geert Geplaatst April 25, 2007 Rapporteren Share Geplaatst April 25, 2007 Vanmiddag voor de apk geweest en werd alleen op de fusee aan bestuurderskand afgekeurd maar ... Bij de gastest kwamen we erachter dat een cilinder niet meehelpt en de co waarde stond op 2125 (dat was co geloof ik) die moest op ongeveer 125 zijn geloof ik. het kwam er op neer dat er teveel onverbrande brandstof de pijp uit ging. Auto heeft heel licht karterdruk naar mijn mening slangetje van karterpan erafgehad en ik kan zien dat hij daar wat rookt maar geen olie o.i.d. Als ik de slang ligt dichtdruk met mijn duim voel in helemaal geen tegendruk. Vonk is goed en regelmatig dus ontsteking had ik voor mezelf uitgesloten. compressie test kwam uit op 90+ en de kamer ernaast op 120. Dus dat kan een aanleiding voor een klepprobleem zijn denk ik maar heb er nie zoveel ervaring mee. Het is de 3e cilinder van voren aan de bestuurderskant. Iemand een ideetje of probeerseltje ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Limited 97 Geplaatst April 27, 2007 Rapporteren Share Geplaatst April 27, 2007 Nieuwe kop ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
geert Geplaatst April 27, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 27, 2007 Nieuwe kop ? Ik hoop het nie ik vermoed dat de auto een poos stil heeft gestaan. ik wil maandag de kleppen even controleren mijn vermoeden is dat er troep in zit en de klep openhoud o.i.d. maar is maar een gok natuurlijk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Limited 97 Geplaatst April 27, 2007 Rapporteren Share Geplaatst April 27, 2007 Ga maar vast sparen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst April 27, 2007 Rapporteren Share Geplaatst April 27, 2007 met 25% compressieverlies doet de cilinder nog wel mee hoor.... Rij je op Benzine of LPG? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
geert Geplaatst May 1, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 1, 2007 Ik rijd op benzine maar wat mij opvalt (toevallig vanmiddag ) is dat op het moment ik boven de 1200 toeren kom hij hem ineens volledig meeneemt alleen stationair laat hij hem liggen scheelt weer gelukkig. maar heb nu de boel losliggen on de voorste fusee kogels te vervangen maar die moeten er alleen "nog"even weer in eruit was al een beukpartij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rick* Geplaatst July 22, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 22, 2007 Ai, bij mij werkt de 3e cylinder ook niet, de bougie gecheckt en die vonkt maar verder loopt de motor op 5 cylinders. Voordat ik ga denken over een 2e hands ´nieuw´blok vraag ik mij af of hier wat aan valt te doen. Wat voor gevolgen heeft het verder als je blok op 5 cylinders blijft lopen? Sugguesties? Greetings, Rick Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramstein Geplaatst July 22, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 22, 2007 Ai, bij mij werkt de 3e cylinder ook niet, de bougie gecheckt en die vonkt maar verder loopt de motor op 5 cylinders. Voordat ik ga denken over een 2e hands ´nieuw´blok vraag ik mij af of hier wat aan valt te doen.Wat voor gevolgen heeft het verder als je blok op 5 cylinders blijft lopen? Sugguesties? Greetings, Rick gevolgen vermogenverlies oorzaak vaak kop naar de kloten wat heeft ie gelopen en is er ooit wel eens een nieuw kop op gekomen complete motor vervangen hoeft vaak niet tenzij je en gat in de zuiger of cilinderwand is gescheurd heeft de motor ook carterdruk en verbruikt ie koelvloeistof toevallig grt evert jan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst July 22, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 22, 2007 hebben jullie wel eens gekeken naar de verdelerkap?Jeeps hebben regelmatig een nieuwe verdelerkap en rotor nodig en ook de bougiekabels moet je tijdig vernieuwen. Scheelt wel een berg geld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rick* Geplaatst July 23, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 23, 2007 Gents, De verdelerkap is goed, de kabels nieuw en het einde van de kabel vonkt. De bougie ziet er ook goed uit (zelfde kleur als de anderen) en wel gebruikt hij koelvloeistof. Tussen de 70 en 90 km/uur schokt de auto wel en als je gas geeft dan loopt hij verder soepel. Zou ik een betere diagnose krijgen als ik het deksel erafhaal en bij de 3e cylinder ga kijken?, waar moet je dan op letten en als je het deksel terugplaatst gebruiken jullie dan vloeibare pakking (welke)? Wat het km tragé betreft heeft hij al ca. 550.000 km gelopen zonder nieuwe kop. Greetings, Rick Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mav Geplaatst July 23, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 23, 2007 Dan zou ik de kop er eens aftrekken en een nieuwe koppakking overwegen mocht je van binnen geen gekke dingen aantreffen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rick* Geplaatst July 26, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 26, 2007 gevolgen vermogenverlies oorzaak vaak kop naar de kloten wat heeft ie gelopen en is er ooit wel eens een nieuw kop op gekomen complete motor vervangen hoeft vaak niet tenzij je en gat in de zuiger of cilinderwand is gescheurd heeft de motor ook carterdruk en verbruikt ie koelvloeistof toevallig grt evert jan Carterdruk is voor mij een nieuw begrip, hoe herken ik dat. Wat ik wel toevallig ;-) merkte is het koelvloeistof verlies, waar blijft dat?. Zoals vermeld heeft het blok ca. 550.000 gelopen en rijdt hij op benzine. Geeft dit genoeg info om te informeren hoe het probleem verhoplen kan worden. Gruzkot en tot Jeeps, Rick Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ratteplaag (Dave) Geplaatst July 26, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 26, 2007 carterdruk is overdruk op je carter dat kan je controleren door met draaiende motor even je olievuldop er af te halen en voelen of hij daar blaast. en je koelvloeistof dat kan bij een kapote koppakking je cilinder in lopen of bij de olie terecht komen als het bij de olie komt zou je het op je peilstok moeten terug vinden (witte druppels) het kan natuurlijk ook onder je wagen liggen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.