Spring naar bijdragen

Startprobleem


Recommended Posts

Hallo, na een heerlijk dagje Spaarnwouwde kreeg de TJ zondag al last van startprolemen. Als de TJ een tijdje stil heeft gestaan en je wilt hem dan starten kan ie em moeilijk rond krijgen net als de accu leeg is maar probeer je het dan nog ééns dan start ie wel. Nu heb ik de accu doorgeladen en weer geprobeerd maar hij doet het precies het zelfde 1e keer krijgt ie em zowat niet rond en met de 2e keer start ie gewoon en dan nogmaals een aantal keren starten geen probleem. Zou het met de startmotor te maken kunnen hebben, heb wel even in het water gestaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kàn aan beide liggen.. maar misschien zit er een hoop rommel in de startmotor.

Als de accu goed is (en aangezien hij de tweede keer wel gewoon draait zal dat wel) dan zit het 'm vast in de startmotor.

Misschien demonteren en schoonmaken? Ik weet dat Frank in Geilenkirchen vorig jaar met al die drap ook zoiets had.

Daarna startte die weer gewoon.

ps.. Ed was weer eens snel :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk eerst ff naar de aansluitingen, voordat je hem er af haalt... dat wil wel eens oxideren met dezelfde klachten als resultaat.

Ga je hem schoonmaken, wees dan zuinig met vet.. De bendix mag bijv. wel wat ingevet worden, maar niet met hele klodders! Eigenlijk moet er nét genoeg op om roest tegen te gaan. Vat houdt namelijk ook het vuil vast... Het zelfde geld voor de overige delen.

De "tandwielkast van de "reductie" ( planetair stelsel ) , moet wel goed in het vet!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou het probleem is gevonden, de startmotor was zeer vuil en het anker is wel ingesleten ook was er een veertje van de koolborstel weg. Nu kan ik hem weer klaar maken of Boris had er nog één liggen van een 91 tiger weet ik niet of het past en ja is het verstandig, is natuurlijk wel 16 jaar oud.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...