Spring naar bijdragen

Rock Sliders Afkitten


Gast Ruud's TJ
 Share

Recommended Posts

Tussen de rocksliders en de body gaat zand zitten wat eventueel roest kan gaan opleveren.

Nu wil ik dit afdichten met "Kellfort siliconen 1001 U'. iemand ervaring met het afdichten van de rock sliders? en waar ik specifiek op moet letten? hoeveel tubes heb ik nodig?

Graag jullie reacties......

Groetjes,

Ruud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

klopt als een bus, ik heb toendertijd voor mijn rode wrangler de spatbord verdreders ook met sikaflex afgekit en ook goed ertussen zodat er geen vocht meer bij kon komen, ga dit met mijn nieuwe ook weer doen, want zit al weer vol met kleine steentjes

1 nadeel als je het sikaflex doet komt het er ook nooit meer af, (of voordeel)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kreeg de tip (van een toch hele goede plaatwerker/lasser etc, bij Rob ook zijdelings bekend...) om vooral niet te kitten en al helemaal niet te lijmen, maar om tochtstrip te gebruiken.

Bij mij gaan er ook rocksliders op, en ik ga die tip denk ik wel opvolgen.

Ok, ook een idee natuurlijk.....bedankt!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deur goed dicht trekken dan tocht het niet

Meeste tochtstrips zijn poreus en houden vocht vast en zijn gemaakt voor binnen.

SIKAFLEX gebruik ik zelfs onder water om de bouten van mn zwemplateau op mn speedboat af tekitten en waterdicht te maken.

Zo is Sika actief in de automotive (OEM en after market) -, truck-, bus- en railindustrie, alsmede de carrosseriebouw. Ook is Sika marktleider in de jacht- en scheepsbouw en neemt zij een vooraanstaande positie in als het gaat om industriële lijmtechniek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deur goed dicht trekken dan tocht het niet

Meeste tochtstrips zijn poreus en houden vocht vast en zijn gemaakt voor binnen.

SIKAFLEX gebruik ik zelfs onder water om de bouten van mn zwemplateau op mn speedboat af tekitten en waterdicht te maken.

Zo is Sika actief in de automotive (OEM en after market) -, truck-, bus- en railindustrie, alsmede de carrosseriebouw. Ook is Sika marktleider in de jacht- en scheepsbouw en neemt zij een vooraanstaande positie in als het gaat om industriële lijmtechniek.

Met sikaflex plakken ze hele metro's in elkaar bij bombardier.

Dus geloof mij maar dat je dat spul gewoon kan gebruiken.

Even goed kijken welk type, en anders even bellen met sika technischedienst.

Deze helpen graag met tips. (is mijn ervaring op de zaak)

Mazzel Rene

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt helemaal.

www.sika.nl staat in de pc van de zaak (volgens mij)

Maar als ik de site die Beest neer heb gezet ziet....klopt het als een bus.

Thanks....

En ik hoop dat je er iets aan hebt Bossie.

Maazel Rene

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 years later...

Ik kan even niemand bereiken bij Sika, dus misschien dat iemand hier antwoord kan geven op welk type te gebruiken.

Ik kan Sikaflex 221 in de omgeving hier kopen, is dit goed spul voor dit doel?

http://nld.sika.com/nl/solutions_products/01/01a008/01a008sa01/01a008sa01ssa01.html

Groeten,

Martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...