Spring naar bijdragen

Hoe De 4wd Testen Zonder Terrein


chrisb
 Share

Recommended Posts

Hallo

Hoe kan je het beste je 4wd testen zonder meteen een dik terrein in te rijden en vast komen te staan en erachter te komen dat hij niet werkt.

Kan hem wel helemaal gaan opkrikken maar dat vind ik dan ook weer zoiets van....

Ik kan namelijk niet goed merken als ik hem in 4wd zet of de voorste wielen nu wel of niet aangedreven worden?

Heb trouwens ook een beetje last van het feit dat hij vrij zwaar in de 4wd gaat?

alle advies is welkom

alvast bedankt weer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je rechtuit rijd op verharde weg kun je hem in 4wd zetten. Als hij inschakelt voel je dat gelijk aan je stuur.

anders in 4 wd zetten even rijden zodat de vacuumschakelaar de rechtervooras in schakelt. Rechts voor opkrikken en voelen of hij ingeschakelt staat of niet. Zo niet kun je hem ronddraaien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het beste lijkt me toch om hem even bij een garage op een twee-koloms brug te zetten, kun je ook gelijk je limited slip testen (motor uit, versnellingsbak in vrij of neutraal, als je nu een achterwiel draait moet het andere achterwiel in dezelfde richting meedraaien).

De leukste manier om je 4wd te testen is een stukje onverhard opzoeken (zand, grind, gras enz.) en in de 4wd even met slippende banden wegtrekken. Dan zie je aan je sporen wel wat hij doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De leukste manier om je 4wd te testen is een stukje onverhard opzoeken (zand, grind, gras enz.) en in de 4wd even met slippende banden wegtrekken. Dan zie je aan je sporen wel wat hij doet.

Mja,zo doe ik het ook;als er klei en graspollen tegen de spiegels geplakt zitten doet ie van voor ook mee :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...