Spring naar bijdragen

Keeringen


Menno
 Share

Recommended Posts

Vaak zit achterin de automaat een keering. Ingaand in de tussenbak zit er ook één...

Maar ertussen zit normaal lucht, en een gaatje naar buiten! De olie zou er dus eigenlijk tussenuit moeten lopen!

Maar jij hebt een speciale configuratie.. dus welke bak en tussenbak heb je??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarin zit zo te zien ook een kering...( Zal ook wel moeten wil de olie niet uit de bak lopen)

ja tenzij de as in de olie moet draaien?, maar dat zal wel niet nodig zijn|!!!

badankt alvast ik ga morgen dan maar verder om bij die keering te komen, is wel frapant dat er dan 2 keeringen in 1x stuk zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Novak conversions zet er wel een exta keering in:

kit_131.jpg

Description:<script src="http://shopping.netsuite.com/store/query/getitemsdescr.nl?store=ACCT57628&id=1307"> Kit #131-23, adapting the TH350 transmission to the Jeep NP / NVG 207, 231, 242, 249 and 241OR transfer cases. 23 spline versions

Contents:<script class=shoppingboxdata src="http://shopping.netledger.com/app/site/query/getitemldescr.nl?c=ACCT57628&id=1307"> Adapter, transmission output shaft (23 spline), base mount, seal, o-ring, gasket, fastening hardware and instructions.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oké maar als ik het dus goed heb gelezen en bekeken heb ik die er dus helemaal niet op zitten en ook niet gehad!

ik neem aan dat je hiermee die alu.plaat meebedoelt met dat ronde gat erin

Jup, die plaat!

In geval van een andere automaat, zoals de standaard bakken, zit er achterin de bak namelijk ook een keering die afsluit om de ingaande as van de tussenbak. Da's ook meteen de reden dat die as zo'n eind uit de tussenbak steekt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb toevallig nog een tussenbak np207 liggen die ga ik er eerst morgen op zetten en kijken wat ergebeurt, ik zie ook dat er bij deze twee ontluchtings pijpjes op zitten waarvan er bij mijn gedemonteerde 1tje mist, dus gewwoon een groot gaatje in de bak, wat denk ik al een hoop modder en water naar binnen heeft gehad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vreemd....

Er komt duidelijk olie in de ruimte waar de adapterplaat tegenaan gemonteerd zit. Dat moet ook haast wel, want in geval van een "staartstuk" (bij een achterwielaangedreven auto) moet er toch e.e.a. gesmeerd worden....

Daarnaast is het ook wel fijn als er wat olie tussen de spline's van de ingaande as en de uitgaande as van de bak komt.

Daarbij, als er geen olie komt, waarom dan die pakking???

En.. Novak zou dat ding er toch ook niet voor niets inzetten?

Maar... we wachten af.. :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het zou geen eens gaan want dan zouden de splines in de keering draaien.

dit kreeg ik per mail!

Novak heeft inderdaat een keering in de adapter zitten. Advanced Adapters niet. Jij hebt orgineel GM en die heeft geen keering. in de adapter.

Jos Reuling

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heren,

Allemaal nog een keer goed naar de foto's kijken. Je kunt zien dat de NP207 niet met 6 (net als jeep), maar met 5 schroeven aan de adapter zit...... De NP207 is een GM-NP207!!!! (Chevrolet dus) De adapter achter op de TH350 is een ook orginele GM-adapter! De montageschroeven van de adapter zitten aan de binnenzijde van de adapter.

MVG

Jos Reuling

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...