Spring naar bijdragen

Verhogen


 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Wat ik wil doen is mijn Jeep cherokee XJ wat verhogen, met name of alleen

de achterzijde, ik weet niet of dat op een relatief eenvoudige wijze kan.

Er zit een onderbouw LPG tank onder en met de achterbank vol wil dat in de bocht nog wel eens iets bandengeschuur veroorzaken.

Ik weet uberhaubt niet veel van verhogen, wat is wijsheid en wat kost het

een en ander, is er iemand die hier iets over kan zeggen.

Ik heb een Jeep Cherokee Sport 4.0 uit 1997

Alvast bedankt voor de moeite...

Gr.

Cor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Theo,

Allereerst: Welkom!

Over het verhogen van je Jeep staat al heel veel informatie op het forum, er is zelfs een apart "Hoofdstuk" over: Lifts - Schokbrekers - Banden - Velgen

Ik zou zeggen "struin eens lekker rond"! Het leuke is dat je dan nog zo veel meer interessante weetjes opdoet.

Veel plezier en succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Nou, het gaat me nog niet echt goed lukken om de tekst op een goeie manier hier te krijgen zodat ik

weer een reactie terug kan geven, maar geod ik hoop dat jullie dit kunnen lezen, even wennen allemaal nog, en de gebruiksaanwijzing nog eens aandachtig doornemen.

Ik had natuurlijk wel kunnen bedenken dat er al zaken over verhogingen te vinden zouden zijn op het forum, ik was weer veel te enthousiast.

Maar goed, ik wilde jullie alvast bedanken voor de genomen moeite mij wat op weg te helpen, Ab en Petra, geweldig zeg die oplossing van jullie.

zo moet het er bij mij ook onder, dusseh.... Ramstein...ik ga nog een keer een beroep op je doen, bedankt ook voor je reactie.

Het is zo dat ik voorheen ook wel eens heb rondgeneusd in dit forum, maar ik zie dat na de 'vernieuwing' mijn berichtnummering

ook gereset is, ik ben dus niet echt helemaal nieuw maar toch bedankt voor het hartelijk welkom!

Ik heb al eens een klusje kunnen klaren met een defect relais dankzij de medewerking van mensen op dit forum dus ik heb echt prettige ervaringen met dit

forum, wat ik er in lees is dat mensen bereid zijn elkaar te ondersteunen, op wat voor manier dan ook soms, geweldig !!

Zo dat was dus even een schouderklopje uitdelen......

Mensen, het zal voor mij wel na mijn vakantie worden, zaterdag de 11e vertrekken we naar Schin op Geul en gaan we daar een paar weken

de boel onveilig maken en de Jeep even aan een paar hellingproefjes onderwerpen.

Daarna ga ik aan m'n broer vragen of die me wil helpen... hij is monteur.. dus hij heeft de gereedschappen en is er wat handiger in.

Alvast bedankt en ik zal nog wel laten zien wat het geworden is.

Met vriendelijke groet,

Cor ( TheoSimm )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Petra en Ab,

Toch nog even een vraagje, geweldige 'How To's ' overigens, over de bladveerpakketten, die schroefeinden die door de veerbladen zitten ( ik geloof per pakket 6 of 7 stuks, gebruik je die opnieuw, passen ze nog met dat extra blad ertussen of moeten er daar nieuwe voor in ( ik zie ze nl. op de foto's (nog ) niet terug. Bij voorbaat alvast bedankt maar weer...

Groetjes,

Cor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welke schroefeinden bedoel je? Er gaat maar één boutje door de bladen heen en dat is in het midden.

De "puntjes" die je op de foto's ziet en daar wel wat op schroefeindjes lijken :P, zijn pinnetjes waarmee kunststof plaatjes aan de uiteinden van de bladen op hun plek gehouden worden. Deze dienen om de bladen makkelijker ten opzichte van elkaar te laten bewegen.

De bladen zijn - behalve in het midden - niet met elkaar verbonden, zodat zij vrij ten opzichte van elkaar kunnen bewegen. Om ze op hun plek te houden dienen klemmen zoals Ab die gemaakt heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Bij de oude set zaten de klemmen die het pakket bij elkaar houden vast met een nagel aan de onderste bladen. Bij het pakket wat op de auto gemonteerd zat was dit niet zo, deze zaten gewoon geklemd.

Alle klemmen heb ik eraf geslepen en nieuwe gemaakt omdat de dikte van het pakket met 1 blad toegenomen is. De kunststof plaatjes heb ik er niet meer tussen gedaan, ze waren helemaal op, en bij de dealer erg moeilijk te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...