Spring naar bijdragen

verschil 4 wd parttime en fulltime


dudley
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Zijn er verschillen in de terreinkwaliteiten van een parttime 4wd versie en een fulltime 4wd versie.Dan staan ze wel allebei in de 4wd positie.

Ik hoorde namelijk dat een parttime 4wd versie betere terreinkwaliteiten heeft als een fulltime 4 wd versie maar ik had altijd begrepen dat er geen verschil zat in het 4wd gebeuren van deze 2 versies.

Kan iemand mij dat uitleggen.

mvg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dudly

De partime stand is altijd aanwezig de fulltime alleen op de selecttrack.

De partime stand is de "echte" terrein stand. Deze zit er dus altijd op en mag nooit op de verharde weg worden gebruikt...

Dus de jeep met standaard commandtrack is dus beter als een terreinwagen met selecttrack in het terrein?

Dus ik kan beter een wagen kopen met commandtrack voor het terrein?

Mvg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het maakt niet uit welke je kiest ivm "partime".

zowel de commontrack als de selecttrack hebben partime. De selecttrack heeft als "extra" een fulltime stand.

Dit zijn dus standen die je in en uit kunt schakelen op de t-case (tussenbak). Bij commontrack heb je in 4wd alleen partime.

bij selectrack kun je kiezen (in 4wd) tussen fulltime en partime

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus de jeep met standaard commandtrack is dus beter als een terreinwagen met selecttrack in het terrein?

Dus ik kan beter een wagen kopen met commandtrack voor het terrein?

Mvg

Ik heb een Cherokee met selecttrack.

Staat bij mij bijna altijd op 4x4 fulltime.

Dat geeft een betere wegligging op de verharde weg.

De 4x4 parttime gebruik je alleen in het terrein.

Afhankelijk of je veel verharde weg rijdt of af en toe maar eens zou je kunnen overwegen om selecttrack of command track aanschaft.

Zo ver ik weet zijn de terreineigenschappen van de de selecttrack in stand 4x4parttime hetzelfde als de 4x4stand bij de commandtrack.

mvg

Willem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn XJ heeft alleen part-time. Heeft volgens mij ook te maken of een een automaat of een handbak hebt. Handbak is altijd commandtrack. De 2.5i en de 2.5 diesel zullen dus meestal alleen de part-time stand hebben. De Classic en de Limited meestal ook de full-time stand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...