Spring naar bijdragen

Rode Olie


Recommended Posts

Ik zag vandaag een paar druppels onder de auto en na er ff onder gelegen te hebben kon ik ergens een druppel vinden.

Volgens mij, ik schaam mij bijna omdat ik het niet zeker weet maar volgens mij is het van de automaat.

Is dit zorgelijk het is geen plas maar meer af en toe een druppel?

Is dit een pakking die lek is of is het wat anders?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kan de automaat zijn op de keerring tussen motor en bak, maar het kan ook je tussenbak zijn die op de keerring lekt aan de aandrijfaszijde.

Hier zit namelijk dezelfde olie in.

Bekijk de onderkant van je Jeep eens of die niet nat is op die plek dan kun je met redelijke zekerheid zeggen waar het vandaan komt, bij de aandrijfas slaat hij het nl. vaak rond.

En tsja een druppeltje is niet erg, wel vervelend. Maar hou het wel in de gaten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In het gunstige geval is het zo éénvoudig als je zegt maar het kan ook zo zijn dat er een aandrijfas op de keering is ingesleten. Dan zit er (sterk overdreven) iets een gleuf in de aandrijfas precies op de afdichting van de keering, dan moet je de aandrijfas ook vervangen. Dit heb ik nl zelf al ééns meegemaakt.

Veel su6 HK

Link naar opmerking
Deel via andere websites

af en toe een druppeltje hoef je je niet druk te maken. Hou niveau van je sapjes in de gaten.

Ik rij al een jaar met lekkende achterste krukas kering. Heb carter pakking en keringen klaar liggen. Op eens hielt het op ( en genoeg olie in de bak) nu is het na een tijdje stilstaan weer actief. Ik maak me er niet druk om komt ook wel weer een keer aan de beurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...