Spring naar bijdragen

Contactslot, braakschade (ofwel naar de klote)


 Share

Recommended Posts

Ze hebben het vanacht dus helaas geprobeerd, mijn 2.5i cherokee (96, schakelbak), te jatten. Het hele contactslot is naar de klote (in iedergeval de sleutel past er niet meer in (ANWB is geweest)) tevens is ook aan de bijrijderskant het slot nu permanent open (hij was voorheen al moeilijk te openen met de sleutel, maar met de Lock aan de bestuurderskant gingie wel op slot), dus nu staatie in eindhoven bij een sleepbedrijf.

Grootste probleem is dat mijn normale garage (GPService in son) met vakantie is (volgensmij is er 1 of ander 4x4 evenement want heel toevallig zijn ook de 2 Cherokeeparts 'winkels' precies dezelfde periode met vakantie) tot en met 11 augustus (das dus nu nog 2 weken).

Ik ben helaas zelf niet zo'n regeltype (verre van juist), en daarom mijn vraag wat ik heb beste kan doen.. Als ik namelijk naar de dealer moet, dan zal dat heeel erg veel pijn gaan doen denk ik in mijn portemoneetje (want voor zover ik weer is de dealer (helmond/eindhoven) bijna 2 keer zo duur (80 euro) als GPService (+/- 50 euro) per uur), naast het feit dat zij volgensmij ook alleen met echte jeepmerk onderdelen werken..

Ik ga eens ff proberen te slapen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Das minder prettig....

Als je Brabant 4x4 in Veldhoven bedoelde als één van de 'cherokee winkels' kan ik je melden dat deze wel open is om onderdelen te halen. Dus als je zelf enigszins handig bent kun je het zelf proberen te maken.

volgens mijn informatie gaat Twan (eigenaar) eind van deze week weer sleutelen; je kunt dus even bellen met Brabant 4x4 (040-2538432) om afspraak te maken. (ook het uurtarief hier ligt heel laag).

Succes,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ook eens zoiets gehad (met een Opel)...

Zij ruitje eruit en contactslot naar de ***te dacht ik....

Er zat een stukje van de punt van een schroevendraaier in.

Na een uur peuteren stukje eruit en kon hem weer gebruiken...

Misschien iets om naar te kijken...

Succes Glenn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, de hele ring is voor de helft afgebroken, dus alleen een puntje van een schroevendraaier is het niet..

Ik kende 4x4 veldhoven niet eens, hehe, ik bedoelde namelijk beide 'jeepcherokeeparts.nl' sites.. Maar danku, die zal ik dan morgen maar eens bellen.. Misschien laat ik er dan ook maar meteen een simpele alarminstallatie inleggen die ook centrale deurvergrendeling heeft (zoals ik al eens eerder hier een discussie had aangewakkerd, wilde ik die dus toch hebben, heb namelijk dus zo'n zwart bolleke bij de achteruitkijkspiegel zitten, maar geen afstandbedieningen meer. dus 2 vliegen in 1 klap)

In iedergeval hardstikke bedankt voor de reactie..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom kunnen ze nou nooit eens met de poten van iemand

z'n spullen afblijven :yes:

De afstands bediening hebben is ook niet alles hoor :P

Zit er hier allemaal in & op, maar werkt niet met het losse kastje :yes:

Wat ook een oplossing is, laat het hele slot vervallen ( hee???? )

Netjes wegbouwen & eruit halen.

Een startknop gebruiken, ziet er meteen wel sportief uit.

Een gewone schakelaar voor de ACC stand.

Dit is serieuzer als het klinkt, dit eerder gedaan, en in combinatie met een start onderbreker of verborgen 2e schakelaar een prima systeem om boefjes niet met het spul op de loop te laten gaan.

( natuurlijk geen oplossing voor de deur )

En met een soldeer apparaat, en met 2 schakelaars, heel snel & simpel zelf te doen. ( acc stand en starten )

Mvg! Stefan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Startknop heb ik ook gedaan toen ik een YJ dash in mijn CJ gebouwd heb.

Maar je wilt je stuurslot niet kwijt :yes: in deze dure tijd waar zelfs oud ijzer nog een hoop op brengt...

Ronde startknop onder de km teller samen met de lier schakelaar (ex raamschakelaar):P

Euh kan geen bijlage/foto meer versturen :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inmiddels is de cherokee weer gerepareerd, contactslot en beide voordeur sloten vervangen door een setje uit een grandcherokee.. in iedergeval bedankt voor het adviseren van Brabant 4x4 in veldhoven, heb ik in iedergeval een extra adresje als rik (gpservice in son) weer met vakantie is.. (alhoewel de eigenaar van brabant 4x4 zelf met vakantie was, en zijn vader de boel in de gaten hield, maar een zeer gezellige vent om mee te kletsen die nog duidelijk zoals hij zelf zegt nog van de oude stempel is).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...

hoi Glenn,

las net je nette oplossing met de nieuwe startknop.

weet je nog welke kleur draden je moest doorverbinden om te kunnen starten?

en wat je nog evt meer moet doorverbinden aan andere draden (zitten er 7 op de grote platte stekker en 4 op de kleine platte)?

bedankt vast voor je antwoord.

gr. Henry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...