Spring naar bijdragen

geen contact


Recommended Posts

Hallo jeepers,

Ook ik heb sinds kort een jeep:yes:

Mischien is het amerikaan eigen maar ik heb het gevoel geen contact met de weg te hebben, en steeds te moeten tegensturen.

Is dit wennen of iets ergers?

Ook heel gek maar volgens mij zit er geen mistlampknop in, wel een o/wd knop??? wil iemand mij helpen met deze vragen?

Christ,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee okee maar is het normaal? lijkt vaak net of hij de andere kant op wil, heb laten kijken naar speling op het stuur, schokbrekers, deze zouden allemaal in orde moeten zijn. moet zeggen dat dit wel hinderlijk rijd.

En geen mistlamp? vreemd of normaal?

En mischien nog een stomme vraag maar ik vind negens welke druk de banden moeten hebben.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat voor soort banden zijn er gemonteerd? Terreinbanden kunnen ook nog wel eens oorzaak zijn.

In het boekje voor de 1997 modellen wordt trouwens voor alle typen toegelaten banden een spanning van 2.3 bar voorgeschreven.

Volgens mij moeten er in ieder geval achtermistlampen op zitten en de schakelaar daarvoor zit bij mij vlak bij de lichtschakelaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zij gewone banden ( voor zover zulke joekels gewoon zijn ) Ik heb m vandaag uit laten lijnen en grondig na laten kijken, het is iets verbeterd maar niet wat ik gehoopt had, word wennen dus.

Hoe gek ook bij mij zit er absoluut geen schakelaar in maar is volgens mij ook niet verplicht bij keuring etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe gek ook bij mij zit er absoluut geen schakelaar in maar is volgens mij ook niet verplicht bij keuring etc.

Voor mij hoeft dat ook niet hoor, maar zou het heel misschien een probleempje kunnen vormen als de achtermistlamp(en) niet ingeschakeld kan (kunnen) worden???:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij zit de mistlamp schakelaar op het linker pookje bij het stuurwiel. het is een knop die je UIT MOET TREKKEN, dus de pook langer maken, en dan heb je drie standen, die evt met het andere licht meegeschakeld worden. Ik moest ook FF zoeken. Weet niet of het bij jouw hetzelfde is als bij mijn WJ. :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mijn '94 ZJ activeer je de achter mistlampen door de draaiknop voor de verlichting door te draaien:

uit -> stadslicht -> dimlicht -> dim + mistachter

Mijn auto stuurt ook wat wazig en heeft de neiging naar een kant te trekken. Volgens mij kan dat diverse oorzaken hebben:

- banden (type / spanning)

- ophanging (ben zelf van plan tzt de bushings te vervangen)

- uitlijnen (moet ik ook nog doen)

Maar je went er wel aan hoor!

Mijn XJ's ('95 en 2001) hadden dat niet, dus ik denk dat met wat afstellen en waar nodig repareren / vervangen de auto weer strak rijdend te krijgen moet zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik men GC aankocht was er ook geen achtermistlicht te vinden.

Het was een ingevoerde uit caneda, hier zat dit blijkbaar niet op.

In de kabelboom was al wel de bedrading voorzien, behalve de schakelaar en lampen en de overige elektronica.

In de achtlichten was 1 rood lichtblok niet gebruikt, hier heb ik gaten ingefreesd en extra lamphouders gemonteerd. Dit aan de bedrading aangesloten.

Vooraan aan de bestuurderszijde onder het dashbord heb ik de draad losgemaakt op de stekker en deze via een relais bij aan de schakelaar van de voormistlichten gemaakt. De voormistlichten en de achtermistlichten werken nu wel samen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, ik zie het al, ik mis gewoon dat laatse knopje, mijne is inderdaad ingevoerd dus dat zal het m zijn. Denk dat weinig anders op zit dan hetzelfde te doen als jgr cherokee( bedankt voor de reactie ) de asbak is wel heel super maar inderdaad heel zonde dat er dan zoon gat overblijft.:yes: Men aansteker werkt trouwens ook niet zou ik dat kunnen verhelpen met alleen dat stuk wat er in gaat? ( verder is die auto perfect hoor :blink:) gisteren voor het eerst een enorm stuk gereden, had hiervoor een volvo maar moet zeggen die kan zeker niet aan het comfort van de jeep tippen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...