komen beide achterremmen mooi los.

Nu, met draaiende motor (en met aangesloten vacuümleiding) moet ik nog steeds erg hard op de rempedaal drukken en komen de remmen vast. Maar opnieuw blijven de achterremmen vast.

Wat is er hier aan de hand?

Thanks,

Geertwww.jeepershome.be/inhoud.htm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als dif gesperd dan kan het een remslang zijn.

Al 2 keer mee gemaakt 1 x oude remslang vanbinnen de rubber op gezwollen, resultaat bij remmen wel olie naar remklauw, maar het duurde enkele minuten voordat de rem weer loskwam resultaat: rem in de brand.

Optie van de remkracht verdeler is ook een goede, als de rem blokeerd aan de hoofdrem cilinder de leiding effe lossen en kijken of de rem loskomt. dan weet je of het de hoofdremcilinder is of dat het euvel verder naar achteren zit, zo langzaam naar achteren blijven zoeken en losdraaien.

Succes ermee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad als die niet helemaal terug komt laat hij de olie niet door....

Waar heb je die handrem vandaan??? is er een site van...

Zit aan twee van die dingen te denken en geen sper in de dif...

Groeten Glenn....

De handrem komt van bij Biesheuvel -> http://www.biesheuvel.nl/shop/cat/1553/hydraulische_handrem

Maar als je een sper wilt, zou ik toch een sper monteren, want die handrem is ook niet goedkoop...

Geert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Geert...

Zijn inderdaad niet echt goedkoop, zag dat hij de cilinders ook los verkoopt a 60,--

Zou daar misschien iets mee kunnen, zat te denken aan een T-pook die dan uit twee helften bestaat.

Dan zou je de eene helft of de andere of beide aan kunnen trekken.

En nog eventueel op slot kunnen zetten...:whistle:

Hmm in gedachte is hij al klaar...in de praktijk duurt het even:lol:.

Heb alvast een paar foto's van je site gejat als voorbeeld:P.

Zal eens met mijn apk garage bellen of ik dit mag toepassen..

Hoe is de remvertraging krijg je de achterwielen geblokeerd, mijn orginele met de kabeltjes doet niet zo veel..:P

Groeten Glenn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Geert...

Zijn inderdaad niet echt goedkoop, zag dat hij de cilinders ook los verkoopt a 60,--

Zou daar misschien iets mee kunnen, zat te denken aan een T-pook die dan uit twee helften bestaat.

Dan zou je de eene helft of de andere of beide aan kunnen trekken.

En nog eventueel op slot kunnen zetten...:whistle:

Hmm in gedachte is hij al klaar...in de praktijk duurt het even:lol:.

Heb alvast een paar foto's van je site gejat als voorbeeld:P.

Zal eens met mijn apk garage bellen of ik dit mag toepassen..

Hoe is de remvertraging krijg je de achterwielen geblokeerd, mijn orginele met de kabeltjes doet niet zo veel..:P

Groeten Glenn

De achterwielen blokkeren is geen probleem, zowel met de handrem als met de rembekrachtiging remt mijn CJ als nooit tevoren. De remdrukbegrenzer staat volledig op het minimum van de remkracht, anders blokkeren de achterwielen te snel.

Geert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Wellicht heel erg mosterd na de maaltijd, maar toch een reactie. Niet in de laatste plaats omdat dit een probleem is waar ik meer mensen over heb gehoord die omgebouwd hebben van trommel naar schijf. De oorzaak zit meestal in de hoofdremcilinder. Veelal is in de hoofremcilinder voor het circuit dat de trommelremmen aanstuurt een terugslagklepje (voetklepje) ingebouwd dat er voor zorgt dat er een restdruk blijft bestaan. Dit is met name bedoeld om een korte(re) pedaalslag en snellere aanspreektijd te realiseren. Je moet bedenken dat bij trommelremmen de remschoenen door veren terug worden getrokken. Wanneer de remmen niet strak zijn afgesteld zouden de veren de schoenen zover terug kunnen trekken dat de pedaalslag oncceptabel groot kan worden of in het extreme zelfs twee keer snel achter elkaar moet worden geremd voordat de remmen aanspreken. Schijfremmen hebben dit probleem niet omdat de zuiger maar een minimaal stukje wordt teruggetrokken door de vervormde afdichtingsring in de cilinder (klauw), die zijn plaats weer wil innemen. Wanneer je dus schijfremmen monteert op een hoofdremcilinder met voetklepje is de kans groot dat de restdruk de cilinder -enigszins- aangedrukt houdt. Het kan zijn dat voetklepjes niet meer worden toegepast op modernere, zelfstellende trommelremmen, daarin schiet mijn parate kennis te kort. Als dat inderdaad zo zou zijn, zou de oplossing kunnen liggen in het monteren van een modernere HRC. Of het klepje verwijderd kan worden weet ik niet. Iemand ervaring?

Aanvullende info: zie http://www.uglytruckling.com/M37%20Trucks/M37%20master%20cylinder%20manual.htm

bewerkt door maccharlie
aanvulling link naar externe site
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben toch nog maar even in de theorie gedoken. Verbazingwekkend hoe snel kennis slijt:(. De restdruk bij trommelremmen heeft primair tot doel om ervoor te zorgen dat de remcups aangesloten blijven in de remcilinder en dus niet gaan lekken (lucht naar binnen of remvloeistof eruit). Het effect op het vrijkomen van schijfremmen zal waarschijnlijk niet enorm zijn. Overigens wordt niet altijd een bodemklepje toegepast, vooral niet bij meer recente systemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...