Spring naar bijdragen

Aankoop CJ7 1979


Recommended Posts

Hallo CJ ers,

Een collega vroeg me om mee te gaan met een bezichtiging van een CJ7uit 1979.

Aangezien ik het maar wat leuk vind om er een Jeeper bij te winnen, heb ik dat natuurlijk onmiddelijk aangenomen! Maar.... Ik weet niet zo gek veel van de CJ!

Dusss:

- Zijn er beruchte "CJ plekken" op de carrosserie / chassis?

- Is de 3 versnellingsbak een goede keus?

- Klopt het dat er op een '79er nog trommelremmen vóór zitten?

En, zijn er nog meer dingen die we absoluut moeten controleren?

Alvast bedankt voor jullie belangstelling en evt. advies, ook namens mijn collega! thumbsup.gif

Groeten,

Rob en Alex (Die hoe-dan-ook in een Jeep gaat rijden! yes.gif )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb 2 weken geleden een '79 met driebak mogen berijden en ik moet zeggen dat het me niks tegenviel.

Maar voor wat meer '79 CJ perikelen moet je Sjikitâh eens vragen. En ik geloof dat 6wheeler er ook het nodige aan kennis over in huis heeft......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi 87

let op het chassis, de laatste 75 cm is meestal rot (waar de tank zit)

Ook bij de vaste ophangpunten van de bladveren wil hij wel eens doorgerot zijn.

Let ook op de bladveren hoe die staan (hol bol of krom)

De carosserie is vaak bij de stoelsteunen wat ingescheurd, ook onder de rolbeugel wil het nog wel eens rot zijn. Verder kan hij overal rot zijn maar ook keihard, dus daar moet je gewoon goed naar kijken.

Verder hetzelfde als bij de YJ, de assen, aandrijfassen, diffs, motorlekkage, koppelingsoplaten ed.

Hoop dat je er iets mee kunt, groeten Bas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zooo, vandaag wezen kijken!

nou...... dat was nix!!!!

Bagger!!

Blauw gespoten roest!

cry.gif :bye2: no.gifcry.gif :bye2: no.gifcry.gif :bye2: no.gif

Wat mankeerde er zoal aan:

- Bodem voor de rechter stoel was doorgerot.

- Diverse blaasjes op de lak ( zit duidelijk narigheid onder)

- Knipperlichten e.d. werkten niet.

- Choke werkte niet.

- Lage gearing werkte niet.

- 4wd werkte niet ( vrijloopnaven stuk??? of erger???)

- 2 verschillende achterbanden (merk en type)

- Gordelsloten defect

- Toerenteller weg

- Knop ruitenwissers stuk

enz enz.... frusty.gif

Chassis was echter in prima staat en de gemonteerde verhoging zag er professioneel uit.

Mocht iemand deze auto nog willen bekijken, HIER staat 'ie!

Wij zoeken rustig verder.... Alex heeft echt zin in een CJ!!! yes.gif

Edit:

Schiet me net te binnen.... Na de proefrit lag er binnen 5 minuten een plasje olie van 10cm onder...... wacko.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kijk ook es in duitsland

www.ebay.de

www.mobile.de

www.autoscout.de

ik heb voor die prijs een perfect gerestaureerde cj gevonden (was wel een buitenkansje)

nieuw gegalvaniseerd chassis, nieuwe banden en velgen, nieuwe 4 inch lift kit, nou alles was eigenlijk nieuw

de body was gezandstraalt en overal in het zelfde kleur gespoten (dus ook onder en wielkasten) biggrin.gif

Zou wel es een foto willen bijzettten maar ben niet zo goed met pc's

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Als je voldoende tijd hebt, moet je eens in America (laten) kijken. Daar rijden in California en Arizona voldoende uitstekende originele CJ vijfjes en CJ zevens. Het chassis en de carrosserie zijn daar kei hard. Ik heb ook het hele proces mee gemaakt, dus als je interesse hebt laat je mij het weten. In Belgie ken ik iemand die regelmatig USA-cars importeerd uit America. De container kosten bedragen zo ongeveer 1200 Euro, de doaune en tax circa 325 Euro en invoerrechten 450 Euro. Voor commissie rekent hij 500 Dollar. Een goed onderhouden CJ (1967-1986) kost tussen de 6000 en 4500 Dollar.

Groeten, Willem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Willem van der Haar@Aug 27 2004, 20:58

Als je voldoende tijd hebt, moet je eens in America (laten) kijken. Daar rijden in California en Arizona voldoende uitstekende originele CJ vijfjes en CJ zevens. Het chassis en de carrosserie zijn daar kei hard. Ik heb ook het hele proces mee gemaakt, dus als je interesse hebt laat je mij het weten. In Belgie ken ik iemand die regelmatig USA-cars importeerd uit America. De container kosten bedragen zo ongeveer 1200 Euro, de doaune en tax circa 325 Euro en invoerrechten 450 Euro. Voor commissie rekent hij 500 Dollar. Een goed onderhouden CJ (1967-1986) kost tussen de 6000 en 4500 Dollar.

Groeten, Willem

<div align="right">

Hier in Belgie staat ook nog een compleet gereviseerde te koop.

Zal hem eens een email sturen of die nog vrij is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi 87Wrangler,

Je hebt mij goed geholpen bij mijn probleem van mijn 87 wrangler automaat. ik heb net zoals je collega sinds vrijdag ook een CJ uit '79. na het voor de eerste keer knutselen aan mijn bak heb ik de smaak te pakken. de CJ 7 moet nog de nodige aandacht krijgen maar ik heb tijd en wil ook nog eerst mij Wrangler inorde hebben (ASP Tec 254 remember). De vroeg tijdige aan schaf van de cj is een prijs kwestie geweest "nu of nooit" . Hij biede zich op internet aan en kon met de prijs zeer goed door de bocht.

mischien kan ik zo nog eens van jou kennis gebruik maken, en wie weet mischien ook anders om. (ik zal indien ik iets kan betekenen mijn toetsen bord niet gerust laten.

ook zo veel sucses met de CJ 7 biggrin.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Sjiekietâh,

bedankt voor het aanbod om mij te ondersteunen,

ik kan wel even vertellen wat (en waarom) mijn plannen zijn.

om te beginnen woon ik in belgie. maar ik heb de mogelijkheid om zowel in nederland als in belgie auto's op naam te krijgen.

wel, mijn cj heeft nu geen kenteken en moet worden ingevoerd. omdat ik hem in nederland heb gekocht en de verkoper voor mij naar de RDW gaat laat ik hem lopen met een gele plaat.

wel nu, omdat het in nederland rommeld met de kenten wet (grijs b.v.) en ik het aanbod heb van de verkoper leek het mij verstandig om de cj eerst te keuren en de platen erop te zetten voordat ik hem restaureer. omdat het een oltimer is heb ik dan toch geen maandelijkse kosten.

De cj is nog invrij goede staat, met zeker enkele min punten zo heb ik gezien dat de vloer van de bestuurder erg slecht is en zeker iets aan moet gebeuren. Ook het shassis is nodig aan een lik verf toe, hiervan zijn gelukkig geen ernstige zaken te zien, naast natuurlijk de hier en daar gewone aantasting. (is ooit getackteleerd)

dus na invoeren denk ik het beste de body eraf.

Dus mijn eerste vraag: is hier een boek van over b.v. werk wijze of is dit mischien al eens beschreven in dit forum. Het boek van haynes CJ 7 zal ik alvast bestellen.

Groetjes frenk biggrin.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...