Spring naar bijdragen

Afgeslagen En Niet Meer Aan De Praat Te Krijgen


Recommended Posts

Was gister even de hond aan het uitlaten op het lokale zandpad hier in de buurt.Lag een boom over de weg en moest dus even stoppen.(motor laten draaien).Toen de weg vrij was en ik terug bij m'n jeep (cherokee bj '90) kwam was ie afgeslagen.Wilde hem weer starten maar wat ik ook probeerde,er gebeurde niks.Alle zekeringen,stekkertjes en weet ik veel wat nog meer nagelopen maar geen resultaat.Als resultaat na verwoede pogingen de accu leeg en uiteindelijk door m'n pa met de tractor naar huis gesleept.Bij het starten ook geen benzinelucht,wat ik wel zou verwachten na zo veel proberen te starten.Heb zelfs "startpilote" geprobeerd maar die zorgde alleen maar voor een knal.Eerder nooit problemen met starten of dergelijke gahad.Wie weet wat er aan de hand is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou dan wel eens de benzine pomp kunnen zijn , omdat je ook geen benzine lucht ruikt zeg je .

Toch nog eens zekeringen goed nalopen ,kan ook corrosie zijn en dan ziet de zekering er nog heel uit .

Was tijdje terug ook nog bij iemand hier dacht , ook de zekering.

Zou dus zo maar eens kunnen :)

Succes ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij het starten ook geen benzinelucht,wat ik wel zou verwachten na zo veel proberen te starten.

Heb zelfs "startpilote" geprobeerd maar die zorgde alleen maar voor een knal.

Eehmm ... zit er wel benzine in? ;)

Die knal kan anderzijds wel weer te maken hebben met een teveel aan onverbrande benzine.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eehmm ... zit er wel benzine in? ;)

Die knal kan anderzijds wel weer te maken hebben met een teveel aan onverbrande benzine.

Code uitlezen zal niet gaan zie bj 1990 (zal wel een low output zij)

Benzine toevoer kun je controleren door het ventiel-dopje op de brandstof rail los te draaien en kijken of er benzine uitkomt.

(en dan het pinnetje indrukken)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geeft nix...

In ieder geval zou je dan een foutgeheugen moeten hebben. Even uitlezen dus!

Binnen 5 sec. contact aan, uit, aan,uit en weer aan... Laat je hem nu aan, dan zal je motorlampje gaan knipperen.

Meetellen dus, en letten op lange en korte pauze's.

Voorbeeld: Stel je hebt code 12 en 55 in je geheugen, dan tel je de volgende knippercode:

1x -korte pauze- 2x -langere pauze- 5x - korte pauze- 5x -blijft uit-

12 en 55 mag je hebben... 55 zul je zelfs altijd hebben, want die staat voor "end of codes". 12 betekend deat je accu afgekoppeld is geweest binnen de laatste 50 keer dat de auto op contact stond. ( Gek genoeg zit die code er meestal in....)

33 kun je ook vinden en is niet erg, mits je geen airco hebt.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...