Spring naar bijdragen

Hoe zit dat???


A.J
 Share

Recommended Posts

Ik heb een bestelling geplaats bij 4wd.com en afgerekend met mijn creditcard. Nu wil een medewerker van hun dat ik mij card inscan en opstuur naar hun. maar dat zou betekenen dat ze alles met mijn creditcard kunnen doen. Ik dacht dat de creditcard gegevens via een beveiligde site al gecontroleerd werden. Met andere woorden ik vertrouw dit niet, en wat nu.

Hieronder de email die ik van een van de medewerkers van 4wd gehad hebt.

Dear Valued Customer,

For your protection, a front and back copy of your credit card along with a copy of your photo identification card is required in order to process your recent request with Four Wheel Drive hardware. Please copy the appropriate information and fax or email it with in 48 hours to 330-482-0050. If we do not receive the information within the next 48 hours your order will be canceled.

Sincerely,

Jackie Hiner

Commercial Sales Division

Four Wheel Drive Hardware LLC

1-800-967-5535 Ext. 843

Fax # 330-482-5035

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toevallig meer dan 500 dollar gespendeerd?

Iig moest ik (en nog een aantal met mij) ook.

Wat ik gedaan heb, fotootje gemaakt van CC en legitimatie en die gemaild.

Maar wat jij zegt, met je nummer en cvc code kunnen ze óók al alles, dus of ze nou een foto/plaatje van je kaart erbij hebben maakt wat dat betreft niets uit.

In het verleden is er fraude gepleegt met cc's o.a. door klanten van 4WD die een nummer opgaven maar geen houder van de kaart waren, vandaar deze "veiligheidsmaatregel" dat ze zeker willen weten dat degene die het nummer opgeeft ook daadwerkelijk houder van de kaart is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toevallig meer dan 500 dollar gespendeerd?

Yep, ietsje meer:whistle:

Iig moest ik (en nog een aantal met mij) ook.

Wat ik gedaan heb, fotootje gemaakt van CC en legitimatie en die gemaild.

Maar wat jij zegt, met je nummer en cvc code kunnen ze óók al alles, dus of ze nou een foto/plaatje van je kaart erbij hebben maakt wat dat betreft niets uit.

Ik dacht dat dat via een beveiligde site rechtstreeks met een bank zou gaan, en dat de verkopende partij alleen maar een bevestiging zou krijgen of de transactie goedgekeurd is of niet.

In het verleden is er fraude gepleegt met cc's o.a. door klanten van 4WD die een nummer opgaven maar geen houder van de kaart waren, vandaar deze "veiligheidsmaatregel" dat ze zeker willen weten dat degene die het nummer opgeeft ook daadwerkelijk houder van de kaart is.

Oke, dus niets aan de hand, thanks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb van de week ook het een en ander van 4wd binnen gekregen.

Was ruim over de 500 dollar. Mijn bestelling heeft wel heel lang in de wacht gestaan bij 4wd. Toen ik daarover mailde moets ik ze bellen. Kreeg ik niet de goede persoon aan de lijn maar deze zij me een ander te mailen, ivm cc.

Op mailen werd niet gereageerd (3 keer). Nog maar eens gebeld, zou iets met betaling of card zijn.

Order stond nog steeds in de wacht. Wordt er 's avonds aangebeld, UPS met een pakketje. :thumbsup: Nooit gegevens verstrekt behalve bij het bestellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik fax of mail helemaal niks meer door, en krijg evegoed de bestelling wel binnen, ze hebben 1x geprobeerd om met mijn gegevens ergen in engeland wat te bestellen, maar ik werd gelukkig gebeld door visa of dit wel klopte, ging namelijk om een bestelling van 2000€, ik mocht gelijk me kaart doorknippen en werd een nieuwe opgestuurd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik fax of mail helemaal niks meer door, en krijg evegoed de bestelling wel binnen, ze hebben 1x geprobeerd om met mijn gegevens ergen in engeland wat te bestellen, maar ik werd gelukkig gebeld door visa of dit wel klopte, ging namelijk om een bestelling van 2000€, ik mocht gelijk me kaart doorknippen en werd een nieuwe opgestuurd.

idem hier.

Bestel nog wel regelmatig (ook bij 4WD), maar meer als mijn nummer krijgen ze niet. Anders bestel ik wel ergens anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb van de week ook het een en ander van 4wd binnen gekregen.

Was ruim over de 500 dollar. Mijn bestelling heeft wel heel lang in de wacht gestaan bij 4wd. Toen ik daarover mailde moets ik ze bellen. Kreeg ik niet de goede persoon aan de lijn maar deze zij me een ander te mailen, ivm cc.

Op mailen werd niet gereageerd (3 keer). Nog maar eens gebeld, zou iets met betaling of card zijn.

Order stond nog steeds in de wacht. Wordt er 's avonds aangebeld, UPS met een pakketje. :thumbsup: Nooit gegevens verstrekt behalve bij het bestellen.

Sterker nog, de cc stond niet eens op mijn naam!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...