Spring naar bijdragen

kogel trekhaak


laredo
 Share

Recommended Posts

wat is het verschil in maat van een usa kogel en een europese kogel van de trekhaak?????

is dat maar enkele millimeters ???

weet dat er verschil op zit..... mijn kopeling zit erg strak op de kogel... na het meten van de kogel merkte ik dat het een paar mm scheelt.

dus ... zit er veel verschil in???? in us kogel en eu kogel....

vast bedank....

Laredo :bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat is het verschil in maat van een usa kogel en een europese kogel van de trekhaak?????

is dat maar enkele millimeters ???

weet dat er verschil op zit..... mijn kopeling zit erg strak op de kogel... na het meten van de kogel merkte ik dat het een paar mm scheelt.

dus ... zit er veel verschil in???? in us kogel en eu kogel....

vast bedank....

Laredo :bye1:

de maat voor een us kogel is 2'' oftewel 50.8 MM

de maat voor een europeese kogel is 50 MM

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb net even naslag gedaan en de kogel moet inderdaad minimaal 49MM zijn.

http://www.innovam.nl/apk/default.asp?page=rubrieken&rubriekid=42

Ik wist dat ik een keer iets gehoord had.

Hier het verhaal van de link....

De koppelingskogel met een nominale diameter van 50 mm moet ten minste 49,0 mm bedragen. De sluit- en borginrichting moet goed functioneren en de bevestiging van het kogelgedeelte moet nagenoeg spelingvrij zijn. Een afneembare kogel wordt op dit laatste punt visueel gecontroleerd.

Als de kogel niet gemonteerd is, hoeft deze ook niet gecontroleerd te worden. Dus ook niet wanneer de kogel zich bijvoorbeeld los bevindt in de kofferbak. Het ontbreken hoeft niet op het keuringsrapport te worden vermeld maar is wel aan te raden.

Een niet meer afneembare kogel (bijv. vastgeroest) is goedkeur mits de bevestiging van het kogelgedeelte nagenoeg spelingvrij is en de letters/cijfers van de kentekenplaat niet wordt afgeschermd. Het losslaan van de kogel kan namelijk tot gevolg hebben dat er juist beschadigingen optreden en de bevestiging minder deugdelijk wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wist dat ik een keer iets gehoord had.

Hier het verhaal van de link....

De koppelingskogel met een nominale diameter van 50 mm moet ten minste 49,0 mm bedragen. De sluit- en borginrichting moet goed functioneren en de bevestiging van het kogelgedeelte moet nagenoeg spelingvrij zijn. Een afneembare kogel wordt op dit laatste punt visueel gecontroleerd.

Als de kogel niet gemonteerd is, hoeft deze ook niet gecontroleerd te worden. Dus ook niet wanneer de kogel zich bijvoorbeeld los bevindt in de kofferbak. Het ontbreken hoeft niet op het keuringsrapport te worden vermeld maar is wel aan te raden.

Een niet meer afneembare kogel (bijv. vastgeroest) is goedkeur mits de bevestiging van het kogelgedeelte nagenoeg spelingvrij is en de letters/cijfers van de kentekenplaat niet wordt afgeschermd. Het losslaan van de kogel kan namelijk tot gevolg hebben dat er juist beschadigingen optreden en de bevestiging minder deugdelijk wordt.

Toevoeging:

Indien GEEN stekkerdoos aanwezig, wordt de trekhaak NIET meegenomen bij de APK keuring.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...