chrisb Geplaatst March 27, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 27, 2007 Hallo Hoe kan je het beste je 4wd testen zonder meteen een dik terrein in te rijden en vast komen te staan en erachter te komen dat hij niet werkt. Kan hem wel helemaal gaan opkrikken maar dat vind ik dan ook weer zoiets van.... Ik kan namelijk niet goed merken als ik hem in 4wd zet of de voorste wielen nu wel of niet aangedreven worden? Heb trouwens ook een beetje last van het feit dat hij vrij zwaar in de 4wd gaat? alle advies is welkom alvast bedankt weer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BULL Geplaatst March 27, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 27, 2007 Zoek een zachtere ondergrond (BV zand) Laat iemand kijken onder de Jeep en rijd zeer langsaam om te kijken of beide assen draaien. Zo simpel kan het zijn. Vooral rustig trekken dan kun je goed zien of ze draaien. Succes. BULL Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rick van Unen Geplaatst March 27, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 27, 2007 Volgens mij kan je gewoon 1 vóórwiel opkrikken. Dan in 4wd zetten als je dan aan het wiel draait zou hij moeten blokkeren. En als hij in 2wd staat kan hij vrij ronddraaien. Gr Rick Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst March 27, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 27, 2007 je kan toch gewoon in 4wd zetten en proberen om je voor as rond te draaien??? als dit lukt werkt hij niet als dit niet lukt werkt hij wel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst March 28, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 28, 2007 als je rechtuit rijd op verharde weg kun je hem in 4wd zetten. Als hij inschakelt voel je dat gelijk aan je stuur. anders in 4 wd zetten even rijden zodat de vacuumschakelaar de rechtervooras in schakelt. Rechts voor opkrikken en voelen of hij ingeschakelt staat of niet. Zo niet kun je hem ronddraaien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
johnnylaheij Geplaatst March 28, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 28, 2007 Het beste lijkt me toch om hem even bij een garage op een twee-koloms brug te zetten, kun je ook gelijk je limited slip testen (motor uit, versnellingsbak in vrij of neutraal, als je nu een achterwiel draait moet het andere achterwiel in dezelfde richting meedraaien). De leukste manier om je 4wd te testen is een stukje onverhard opzoeken (zand, grind, gras enz.) en in de 4wd even met slippende banden wegtrekken. Dan zie je aan je sporen wel wat hij doet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvan Geplaatst March 28, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 28, 2007 De leukste manier om je 4wd te testen is een stukje onverhard opzoeken (zand, grind, gras enz.) en in de 4wd even met slippende banden wegtrekken. Dan zie je aan je sporen wel wat hij doet. Mja,zo doe ik het ook;als er klei en graspollen tegen de spiegels geplakt zitten doet ie van voor ook mee Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.