Black Moose Geplaatst January 27, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 27, 2007 Yep.. had 3.07, zit nu 3.73 in. Beetje aan de lage kant voor 33" helaas.. maar pas drie jaar oud dus laat het nog maar zitten. (zonde van het geld anders) Op de weg gaat het redelijk, maar kruipen in laag gaat nogal 'snel'. Ja. dat is voor mij ook het hoofdpunt.In terrein ga ik in laag nog te snel.Zeker als je hier op rotsen rijdt. Maar ook stijle helling, doe ik liever langzaam, maar goed contact met de bodem, dan met hoge en slippende wielen de helling op.Dus ook minder controle over wat je doet. Zeg kameel had jij nog een adres in USa voor die dingen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst January 29, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 29, 2007 Zelf had ik nog geïnformeerd bij nico, hij adviseerde 373 omdat ik een automaat heb en vond een 410 te kort i.v.m. hoog toerental. Maar 1500 eurootjes vind ik ook nog al wat voor een R&P, wel i ncl. inzetten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst January 29, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 29, 2007 Zelf had ik nog geïnformeerd bij nico, hij adviseerde 373 omdat ik een automaat heb en vond een 410 te kort i.v.m. hoog toerental.Maar 1500 eurootjes vind ik ook nog al wat voor een R&P, wel i ncl. inzetten. Het is een duur klusje, maar je zal er zeker geen spijt van krijgen. 3.73 is met een automaat inderdaad goed te doen. (als je merendeels op de weg zit) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Black Moose Geplaatst January 30, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 30, 2007 Zelf had ik nog geïnformeerd bij nico, hij adviseerde 373 omdat ik een automaat heb en vond een 410 te kort i.v.m. hoog toerental.Maar 1500 eurootjes vind ik ook nog al wat voor een R&P, wel i ncl. inzetten. De tijd is het duurste, ik denk per as 4 tot 5 uur dat hij nodig heeft. Dus effe sparen, en je kunt nu ook al een hoop lol hebben aan je wrangler. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst January 31, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 31, 2007 De tijd is het duurste, ik denk per as 4 tot 5 uur dat hij nodig heeft.Dus effe sparen, en je kunt nu ook al een hoop lol hebben aan je wrangler. OK, ik ben er van overtuigd dat de R&P vervangen moet worden. Waar ik mee worstel is welke overbrenging ik moet nemen een 3.73 0f een 4.10. Namelijk een 4.10 lijkt me misschien te kort omdat je dan in de 1e versnelling wel een hoop power en veel toeren hebt maar niet genoeg snelheid in sommige gevallen. Het gevolg is dan dat je de keuzehendel in de 2e versnelling zet, en dat dan de TJ een keer schakeld met het gevolg dat hij dan terug valt in toeren. Heb je een langere overbrening bv 3.70 of 3.73 dan kun langer in de 1e versnelling rijden met nadeel dat je dan op de weg en dan zeker met tegenwind, moeite om aan de 120 km te komen. Trouwens ik heb een aanbod van de chiptuner om een maand op proef zonder kosten de chiptuning uit te proberen want hij was ook benieuwd hoe het een en ander uit zou pakken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst January 31, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 31, 2007 ik heb een aanbod van de chiptuner om een maand op proef zonder kosten de chiptuning uit te proberen want hij was ook benieuwd hoe het een en ander uit zou pakken Dat is erg netjes. Ik denk dat er wel meer benieuwd zijn naar je bevindingen. 3.73 of 4.10 is idd een overweging, persoonlijk (als ik weer mocht kiezen) zou ik voor 4.10 gaan. De 1 kruipt te snel, niet alleen in het terrein maar ook in de file. De 5 gebruik alleen nog na de 100 km/u, dus niet veel. De meeste Wranglers die ik ken die op 33" rijden hebben 4.10 of hoger. Hopelijk reageren die ook eens. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst January 31, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 31, 2007 aanschaf van R&P r&p usd 435 incl overhaul installation kits van alloy usainbouwen eur 200 per as. Ik denk dat ik maar ga voor 4.56 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst January 31, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 31, 2007 Dat is erg netjes. Ik denk dat er wel meer benieuwd zijn naar je bevindingen.3.73 of 4.10 is idd een overweging, persoonlijk (als ik weer mocht kiezen) zou ik voor 4.10 gaan. De 1 kruipt te snel, niet alleen in het terrein maar ook in de file. De 5 gebruik alleen nog na de 100 km/u, dus niet veel. De meeste Wranglers die ik ken die op 33" rijden hebben 4.10 of hoger. Hopelijk reageren die ook eens. Maar ik heb een automaat, wellicht een andere overbrenging? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst January 31, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 31, 2007 Ja, je zal het minder snel merken dat er 3.73 in zit straks. De koppelomvormer doet veel, zeker in het terrein erg fijn.. Neemt niet weg dat ie met 4.10 gewoon wat 'pittiger' wordt. (precies wat je wilde?) ...maar allebei is stukken beter dan standaard. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
laredo Geplaatst January 31, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 31, 2007 hoi hoi ik ben van 3.73 ( standaart in mijn tj ) naar 4.10 gegaan... rij met 32" banden en automaat, na half jaar rijden had ik toch liever 4.56 gehad... . 4.10 is net wat te hoog.... dus mijn keus zou zijn 4.56.. tja... groetjess laredo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst January 31, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 31, 2007 hoi hoiik ben van 3.73 ( standaart in mijn tj ) naar 4.10 gegaan... rij met 32" banden en automaat, na half jaar rijden had ik toch liever 4.56 gehad... . 3.73 is net wat te hoog.... dus mijn keus zou zijn 4.56.. tja... groetjess laredo Kijk daar heb ik wat aan, praktische ervaring. Als er nog meer TJ rijders zijn met automaat en 33'gers laat je ervaringen ééns horen, dan wordt de keus wat makkelijker. Want het is een hele investering en je doet het maar één keer. In iedergeval LAREDO bedank voor je reaktie. HK Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
besiland Geplaatst February 1, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 1, 2007 komt ie, TJ '97 met rubicon assen (4.10) en om en om Simex 35" of BFG 35" en automaat! ik ben met de rubicon assen over gegaan op de 4:10 overbrenging en daar was ie, nog een versnelling . op de weg en in het terein een zeer goede overbrenging maar een nog lagere zou niet goed zijn geweest. nu lopen de toeren binnen het normale en niet te hoog. maar let op met 35"s. dus ik denk met kleinere maten banden dat het toeren tal alleen maar hoger word. toen ik nog de 33" had met de org. overbrenging had ik het zelfde probleem als jij nu hebt. al je twijfeld vraag gewoon mensen die ervaring hier mee hebben, er word veel gepraat door mensen wat zelf geen automaat hebben. en toch is het echt anders!!!!! gr Besiland Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst February 1, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 1, 2007 OK, als ik het goed begrijp zeg je met een 4:10 overbrenging zit je met 33"gers weer op de orginele verhouding, maar beter is dan 4:56 te nemen om wat extra trekkracht te krijgen. In iedergeval bedankt voor je reaktie, het wordt steeds duidelijker. Gr. HK Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst February 1, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 1, 2007 Nee, dat zeggen de schakelaars (zoals ik).. volgens mij zegt hij dat juist 3.73 met een automaat en 33" beter is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst February 1, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 1, 2007 http://www.superioraxle.com/htmlfolder/gearcalculator.html leuk ding nu nog standaard 3.73 ik had eerst 235 70 16 banden (is ongeveer 29") nu 32" banden dus volgens dat schema heb ik 4.11 om weer goed te komen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst February 4, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 4, 2007 OK kameel je hebt gelijk, ik had het verhaal niet goed gelezen. Nou als jij je overbrenging zat bent of gaat vervangen, kunnen we misschien een deal sluiten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst February 4, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 4, 2007 OK kameel je hebt gelijk, ik had het verhaal niet goed gelezen. Nou als jij je overbrenging zat bent of gaat vervangen, kunnen we misschien een deal sluiten. Vind ik een goed plan. Beest wees me er nog op dat tweedehands vaak niet best uitpakt i.v.m. slijtage etc. Ik weet niet of er mensen zijn die ervaring hebben met het rijden op tweedehands r&p? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
laredo Geplaatst February 4, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 4, 2007 heb nog een setje 3. 73... zijn 3 weken gebruikt..... maar is wel voor een dana 30 vooras en een 44 achteras. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst February 4, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 4, 2007 heb nog een setje 3. 73... zijn 3 weken gebruikt..... maar is wel voor een dana 30 vooras en een 44 achteras. Het is een mooi aanbod, maar ik heb orginele TJ assen dus dana 30 vooras en een 35 achteras dus dat zal nie passen teminste achteras nie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst February 4, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 4, 2007 Zoals beest zegt dat je met slijtage zit zou kunnen maar je zet toch het R&P kompleet over dus je gbruikt de tandwielen die op elkaar zijn ingelopen zijn of zie ik dat verkeerd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst February 4, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 4, 2007 volgens mij ligt het aan het installeren, als ik het goed begrepen heb dat je het nooit op de zelfde manier er weer in kan krijgen? aan de andere kant is dat natuurlijk minimaal. ik ben ook wel benieuwd wat anderen daar van vinden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.