Spring naar bijdragen

snel/langzaam knipperlicht


Recommended Posts

Hoi

Heb een vraagje, ik heb een cj7 en wanneer ik het knipperlicht gebruik knippert het erg langzaam(nog niet een keer per seconde), echter wanneer er een aanhanger achter hang knippert hij wel 5 of meer keer per seconde.

Is dit een defect of is dit normaal voor een cj7

gr.Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Theo,

Het relais bestaat eigenlijk alleen uit een bimetaal met een contactje erop.

Door de stroom die de lampjes gebruiken wordt de bimetaal warm en onderbreekt het contact.

Dus hoe meer lampjes (stroom) des te sneller hij heet wordt en onderbreekt.

Nu kan de veerkracht na een tijd wat minder worden waardoor hij meer stroom (warmte) nodig heeft om te kunnen onderbreken.

Kan ook gebeuren als je te kleine lampjes (ledlampen) dat deze ook niet snel onderbreekt of helemaal niet.

Beste als je de standaard lampen nog heb een nieuwe type relais halen deze kost bij B&S 16,15 excl. ( toevalig net gehaald).

Geloof niet dat je door de apk komt als hij minder knippert als 1 keer in een seconde.

Of even de lampen nalopen of de goede wattage er wel in zit en ze allemaal wel branden.

Groeten Glenn..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zal idd wel in de clingateur zitten ,blijft vreemd dat ik altijd een andersom-ervaring met alle auto's heb (gehad).

Trager mét aanhanger dus minder weerstand in 't lampencircuit.

Sneller wanneer lampje kapot;meer weerstand in 't lampencircuit.

Misschien uitwisselbaar met degene voor de alarmlichten om zeker te zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heren bedankt voor de snelle reactie

Ik heb het nog eens nader aanschouwd en het is inderdaad hoe meer lampjes hoe korter dat ze branden. Wanneer er mijn plateauwagen met dubbele lampjes achter hangt brande ze maar een fractie van een seconde, zonder aanhanger branden ze bijna een seconde terwijl de tijd dat ze uit zijn even lang is lijkt dus sterk op het verhaal van Glenn

maar is het dan zo dat nieuwere knipperautomaten juist andersom werken zoals Yvan beschrijft

gr.Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja en nee .... ja de nieuwe werken iets anders die gaan snel knipperen als er een lamp uit valt ....en niet sneller of langzamer als er een lamp bij komt...komt door de elektronica die er in zit...kan je zien of er een lamp uit valt..aan het snel knipperen van je richtingaanwijzercontrolelampje pfff kan je zien dat er een lamp kapot is...

Voor de cj gaat dit niet op deze heeft maar twee aansluitingen dus heeft die mogelijkheid niet of je moet er een draad bij hangen.

Maar de nieuwe knipperlicht relais (B&S) werkt niet meer met een bimetaal.

Zit een relais en condensator in ...heel vehaal om uit te leggen..maar werkt beter als met het bimetaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...