Spring naar bijdragen

vierwielaandrijving


Recommended Posts

laugh.gif Gisteren heb ik voor het eerst mijn Jeep gebruikt waar die voor gemaakt is: het terrein in.

Het werd een teleurstelling. De eerste de beste bak met modder en ik en mijn Jeep hgingen af als een gieter! Alle nagebouwde Jeep (jappen dus) vlogen er doorheen maar ik mijn pas aangeschafte sleeplint nodig. En ja hoor wie trok ons uit de modder? Een Mitsubishi.

Het probleem bleek te zijn dat mijn voorwielen niet aangedreven werde, En ja hoor hij weas wel ingeschakeld.

Bij laterre controle bleek dat de as van de tussenbak naar het voor differentieel wel draaide en ook de assen uit het differentieel naar de wielen. Wat kan er dan aan de hand zijn? Misschien de vrijloopnaven? En hoe valt te controelren of ide goed werken?

Help

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Beast.

Misschien is het een idee om een keer langs te komen bij mijn werkplaats, dan kan ik er ff naar kijken en hoogst waarschijnlijk het probleem oplossen.

Ik zit in Andijk, wel een stukje rijden maar het is wel te doen denk ik.

Als je dit wat lijkt kan je altijd ff bellen op 0614718707.

Vr. gr. Cor Meester.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bokkie,

Leuk aangeboden en ik hoop je zeker nog een keertje te treffen. De vraag van mij is bedoeld om goed beslagen ten ijs te komen bij de Jeep delaer waar ik hem net gekocht heb, Ik heb nog garantie.

Ik bven er inmiddels achter dat een officiele Chrysler Jeep dealer geen garantie op kwalitatiuef goed en snel werk betekent. Dus als je tips hebt in welke richting ik moete denken houdt ik me aanbevolen.

In ieder bedankt voor je reactie

Groet uit Drachten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarschijnlijk werkt de disconnectmotor van je vooras niet goed of heeft deze geen vacuum. Deze disconnect zorgt ervoor dat je op de Wrangler geen vrijloopnaven nodig hebt en deelt één steekas (aan de bijrijderszijde) in tweeën.

Als de motor door een of andere oorzaak niet werkt zal al het vermogen door de differentieelwerking naar de afgekoppelde halve steekas gaan en zullen de voorwielen niet aangedreven worden.

Als je de vooras op assteunen hebt staan en met ingeschakelde 4wd aan één van de voorwielen draait moet het andere wiel tegenovergesteld draaien. (zorg ervoor dat voor het testen ook één of beide achterwielen van de grond staan of één aandrijfas is losgekoppeld). Gebeurt dat niet, dan werkt de disconnectmotor niet correct. Het inschakelen van 4wd lukt alleen als de motor draait en soms is het nodig een kort stukje (0-1 meter) te rijden.

Suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...