2047 Geplaatst May 2, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 2, 2007 Hallo, Weet er iemand de overbrengingsverhouding van een 88 leightweight diesel?? De auto is van 1978 en komt uit het NL leger. Alvast bedankt! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst May 2, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 2, 2007 Uuuuuuhm Leightweight? Is da geen Laroding geval?? Kijk ff boven aan je pagina. Daat staat iets van Jeepforum|nl. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst May 2, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 2, 2007 Hallo,Weet er iemand de overbrengingsverhouding van een 88 leightweight diesel?? De auto is van 1978 en komt uit het NL leger. Alvast bedankt! ik denk dat je vraag hier beter past sucses Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst May 3, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 3, 2007 Je kan dit gemakkelijk zelf tellen, je neemt je deksel van je dif en telt het aantal tanden op beide tandwielen en VOILA, je overbrenging is gekend. Een andere manier is je draait je wielen een volledige toer rondt en kijkt hoeveel maal je aandrijfas draait, dit is iets moeilijker om het juist te bepalen omdat je aandrijfas op het laast geen volledige toer meer gaat doen maar een stukje en dat stukje is het getal na de comma. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst May 3, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 3, 2007 Je kan dit gemakkelijk zelf tellen, je neemt je deksel van je dif en telt het aantal tanden op beide tandwielen en VOILA, je overbrenging is gekend.Een andere manier is je draait je wielen een volledige toer rondt en kijkt hoeveel maal je aandrijfas draait, dit is iets moeilijker om het juist te bepalen omdat je aandrijfas op het laast geen volledige toer meer gaat doen maar een stukje en dat stukje is het getal na de comma. Neem een stukje afplak-tape en doe die om de aandrijfas, en dan met een potlood aftekenen vanaf een (zelf gemaakt) vast punt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst May 3, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 3, 2007 ehh... een Landroverdingus heeft géén diff deksels... Je moet daarbij het gehele diff trekken. ( Wat overigens een uitstekende construktie is! Diff wisselen tegen een reserve exemplaar is een klein uurtje!!) Om de overgrenging te bepalen moet je dus anders te werk gaan: Krik één achterwiel van de grond en zet een assteun onder de as. Zet de handrem los en zet de auto in vrij ( Wel eerst ff wat voor en achter de andere 3 wielen leggen!!!) Draai net zolang aan de aanrijfas totdat het opgekrikte wiel exact 10 omwentelingen heeft gemaakt. Tel ondertussen, ook exact, het aantal omwentelingen van de aandrijfas. Het aantal omwentelingen van de aandrijfas vermenigvuldig je vervolgens met 2 ( ivm diffwerking). Nu deel je de uitkomst door 10 ( het aantal omwentelingen van het wiel) en viola: De overbrengingsverhouding! Voorbeeld: Na 10 wielomwentelingen heb je de as 17¼ keer gedraaid. Na vermenigvulrigen met 2 kom je op 34,5. Dit deel je door 10 en... de overbrenging blijkt 3.45:1 te zijn! ( Dit truckje werkt ook bij Jeeps, btw ) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.