zeehond Geplaatst May 15, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 15, 2007 Ik heb mijzelf een 2 inch bodylift aangeschaft via dit forum en die wil ik binnenkort gaan installeren. Zijn er dingen waar ik nog wat extra aandacht aan moet schenken? Ik heb al het een en nader op het net gevonden maar ben benieuwd of ik nog iets over het hoofd zie. Ik heb bijvoorbeeld gelezen dat de plastic cover achter de radiateur losgehaald moet worden voor het verhogen en dat deze 2 inch moet zakken. Ook heb ik gezien dat het verstandig is dat 1 zijde van de auto de 5 bouten gelost moeten worden waarna de andere kant losgehaald kunnen worden en verhoogd kan worden. Moet ik nog wat doen met het gat waar de versnellingspook inzit? Is er ook nog aandacht nodig voor kabels en leidingen? Is er misschien zelfs een handleiding beschikbaar? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst May 15, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 15, 2007 Let op je remleidingen (moeten wat lengen bij de hoofdremcylinder als ie omhoog gaat) en de stuurstang (ff wat lossen, want word ook iestie langer). De pook voor zowel de versnellingen als de 4wd; wellicht dat je van de achterste rand van de carosserie (als de 2e/4e/achteruit is ingeschakeld, of in 4 laag staat) wat weg moet slijpen. Is wel verstandig, daar hij anders uit de versnelling of uit 4 Laag kan springen en dat gebeurt meestal op een hele stijle helling ...(me = ervaringsdeskundige...). Succes er mee (en veel geduld...) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zeehond Geplaatst May 15, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 15, 2007 perfect kollee, je stuurstangen verlengen heeft waarschijnlijk te maken omdat je stuurhuis omhoog komt? En dat wist ik dus weer niet. Alleen de remleiding iets verlengen dat lijkt mij een delicaat punt, daar zal ik voorzichtig mee moeten zijn. Het gat in de tunnel voor de versnellingspook moet inderdaad wat groter. In de winter als alles wat stugger is dan wil hij er nog wel eens uitschieten. Ik ga zeker foto's maken van dit projekt en dan maar zien hoe ver we komen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
venezia Geplaatst May 15, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 15, 2007 http://www.geocities.com/Baja/Trails/5758/body.html Hier een link naar een uitgebreide HOW TO met veel detailfoto's en info. Een paar weken geleden heb ik zelf een vruchteloze poging gedaan om een bodylift te monteren. Maar na 1 afgebroken bout en 1 dolgedraaide bout heb ik de zaak gestaakt. Zorg ervoor dat je 2-3 dagen voordat je begint alle 11 bouten van de body dik in de kruipolie zet. Die krengen zitten echt muurvast! Voor de rest: gewoon de handleiding via de link boven goed lezen en niets overhaasten of forceren, dan komt het wel goed! Succes! Ronald Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zeehond Geplaatst May 15, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 15, 2007 Ik heb de link effe naar mijn werk gemaild. Morgen mooi uitprinten op de laser kleurenprinter en dan van het weekend eerst maar eens zorgvuldig doorlezen. Dan gaan we volgende week weer met de motor naar het werk, dan kan de jeep lekker ingespoten worden en losweken. Bedankt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
venezia Geplaatst May 15, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 15, 2007 Ik heb de link effe naar mijn werk gemaild.Morgen mooi uitprinten op de laser kleurenprinter en dan van het weekend eerst maar eens zorgvuldig doorlezen. Dan gaan we volgende week weer met de motor naar het werk, dan kan de jeep lekker ingespoten worden en losweken. Bedankt Let erop je de bouten aan de bovenkant goed in de kruipolie zet. Alleen de boutkoppen en het rubber inspuiten heeft weinig zin. Bij een aantal bouten kom je moeilijk erbij, gebruik dan zo'n verlengpijpje op de spuitbus om in de ruimte boven de bout te komen. In het chassis zitten wel wat gaten die je daarvoor kun gebruiken. groeten Ronald Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst May 15, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 15, 2007 Remleiding verlengen; er zitten wat bochten/krullen als extra lengte in je remleidingen ter hoogte van de hoofdremcylinder. Die kun je gewoon (voorzichtig) wat oprekken/uittrekken. Mijn "veel geduld" was ook bedoeld voor de stoeipartij met de bouten . Ken ook een voorbeeld van een 91 YJ, waar binnen 3 uur de hele bodylift er zonder 1 probleem onder zat. Iedere keer staat dus wee op zichzelf... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst May 19, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 19, 2007 probeer alles goed schoon te krijgen voordat je gaat beginnen en probeer systematisch te werken. op die manier vergeet je geen dingen. let ook even op met je radiator die je weer moet laten zakken om weg te komen met je fan shroud (plastic geval rond je radiator/ventilator) ik had hem er in een paar uurtjes onder zitten zonder problemen. Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zeehond Geplaatst May 30, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 30, 2007 Klopt het dat er geen losse moeren op zitten maar dat het geheel in het chassis vast zit? Ik heb verleden week geprobeert de doppen uit de corroserie te krijgen maar dat lukt niet. Van 4 bouten kan ik door de carroserie olie spuiten om ze los te krijgen. Ga zaterdag eerst maar eens proberen of er beweging in die bouten zit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst May 30, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 30, 2007 alle bouten zitten vast in de body. bij sommige kun je erbij om spul te spuiten en bij sommige niet. tis meer goed geluk dat alles los wil. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zeehond Geplaatst May 30, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 30, 2007 zaterdag weet ik dan of ik bij de gelukkige hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mjoeb Geplaatst May 31, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 31, 2007 Ik draai alles wat los moet altijd eerst een fractie vaster. Dan "schrikt" het metaal en blijft je bout of moer beter gevormd om hem los te krijgen. Wel na een overvloedig en langdurig kruipolie bad natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst May 31, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 31, 2007 Bij mij zitten er ook een paar muurvast en heb ik de bodylift maar achterwege gelaten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FrankXJ Geplaatst June 7, 2007 Rapporteren Share Geplaatst June 7, 2007 Ik weet niet of je het geprobeerd hebt, maar in hetzelfde weekend heeft mijn CJ ook een probleemloze bodylift gekregen. Neem de tip van Kollee ter harte en maak ook even je stuurstang los. Ik heb dat pas een dag later gedaan en toen was meteen het probleem opgelost dat je een raak knikje voelde tijdens het sturen en dat die wat zwaarder leek te gaan. Er stond gewoon teveel spanning op. De stanf verschoof overigens maar een milimeter dus hij zit nog steeds goed vast. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.