Menno Geplaatst December 31, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 31, 2006 wie weet of er achter op de automatenbak naar de tussenbak ook een keering zit??, voorop de tussenbak zit een keering, maar mijn versnellingbak olie wordt in de tussenbak geperst, lijkt me toch sterk dat er 2 keeringen stuk zijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 31, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 31, 2006 Vaak zit achterin de automaat een keering. Ingaand in de tussenbak zit er ook één... Maar ertussen zit normaal lucht, en een gaatje naar buiten! De olie zou er dus eigenlijk tussenuit moeten lopen! Maar jij hebt een speciale configuratie.. dus welke bak en tussenbak heb je?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst December 31, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 31, 2006 ik heb dus een 207 tussenbak en een th350 automatenbak Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 31, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 31, 2006 De NP 207 heeft een kering op de ingaande as. Om 'm op een TH350 te monteren, zal een adapter gebruikt zijn: Novak Daarin zit zo te zien ook een kering...( Zal ook wel moeten wil de olie niet uit de bak lopen) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst December 31, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 31, 2006 Daarin zit zo te zien ook een kering...( Zal ook wel moeten wil de olie niet uit de bak lopen) ja tenzij de as in de olie moet draaien?, maar dat zal wel niet nodig zijn|!!! badankt alvast ik ga morgen dan maar verder om bij die keering te komen, is wel frapant dat er dan 2 keeringen in 1x stuk zijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst January 1, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 1, 2007 ik vraag me nu op eens af waarom zit alles dichtgekit, en zit er nog een pakking, dan zou je toch zeggen dat er wel olie in die lege ruimte komt en zou er dus geen keering op zitten!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst January 1, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 1, 2007 je hebt anders zat te doen aan je "nieuwe"auto Menno Maar hij is wel vreselijk gaaf. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst January 1, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 1, 2007 In die lege ruimte komt idd olie. Op de achterkant van die adapterplaat hoort denk ik een keering te zitten waar de front output van de tussenbak inschuift. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 1, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 1, 2007 Precies, Ogdak! En omdat die er niet zit, komt de olie aan de "verkeerde" kant van de keering voorin de tussenbak. Op zich niet echt een probleem, mits er geen druk op komt! Komt er wel druk op, dan wordt de olie gewoon langs de keering de tussenbak ingedrukt! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 1, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 1, 2007 Novak conversions zet er wel een exta keering in: Description:<script src="http://shopping.netsuite.com/store/query/getitemsdescr.nl?store=ACCT57628&id=1307"> Kit #131-23, adapting the TH350 transmission to the Jeep NP / NVG 207, 231, 242, 249 and 241OR transfer cases. 23 spline versions Contents:<script class=shoppingboxdata src="http://shopping.netledger.com/app/site/query/getitemldescr.nl?c=ACCT57628&id=1307"> Adapter, transmission output shaft (23 spline), base mount, seal, o-ring, gasket, fastening hardware and instructions. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst January 1, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 1, 2007 oké maar als ik het dus goed heb gelezen en bekeken heb ik die er dus helemaal niet op zitten en ook niet gehad! ik neem aan dat je hiermee die alu.plaat meebedoelt met dat ronde gat erin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 1, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 1, 2007 oké maar als ik het dus goed heb gelezen en bekeken heb ik die er dus helemaal niet op zitten en ook niet gehad!ik neem aan dat je hiermee die alu.plaat meebedoelt met dat ronde gat erin Jup, die plaat! In geval van een andere automaat, zoals de standaard bakken, zit er achterin de bak namelijk ook een keering die afsluit om de ingaande as van de tussenbak. Da's ook meteen de reden dat die as zo'n eind uit de tussenbak steekt! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst January 1, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 1, 2007 ik heb toevallig nog een tussenbak np207 liggen die ga ik er eerst morgen op zetten en kijken wat ergebeurt, ik zie ook dat er bij deze twee ontluchtings pijpjes op zitten waarvan er bij mijn gedemonteerde 1tje mist, dus gewwoon een groot gaatje in de bak, wat denk ik al een hoop modder en water naar binnen heeft gehad Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst January 3, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 3, 2007 nou op mijn automatenbak hoort dus niet zo'n plaat met keering achterop, volgens de specialist, dus tussenbak weer gemonteerd en vullen maar met een heleboel rode olie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 3, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 3, 2007 Vreemd.... Er komt duidelijk olie in de ruimte waar de adapterplaat tegenaan gemonteerd zit. Dat moet ook haast wel, want in geval van een "staartstuk" (bij een achterwielaangedreven auto) moet er toch e.e.a. gesmeerd worden.... Daarnaast is het ook wel fijn als er wat olie tussen de spline's van de ingaande as en de uitgaande as van de bak komt. Daarbij, als er geen olie komt, waarom dan die pakking??? En.. Novak zou dat ding er toch ook niet voor niets inzetten? Maar... we wachten af.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst January 3, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 3, 2007 het zou geen eens gaan want dan zouden de splines in de keering draaien. dit kreeg ik per mail! Novak heeft inderdaat een keering in de adapter zitten. Advanced Adapters niet. Jij hebt orgineel GM en die heeft geen keering. in de adapter. Jos Reuling Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 3, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 3, 2007 Hmmm.. Blijft die pakking en al die kit vreemd.... Maar... zoals gezegd: we wachten af... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst January 3, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 3, 2007 nee dat is toch niet vreemd, die olie komt wel in de adapter! die keering van de tussenbak zou het wel tegen houden, druk komt er volgens mij niet op (mits de ontluchting goed is) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos Reuling Geplaatst January 5, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 5, 2007 Heren, Allemaal nog een keer goed naar de foto's kijken. Je kunt zien dat de NP207 niet met 6 (net als jeep), maar met 5 schroeven aan de adapter zit...... De NP207 is een GM-NP207!!!! (Chevrolet dus) De adapter achter op de TH350 is een ook orginele GM-adapter! De montageschroeven van de adapter zitten aan de binnenzijde van de adapter. MVG Jos Reuling Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.