Spring naar bijdragen

Motorisch of elektronisch probleem?


Recommended Posts

Hoi Jeepers,

Ik zit nog steeds met een probleem. Ik zal het zo duidelijk uitleggen misschein weet iemand wat het is. Laatst deden mijn koplampen niet. Achter wel. Zekeringen nagekeken. Waren allemaal goed. Echter een vervangen. Op een gegeven moment begon de motor stationair zeer hoog te lopen. Zeker rond de 3500 toeren. Ik heb toen de Jeep een tijdje laten staan. Toen weer de motor laten lopen. Weg probleem met de hoge toeren. Ik heb de stappen motor schoon gemaakt maar dat had er niets mee te maken volgens mij. De koplampen doen het inmiddels ook weer. Ik en mijn vader hebben onder het stuur wat bedrading zitten controleren. Toen deden die koplampen weer. Hij maakte kortsluiting op een of andere manier. Echter als ik nu een minuutje of 8 gereden heb valt alles uit. Eerst begint de motor te stoteren en dan valt de motor uit en het word ineens moeilijk sturen. Veel zwaarder. Als ik hem dan weer opnieuw start dan doet hij het weer een tijdje. Daarnaast doet mijn dashboard verlichting het ook niet. Even deed deze het weer toen we met de bedrading zaten te klooien. Weet een van jullie misschien waar deze problemen veroorzaakt kunnen worden? O ja als ik de motor uitzet na een tijdje te hebben gereden dan schudt deze aardig. Of hij uit moet puffen van het werk. :unsure:

Alvast bedankt! Groetjes Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moeilijk sturen komt natuurlijk omdat de stuurpomp niet meer aangedreven wordt als de motor uitvalt.

Dat is dus iets waar je niet naar hoeft te kijken.

Stappenmotor heeft wel degelijk te maken met het stationaire toerental, dat heb je dus al opgelost.

Het nadieselen van een motor kan vele oorzaken hebben.

één ervan is dat de motor te heet wordt, doet de fan van de radiator het nog? Waterpomp goed? Genoeg olie? etc..

Primair is dus het uitvallen na een aantal minuten.

Wat Ab zegt snijdt hout. :unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...