Fynn Geplaatst July 22, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 22, 2007 Ik heb sinds een half jaar een Jeep G/C Special Edition uit 2004 met zes-in-lijn 4.0HO motor. Volgens mij moet er uit dit blok meer te halen zijn dan de standaard 195 paarden waarover hij nu beschikt. 7 pk winst met een luchtfilter is natturlijk maar een druppel op de gloeiende plaat. Ik heb me al rot gezocht op het internet of er een supercharger-kit voor te koop is, maar tot dusver zonder resultaat (de enige die ik via het forum kon vinden, Accurate Power, is niet meer...). Kan iemand mij verder helpen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mav Geplaatst July 22, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 22, 2007 De enige 2 goeie zijn Kenne Bell en Avenger. Kosten +/- $ 4000,- plus dat je met je WJ een uitdaging hebt om hem onder de motorkap kwijt te kunnen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JgrCherokee Geplaatst July 22, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 22, 2007 Een stroker engine das ook oplossing om een grote vermogenwinst. Op internet is genoeg te vinden over stroken. misschien kan je met de zoekfunctie hier op het forum ook nuttige tips vinden. Of uw jeep verkopen en een V8 versie kopen! Dan moet je niet meer al het sleutelwerk en papierwerkdoen om hem op het nederlandse wegennet te brengen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst July 22, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 22, 2007 Ik ga mee met de hierboven beschreven antwoorden en: 7 pk winst met een luchtfilter.. Als je dat lukt is het knap. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
johnnylaheij Geplaatst July 23, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 23, 2007 Ik heb zelf ook eens zitten kijken wat de mogelijkheden zijn van een supercharger. Het is een mogelijkheid om de supercharger op de plaats van de airco te plaatsen, je hebt dan bevestigingspuntenen en hoeft niets aan te passen aan de aandrijfriem. Er zijn genoeg gebruikte chargers te koop en deze hoeven niet zoveel te kosten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst July 23, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 23, 2007 /me kijkt even om zich heen... Yep, toch echt Jeepforum. Overbrenging naar 4:54, dat heeft zin. Supercharger? Op een Jeep? (nee, dit is niet grappig of sarcastisch bedoeld. Ik snap het echt niet.) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
A.J Geplaatst July 23, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 23, 2007 Leuk project, ik ben zelf ook aan het inventariseren geweest, er zijn legio mogelijkheden en fabrikanten. Voorlopig begin ik er niet aan. Het kost je veel geld +/- 4000,-- ook al doe je het meeste zelf en wat levert het op. Een turbo zou toch al weinig opleveren, deze komen meestal pas op gang bij hoge toeren en dat wil je niet als je gaat terreinrijden. Dus je zou zoals je zelf al zegt een supercharger (de twinscrew variant of course) moeten installeren. Deze komt ook tot zijn recht bij lagere toeren, maar je moet erg veel gaan aanpassen als je echt alles er uit wilt halen. groter injectoren lager compressie je motor moet in goed conditie zijn, dus niet te veel kilometers. enz. enz. Er zijn ook "doe het zelf kits", maar ik vind dit een compromie en ze halen alleen maar je vermogen uit je portemennee. Daar komt ook nog eens bij dat je hele aandrijving het zwaarder te verduren krijgt en deze misschien ook wel aangepast moet worden. Het voordeel. Als je het goed doet krijg je 200 pk/liter dus 800 pk, maar of dit nuttig is??? is alleen nuttig voor een dragster of voorheen de indy cars ( uit 2.8 liter 800 pk). maar goed, als je informatie wilt ik heb mijn bookmarks over turbo's hier online gezet. suc6 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fynn Geplaatst July 23, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 23, 2007 Bedankt voor alle info tot dusver mannen! Ik ben nog maar een paar dagen lid, maar ben erg tevreden over de respons. For the record: ik woon op Curacao en mijn baasje heeft de Jeep niet gekocht voor off-road rijden. Hier heb je gewoon een grote stevige auto nodig omdat de wegen hier zo beroerd zijn. Van zijn andere auto, een VW Passat, kan hij elk jaar de dempers wel vervangen... In spetember gaan we terug naar Nederland en de Jeep gaat mee, want daar heb ik lekker veel ruimte achterin. De Jeep komt in Nederland ook niet verder dan de snelweg. Zou ook lastig worden, want het is geen 4WD. Bovendien zou ik wagenziek worden vrees ik... Om 0-100 toch wat vlotter te laten verlopen, heeft de Jeep daarom net ff wat meer power nodig, vandaar. Overigens heeft Avenger Supercharger een mailtje teruggestuurd dat hun kit op de Grand Cherokee past, maar niet onder de mototkap past en dat je er een gat in moet zagen. Groeten, Fynn (Duitse Herder). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.