Spring naar bijdragen

Recommended Posts

Voor mijn CJ ben ik toe aan een nieuwe accu, ik weet echter niet welke het beste zal zijn.

De dynamo is al vervangen door een model met een hogere capaciteit, powermaster 140/80 amp.

Er zit nu nog geen lier op de CJ maar deze zal er zeker een keertje op komen.

Verder komt er weinig extra electronica in de auto, hooguit een set verstralers.

Wat voor een accu kan ik 't beste hiervoor gebruiken?

Prijs is natuurlijk wel belangrijk, maar als het echt beter is mag het ook wel wat kosten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast IRONBITCH

Als je straks ook nog een lier erbij wilt hebben dan zou je kunnen kiezen voor de Yellowtop van Optimax of de Deepcycel van Exide. het zijn alle 2 gel accu's en semitractie accu's die stroom langer vast houden. en deze accu' kun je in alle standen monteren. dus ook op zijn kop. en de accu van Exide is ongeveer 60,- goedkoper dan de Optimax. maar wel net zo goed.

het nadeel van de gel accu's is. als ze helemaal leeg zijn.dan moet je ze opladen met een druppellader. en niet met een accubooster of met een snellader. want daar kunnen ze niet tegen.en gaan dan kapot. en niet via makrtplaats kopen of ebay. want die zijn meestal al kapot. maar gewoon bij de vakhandel kopen. dan heb je ook nog garantie :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tractieaccu's zijn ontworpen om lang een hoge stroom te kunnen leveren. Voor iemand die weinig liert ( minder dan 1 keer per week ofzo) is dat geen verstandige keuze... Simpelweg omdat je een accu moet waar 'ie voor bedoeld is... doe je dat niet gaat 'ie het niet erg lang volhouden.

Zo'n yellowtop is een prima ding voor iemand die veel liert, voor de rest: gewoon een goede (start)accu aanschaffen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Elke lier trekt elke accu leeg, hoe groot ook.

Een heavy duty (gel) van bijvoorbeeld Varta is ook prima.

Zorg dat je genoeg startstroom hebt, minimaal 650A en iets in de buurt van 75 Ah vermogen of hoger. Zit je altijd goed.

Ow, let ook op de maat. :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had een optima (250 euries) en die was binne 2,5 jaar kapot. twijfelen of ik wel een nieuwe zou nemen want 250 euro en dan ook maar 2,5 jaar meegaan is me iets te duur. Heb nu de goedkoopste accu (na aanraden van Nico partsupplies) erin gezet en dat gaat ook prima, kan ik er voor die 250 euro 4 kopen. Hij is zelfs mee over de kop gegaan en dat heeft ie overleeft.

Let er wel op dat de + en - pool net anderom zitten als de meeste accu' s en dat de er niet zoveel te krijgen zijn in die buiten maten.

Groeten Bas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

M'n vader zit in de rolstoel techniek, en als een accu niet meer goed is voor een rolstoel omdat die lange tijd der op moet rijden kan die nog best zijn om te starten :] ik pak altijd maar een oude rolstoel accu en als die helemaal op is pak ik weer een nieuwe :] maar ik heb altijd varta gel accu's gehad :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...