Spring naar bijdragen

assen cherokee xj


Recommended Posts

Hoi allemaal dit is mijn eerste keer en ja de eerste keer op deze site

en ik heb een vraag voor de gene die hem kan beantwoorden

Hoe kom ik er achter wat voor assen er onder mijn cherokee zitten

ik weet dat er achter geen sper in zit omdat hij op 1 wiel spinde toen ik tegen de dijk opging maar toen ik de 4 wiel drive inschakelde spinde hij nergens meer

Wie heeft er voor mij een antwoord of advies

alvast bedankt Ratteplaag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

is inderdaad mogelijk maar hoe kom ik daar het makelijkste achter

als ik hem met 4 voetjes van de grond til zal ik dan met de hand kunnen voelen of het gespert is ????

zoja dan zet ik hem wel op een lift

Er zal wel een Limited Slip inzitten zoals bij de meeste Cherokee's

(80% sper)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Door het inschakelen van de tussenbak in partime 4x4 sper je de tussenbak. Als je met de voorwielen voldoende grip hebt zal het wiel wat achter wil spinnen nooit harder kunnen draaien als je voorwielen dus wordt er niet geslipt. Heb je de tussenbak in 4x4 fulltime (als je die hebt) is de tussenbak niet gesperd dus zal bij het slippen van één wiel meteen de hele aandrijving weg zijn. De werking van een limited slip kan vaak nèt genoeg zijn om wat verder te komen maar de werking moet niet worden overschat. (afhankelijk van de toestand van je differentieel en olie zal dat max zo'n 20% zijn)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke jongens allemaal bedankt ik heb de antwoorden op mijn vragen ben er achter wat voor assen ik heb voor dana 30 en achter dana 35c en begrijp nu beter waar de grip vandaan komt

GEWELDIGE SITE en je zal me hier nu wel vaker tegen komen en ik hoop jullie ook nog eens te kunnen helpen

Groeten ratteplaag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...