Spring naar bijdragen

Tj 2006 Automaat Schakeld Veeel Hoe Op Te Lossen


Recommended Posts

33ers... Af fabriek of???

Automaatbakken, zeker de modernere, "meten" veel! Bij teveel slip op de omvormer: terugschakelen.

Vergelijk het met een zware caravan achter je auto... Je moet dan een automaat "vertellen" dat íe zwaarder moet trekken, anders blijft 'ie schakelen!

Nadien gemonteerde 33ers hebben ongeveer dat effect. Als eerste is het al heel belangrijk dat je speedsensor is aangepast op de nieuwe bandenomtrek en met een automaat ben je eerder genoodzaakt om een andere ring & pignon te monteren.

Wanneer doet 'ie dat op/neer schakelen precies?? Ik vermoedt op constante snelheid en bij de minste geringste beweging van het gaspedaal... of heb ik het mis?

Ohja.. zaten die 33ers er al onder? => Garantie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33ers... Af fabriek of???

Automaatbakken, zeker de modernere, "meten" veel! Bij teveel slip op de omvormer: terugschakelen.

Vergelijk het met een zware caravan achter je auto... Je moet dan een automaat "vertellen" dat íe zwaarder moet trekken, anders blijft 'ie schakelen!

Nadien gemonteerde 33ers hebben ongeveer dat effect. Als eerste is het al heel belangrijk dat je speedsensor is aangepast op de nieuwe bandenomtrek en met een automaat ben je eerder genoodzaakt om een andere ring & pignon te monteren.

Wanneer doet 'ie dat op/neer schakelen precies?? Ik vermoedt op constante snelheid en bij de minste geringste beweging van het gaspedaal... of heb ik het mis?

Ohja.. zaten die 33ers er al onder? => Garantie!

de wielen zijn na detijd gemonteerd de speed sensor is niet aangepast

ring pignon is dat het zelfde als tandwielen in de as

al vast bedankt voor de uitleg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ring en Pignon zijn inderdaad de tandwielen in de as....

Indien die ook niet aangepast zijn, zal de montage van 33'banden het probleem veroorzaken.

Simpel te testen, overigens... ff setje standaard banden lenen en gaan rijden...

Hoi, ik heb ook een TJ automaat met 33'banden, hij moet er wel iets meer aan trekken maar schakeld alleen wat heen en weer rond de 60 kmp want dan zit ie precies rond het overdrivepunt het zelfde heb ik met de Grand cherokee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ring en Pignon zijn inderdaad de tandwielen in de as....

Indien die ook niet aangepast zijn, zal de montage van 33'banden het probleem veroorzaken.

Simpel te testen, overigens... ff setje standaard banden lenen en gaan rijden...

hebben standaard setje wielen en dan is er niets aan de hand

al vast bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...