sandra's jeepy Geplaatst January 1, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 1, 2007 tj 4.0 heeft 33 banden hij schaked op en af lijkt net of hij de laatste versnelling niet rond krijgt hoe is dat op te lossen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst January 1, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 1, 2007 Misschien is het beste om eerst te kijken of je geen foutcode krijgt. Als het een electronisch probleem is (sensor of zo) is het hoogstwaarschijnlijk makkelijk op te lossen.. Aaan de andere kant, 2006.. geen garantie? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 1, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 1, 2007 33ers... Af fabriek of??? Automaatbakken, zeker de modernere, "meten" veel! Bij teveel slip op de omvormer: terugschakelen. Vergelijk het met een zware caravan achter je auto... Je moet dan een automaat "vertellen" dat íe zwaarder moet trekken, anders blijft 'ie schakelen! Nadien gemonteerde 33ers hebben ongeveer dat effect. Als eerste is het al heel belangrijk dat je speedsensor is aangepast op de nieuwe bandenomtrek en met een automaat ben je eerder genoodzaakt om een andere ring & pignon te monteren. Wanneer doet 'ie dat op/neer schakelen precies?? Ik vermoedt op constante snelheid en bij de minste geringste beweging van het gaspedaal... of heb ik het mis? Ohja.. zaten die 33ers er al onder? => Garantie! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sandra's jeepy Geplaatst January 2, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 2, 2007 33ers... Af fabriek of???Automaatbakken, zeker de modernere, "meten" veel! Bij teveel slip op de omvormer: terugschakelen. Vergelijk het met een zware caravan achter je auto... Je moet dan een automaat "vertellen" dat íe zwaarder moet trekken, anders blijft 'ie schakelen! Nadien gemonteerde 33ers hebben ongeveer dat effect. Als eerste is het al heel belangrijk dat je speedsensor is aangepast op de nieuwe bandenomtrek en met een automaat ben je eerder genoodzaakt om een andere ring & pignon te monteren. Wanneer doet 'ie dat op/neer schakelen precies?? Ik vermoedt op constante snelheid en bij de minste geringste beweging van het gaspedaal... of heb ik het mis? Ohja.. zaten die 33ers er al onder? => Garantie! de wielen zijn na detijd gemonteerd de speed sensor is niet aangepast ring pignon is dat het zelfde als tandwielen in de as al vast bedankt voor de uitleg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst January 3, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 3, 2007 Om welke auto gaat het hier nu precies ? Gaat het om een TJ of om je eigen auto (die beplakte en beschilderde) ? In het laatste geval is het geen TJ maar een YJ. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sandra's jeepy Geplaatst January 3, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 3, 2007 Om welke auto gaat het hier nu precies ?Gaat het om een TJ of om je eigen auto (die beplakte en beschilderde) ? In het laatste geval is het geen TJ maar een YJ. 1/2 3 en nog goed wakker maar gaat om een auto van een kollega ook beplakt en beschilderd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 3, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 3, 2007 Ring en Pignon zijn inderdaad de tandwielen in de as.... Indien die ook niet aangepast zijn, zal de montage van 33'banden het probleem veroorzaken. Simpel te testen, overigens... ff setje standaard banden lenen en gaan rijden... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst January 3, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 3, 2007 Ring en Pignon zijn inderdaad de tandwielen in de as....Indien die ook niet aangepast zijn, zal de montage van 33'banden het probleem veroorzaken. Simpel te testen, overigens... ff setje standaard banden lenen en gaan rijden... Hoi, ik heb ook een TJ automaat met 33'banden, hij moet er wel iets meer aan trekken maar schakeld alleen wat heen en weer rond de 60 kmp want dan zit ie precies rond het overdrivepunt het zelfde heb ik met de Grand cherokee Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 3, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 3, 2007 Hangt ook al van het bouwjaar af... En is er bij jouw wel wat aangepast aan R&P of speedsensor? De TJ's van '97 tot '02 kregen een 3 speed 32RH bak.. later is er een 4-speed ingebouwd, met electronische regeling. En die regeling heeft kloppende gegevens nodig! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sandra's jeepy Geplaatst January 5, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 5, 2007 Ring en Pignon zijn inderdaad de tandwielen in de as....Indien die ook niet aangepast zijn, zal de montage van 33'banden het probleem veroorzaken. Simpel te testen, overigens... ff setje standaard banden lenen en gaan rijden... hebben standaard setje wielen en dan is er niets aan de hand al vast bedankt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst January 5, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 5, 2007 hebben standaard setje wielen en dan is er niets aan de handal vast bedankt Vrij duidelijk dus. Mooi dat het niets serieus is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
besiland Geplaatst January 5, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 5, 2007 hoi, ik heb ook een automaat met eerst 33" banden nu 35"banden maar ook had ik bij de 33"dat hij de heletijd op af op af schakelde. Ik denk dat er maar een oplossing is 4.11 overbrening er in en het probleem is op gelost voor de 33"ers en ook voor de 35"ers gr. Besiland Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 6, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 6, 2007 En nu, Texas Woudenberg? Speed sensor aanpassen ( kost een paar tientjes)? Daarmee zal het waarschijnlijk al minder worden. Setje andere r&p's is natuurlijk het best.... maar kost wel wat... ( Overigens moet je dan wéér de speedsensor overbrenging aanpassen...) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst January 6, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 6, 2007 ik zou het in 1x goed doen en een ander R&P er in zetten tzt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sandra's jeepy Geplaatst January 7, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 7, 2007 hee jongens bedankt zal het mijn maatje laten lezen mag hij zelf weten wat hij er mee wil doen. als ik nog meer vragen heb meld ik me wel weer met groet texas woudenberg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.