Spring naar bijdragen

Chiptuning Tj


Recommended Posts

Yep.. had 3.07, zit nu 3.73 in.

Beetje aan de lage kant voor 33" helaas.. maar pas drie jaar oud dus laat het nog maar zitten. (zonde van het geld anders)

Op de weg gaat het redelijk, maar kruipen in laag gaat nogal 'snel'.

Ja. dat is voor mij ook het hoofdpunt.In terrein ga ik in laag nog te snel.Zeker als je hier op rotsen rijdt.

Maar ook stijle helling, doe ik liever langzaam, maar goed contact met de bodem, dan met hoge en slippende wielen de helling op.Dus ook minder controle over wat je doet.

Zeg kameel had jij nog een adres in USa voor die dingen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf had ik nog geïnformeerd bij nico, hij adviseerde 373 omdat ik een automaat heb en vond een 410 te kort i.v.m. hoog toerental.

Maar 1500 eurootjes vind ik ook nog al wat voor een R&P, wel i ncl. inzetten.

Het is een duur klusje, maar je zal er zeker geen spijt van krijgen.

3.73 is met een automaat inderdaad goed te doen. (als je merendeels op de weg zit)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf had ik nog geïnformeerd bij nico, hij adviseerde 373 omdat ik een automaat heb en vond een 410 te kort i.v.m. hoog toerental.

Maar 1500 eurootjes vind ik ook nog al wat voor een R&P, wel i ncl. inzetten.

De tijd is het duurste, ik denk per as 4 tot 5 uur dat hij nodig heeft.

Dus effe sparen, en je kunt nu ook al een hoop lol hebben aan je wrangler. :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De tijd is het duurste, ik denk per as 4 tot 5 uur dat hij nodig heeft.

Dus effe sparen, en je kunt nu ook al een hoop lol hebben aan je wrangler. :thumbsup:

OK, ik ben er van overtuigd dat de R&P vervangen moet worden. Waar ik mee worstel is welke overbrenging ik moet nemen een 3.73 0f een 4.10. Namelijk een 4.10 lijkt me misschien te kort omdat je dan in de 1e versnelling wel een hoop power en veel toeren hebt maar niet genoeg snelheid in sommige gevallen. Het gevolg is dan dat je de keuzehendel in de 2e versnelling zet, en dat dan de TJ een keer schakeld met het gevolg dat hij dan terug valt in toeren. Heb je een langere overbrening bv 3.70 of 3.73 dan kun langer in de 1e versnelling rijden met nadeel dat je dan op de weg en dan zeker met tegenwind, moeite om aan de 120 km te komen. Trouwens ik heb een aanbod van de chiptuner om een maand op proef zonder kosten de chiptuning uit te proberen want hij was ook benieuwd hoe het een en ander uit zou pakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb een aanbod van de chiptuner om een maand op proef zonder kosten de chiptuning uit te proberen want hij was ook benieuwd hoe het een en ander uit zou pakken

Dat is erg netjes. Ik denk dat er wel meer benieuwd zijn naar je bevindingen.

3.73 of 4.10 is idd een overweging, persoonlijk (als ik weer mocht kiezen) zou ik voor 4.10 gaan.

De 1 kruipt te snel, niet alleen in het terrein maar ook in de file.

De 5 gebruik alleen nog na de 100 km/u, dus niet veel. :worshippy:

De meeste Wranglers die ik ken die op 33" rijden hebben 4.10 of hoger. Hopelijk reageren die ook eens. :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is erg netjes. Ik denk dat er wel meer benieuwd zijn naar je bevindingen.

3.73 of 4.10 is idd een overweging, persoonlijk (als ik weer mocht kiezen) zou ik voor 4.10 gaan.

De 1 kruipt te snel, niet alleen in het terrein maar ook in de file.

De 5 gebruik alleen nog na de 100 km/u, dus niet veel. :ph34r:

De meeste Wranglers die ik ken die op 33" rijden hebben 4.10 of hoger. Hopelijk reageren die ook eens. :whistle:

Maar ik heb een automaat, wellicht een andere overbrenging?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi hoi

ik ben van 3.73 ( standaart in mijn tj ) naar 4.10 gegaan... rij met 32" banden en automaat,

na half jaar rijden had ik toch liever 4.56 gehad... . 3.73 is net wat te hoog.... dus mijn keus zou zijn 4.56..

tja... groetjess laredo

Kijk daar heb ik wat aan, praktische ervaring. Als er nog meer TJ rijders zijn met automaat en 33'gers laat je ervaringen ééns horen, dan wordt de keus wat makkelijker. Want het is een hele investering en je doet het maar één keer.

In iedergeval LAREDO bedank voor je reaktie. HK

Link naar opmerking
Deel via andere websites

komt ie,

TJ '97 met rubicon assen (4.10) en om en om Simex 35" of BFG 35" en automaat!

ik ben met de rubicon assen over gegaan op de 4:10 overbrenging en daar was ie, nog een versnelling . op de weg en in het terein een zeer goede overbrenging maar een nog lagere zou niet goed zijn geweest. nu lopen de toeren binnen het normale en niet te hoog. maar let op met 35"s.

dus ik denk met kleinere maten banden dat het toeren tal alleen maar hoger word.

toen ik nog de 33" had met de org. overbrenging had ik het zelfde probleem als jij nu hebt.

al je twijfeld vraag gewoon mensen die ervaring hier mee hebben, er word veel gepraat door mensen wat zelf geen automaat hebben. en toch is het echt anders!!!!!

gr Besiland

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OK kameel je hebt gelijk, ik had het verhaal niet goed gelezen. Nou als jij je overbrenging zat bent of gaat vervangen, kunnen we misschien een deal sluiten.

Vind ik een goed plan. :P

Beest wees me er nog op dat tweedehands vaak niet best uitpakt i.v.m. slijtage etc.

Ik weet niet of er mensen zijn die ervaring hebben met het rijden op tweedehands r&p?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...