Spring naar bijdragen

Tikken In De Motor


Recommended Posts

hallo allemaal als mijn motor warm is dan hoor ik denk ik de kleppen tikken kan je die gewoon stellen of zijn dit hydraulische kleppen of kan je die ook stellen wat dat betreft ben ik een leek wie o wie kan mij hier meer over zeggen het betreft een grand cherokee zj uit 93 4.0i limited alvast bedankt voor de eventuele uitleg hierover :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Wools,

Je hebt hydraulische klepstoters,daar kan je niks aan stellen.

Als die tikken bij een warme motor,en niet bij een koude,dan is het enige dat in me opkomt dat bij warme olie de oliedruk te laag wordt.

Je zou een maatje dikkere olie kunnen proberen.

Ik zou me er wel van verzekeren dat het inderdaad de klepstoters zijn,anders heeft het geen nut.

Het is misschien wel een goed plan om de oliedruk te (laten) meten.

Stel dat de oorzaak ligt in een versleten oliepomp,dan kan je tegen de tijd dat je erachter bent dat dikkere olie niet heeft geholpen,de motor wel eens in de soep hebben gedraaid.

Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo allemaal als mijn motor warm is dan hoor ik denk ik de kleppen tikken kan je die gewoon stellen of zijn dit hydraulische kleppen of kan je die ook stellen wat dat betreft ben ik een leek wie o wie kan mij hier meer over zeggen het betreft een grand cherokee zj uit 93 4.0i limited alvast bedankt voor de eventuele uitleg hierover :blink:

Dit probleem heb ik ook gehad bij een GC 4.0i bj96.

het was een wagen met weinig km 90.000 zonder LPG, De kleppen hadden normaal nog niet geleden waardoor de plunjers uitgeregeld zijn.

Voor aankoop had de wagen er geen last van, maar hij had bij mij een half jaar stilgestaan omwille van de invoer en homologatie procedure die aan de gang was.

Toen ik nadien effectief met de wagen ging rijden waren er ook enkele kleppenstoters die serieus hard begonnen tikken als de motor warm was. Op aanraden van men garagist heb ik een busje van Wynn's voor hydraulische plunjers toegevoegd. Na enkele dagen was het probleem weg, het afgelopen jaar is het probleem nog niet teruggekeerd.

Bij mij was dit een oplossing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en wat is wynn's?? is dat een reinigingsmiddel of doet het wat anders?

Wynn's is een additief , een reinigingsmiddel.

De garagist gebruikte dit regelmatig bij de amerikaanse wagens die dit probleem hebben.

Ik heb zijn advies gevolgd met positief resultaat.

Meer kan ik er ook niet over zeggen.

Het is wel zo dat ik bijna zeker was van de goede staat van de motor.

kleppen ok, oliedruk ok, weinig km, zeer goed onderhouden door vorige eigenaar en zuinig meer gereden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...
hallo allemaal als mijn motor warm is dan hoor ik denk ik de kleppen tikken kan je die gewoon stellen of zijn dit hydraulische kleppen of kan je die ook stellen wat dat betreft ben ik een leek wie o wie kan mij hier meer over zeggen het betreft een grand cherokee zj uit 93 4.0i limited alvast bedankt voor de eventuele uitleg hierover :whistle:

Heb je ondertussen een oplossing gevonden voor het tikken van de kleppen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nee heb er wynns ingedaan en alles er weer uit na een tydje olie ververst 10-w40 nieuw filtertje nog steeds tikken 3weken terug weer olie ververst 5-w40 erin omdat ik geen oliedruk meer had en ik dacht vuil filter ook nieuw filter erop maar wat bleek oliedruksensor was kapot vervangen dus maar nog steeds tikken die kleppen gooi er voor de zekerheid maar een busje van dat wynns in want ga donderdag naar kroatie en dan zien we het vanzelf wel weer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...