Spring naar bijdragen

Olielucht


HansH
 Share

Recommended Posts

Dag jeeprijders.

Nu heb ik vorige week een sloopversnellingsbak opgehaald voor de auto van mijn zus. Op de terugweg heb ik hard moeten remmen voor een overstekende hond, en is die bak omgevallen en er een partij olie uitgelopen met als gevolg een plas olie in mijn heilige Grand Cherokee en een verschrikkelijke olielucht in de auto. (de bak lag natuurlijk wel op een kleed maar de olie is er doorheen gekomen) De olievlek heb ik er met een waterstofzuiger met een speciale shampoo erin er uit kunnen krijgen en daarna het interieur van de auto volgespoten met een autoparfum. Maar na een half uur kwam die olielucht er weer doorheen. Heeft iemand een idee hoe ik die lucht eruit krijg ?? :blink:

Groeten Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag jeeprijders.

Nu heb ik vorige week een sloopversnellingsbak opgehaald voor de auto van mijn zus. Op de terugweg heb ik hard moeten remmen voor een overstekende hond, en is die bak omgevallen en er een partij olie uitgelopen met als gevolg een plas olie in mijn heilige Grand Cherokee en een verschrikkelijke olielucht in de auto. (de bak lag natuurlijk wel op een kleed maar de olie is er doorheen gekomen) De olievlek heb ik er met een waterstofzuiger met een speciale shampoo erin er uit kunnen krijgen en daarna het interieur van de auto volgespoten met een autoparfum. Maar na een half uur kwam die olielucht er weer doorheen. Heeft iemand een idee hoe ik die lucht eruit krijg ?? :blink:

Groeten Hans

Heb onlangs hetzelfde voorgehad met een automaat. Na een tijdje verdwijnt de lucht vanzelf...

(vast niet het antwoord dat je wil horen... ;) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag jeeprijders.

Nu heb ik vorige week een sloopversnellingsbak opgehaald voor de auto van mijn zus. Op de terugweg heb ik hard moeten remmen voor een overstekende hond, en is die bak omgevallen en er een partij olie uitgelopen met als gevolg een plas olie in mijn heilige Grand Cherokee en een verschrikkelijke olielucht in de auto. (de bak lag natuurlijk wel op een kleed maar de olie is er doorheen gekomen) De olievlek heb ik er met een waterstofzuiger met een speciale shampoo erin er uit kunnen krijgen en daarna het interieur van de auto volgespoten met een autoparfum. Maar na een half uur kwam die olielucht er weer doorheen. Heeft iemand een idee hoe ik die lucht eruit krijg ?? :frusty:

Groeten Hans

Je hebt nu een dekje , houd daar de lucht maar onder nu :rolleyes::frusty:

Gr. John

P.S. Ex GC van mij staat nog op blz. 8of9 van te koop aangeboden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om luchtjes uit de auto te krijgen kun je een Zielonka geruchskiller kopen.

Ik gebruik ze al jaren. In de koelkast keuken kamer en auto

Het is een rvs schijf van een speciale legering wat na contact met water en de lucht natuurlijk luchtjes verwijderd.

Toe ik mn Jeep kocht werd ik gek van de lucht van honden en in mn auto hing een sigarenlucht van de vorige eigenaar. De Dealer had een ioniseerapparaat bla bla bla en stonk nog. Paar dagen die schijf erin op een schoteltje water en weg stank.

Kunt het oneindig gebruiken.

Deze is wat minder sterk maar hangt in een omhulsel met een vochtig sponje voor in de auto

Kun je aan het opbergvak van de deur hangen.

Zielonka geruchskiller

hier in het Nederlands

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die EJG lucht was ook aardig sterk want ik hing niet boven de olie maar kwam de kroeg in en gelijk werd er gezegd "zeker oliebollen gebakken"

Die Zielonka schijf helpt echt voor niet chemische luchtjes ( honden, sigaretten en sigaren bloemkool spruitjes etc.)

Ook die muffe lucht als je autobekleding nat is geweest. Het is niet goedkoop maar het werkt en raakt nooit op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na 400 kilometer rijden is de lucht gelukkig al een stuk minder. Ik ga denk ik toch maar even zo'n luchtverfrissertje in hangen en dan hopen dat het na weer 400 kilometer weg is.

Groet Hans

* volgens mijn baas wil voor muffe luchtjes, hondenluchtjes, rookluchtjes enz. een pak koffie nog wel eens helpen. Die zou je volgens hem open in een bakje in de auto moeten zetten en na verloop van tijd zouden de luchtjes eruit gaan. (behalve een koffielucht haha) Of het helpt weet ik niet ik heb het nog niet geprobeerd. :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...