Calabria Geplaatst December 26, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 26, 2006 Ik ben van plan me een Powertrax Lockright aan te schaffen. Aangezien er weinig of geen leven meer in de standaard LSD in m'n achteras zit. Nu vroeg ik me af wat er juist moet gebeuren met de LSD die er al inzit ? Het lijkt me logisch dat deze moet verwijderd worden voor het plaatsen van de Powertrax. Moeten er hiervoor nog andere dingen aangepast worden, R&P etc. ? Het is voor een Wrangler YJ 2.5l '94 (D35 met C-clip ??) Alvast bedankt ! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 26, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 26, 2006 Tja... ik ben niet zo'n liefhebber van automatische lockers. Ik heb liever zelf de controle... Zeker als je op de weg rijdt, belast je in elke bocht die je neemt slechts één steekas! En daarbij veranders je bochtengdrag ook nog 'ns flink. ( Snelheid neemt toe in de bochten ) Mijn advies: Spaar ff door en koop een bediende locker! Zelf heb ik de ARB, en die bevalt me uitstekend! Nadeel : ARB is duur! Voordeel: Bediening met een knopje op je dash! Wat dat LS diff betreft: Een hopeloos overschat ding, dat feitelijk alleen op de weg nut heeft. En dan nog in slechts heel weinig omstandigheden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst December 26, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 26, 2006 volgens mij kan die er zo in... R&P veranderen..kan maar is geen must maar.....(zeg het elke keer maar weer) ik zou doorsparen voor een schakelbare locker tuurlijk... de autolockers zijn goedkoper. nadeel van een autolocker is, dat die kan locken op een moment dat je dat eigenlijk niet wil op de weg met links of rechts afslaan...lockt---> minder controle over Jeep in ergste geval helemaal geen controle meer offroad, lockt net op moment waneer je gas geeft en grip krijgt--->krak Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Charon Geplaatst January 13, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 13, 2007 volgens mij kan die er zo in...nadeel van een autolocker is, dat die kan locken op een moment dat je dat eigenlijk niet wil op de weg met links of rechts afslaan...lockt---> minder controle over Jeep in ergste geval helemaal geen controle meer offroad, lockt net op moment waneer je gas geeft en grip krijgt--->krak Ik ben ook van std LSD naar LockRight gegaan, i.c.m. 4.88 diffs. De LSD zit in het diff-carrier geintegreerd. Die moet er in z'n geheel uit. Je zult ook een "open" carrier moeten plaatsen en daar dan de LockRight in monteren. Alleen het grote tandwiel moet overgezet worden, en volgens mij is het dan wijs om de afstelling hiervan te controleren. De LockRight staat in principe altijd gelockt, en lockt pas uit bij een bepaalde kracht verschil over beide steekassen. Dan word de zijde uitgelockt (echt nederlands! ) die harder wil gaan draaien, in een bocht drijf je dan dus het binnenste wiel aan. Dit is degene met de minste wieldruk en dus grip. Als je daar je rijstijl op aanpast, vind ik het een prima locker. Charon Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Calabria Geplaatst February 15, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 15, 2007 Ok, kogel is door de kerk Ik ga voor de R&P 4.88 in combinatie met een Lockright locker. Zelfde als Jeepie dus. Ik ben het volledig eens met het feit dan een ARB stukken beter is, maar als student zijnde komt een ARB net iets te duur uit voor me. Wrangler gaat wegens de keuring problematiek hier in België enkel nog voor in terrein dienen. Hiermee zullen dan de nadelen van een LockRight op de baan ook verdwenen zijn. R&P zou van Yukon zijn => iemand hier bedenkingen of opmerkingen over ?? Andere of betere merken ... Aankoop zou dus bestaat uit: R&P 4.88 set + installatie kit en Lockright locker For use with Dana Model 35 rear axle. Includes high performance cross shaft. Fits all 1993 models with bill of material #605528 only. *Will not work with factory Trac-Lok (Posi-Traction) Differential case. Zijn deze dingen compatibel met elkaar of moeten er nog dingen aangekocht worden om dit in zijn gehaal te laten passen ? Alvast bedankt !!! Grz Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mav Geplaatst February 15, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 15, 2007 Yukon = Superior Axle & Gear = Goed spul. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst February 15, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 15, 2007 Heb ook alles van Yukon zitten, zowel vooraan als achteraan. Ook de super 35 kit met detroit. Maar wel de 4.56 met 33" banden. De 4.88 heeft een tand minder op zijn pignon en is veel fragieler dan de 4.56 of 4.10. Als je een 2.5 hebt is dit goed maar met een 4.0 zou ik nooit 4.88 nemen. Maar waarom geen echte sper a la detroit, ARB, Ox-locker. Een powertrac is toch wel wat anders hoor, is eigenlijk gewoon de satelietwielen die aan elkaar gekoppeld worden. Aan de kooi waarop r&p worden gemonteerd verandert er niets en blijft dus origineel. Ik ben hiervan geen voorstander. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst February 15, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 15, 2007 die zin met number of bill material is belangrijk staat rechts naast je dif op je as. Kan zijn dat het limited slip huis te klein is en dat je een ander ( open dif huis) moet hebben De Aussielocker van Torqmasters zou ik kiezen boven de lockright. Heeft 2 jaar garantie en heeft geen beperkingen van banden maat. kost usd 229,00 ( Herb ik voorin en kost inderdaad kruisjes als je iets te wild gas geeft.) En met de R&P hoe meer tandjes hoe zwakker. Had zelf eerst 4,56 besteld maar gewijzigd in 4.11 Maar dat is bij jouw 2.5 al standaard. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Charon Geplaatst February 17, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 17, 2007 Ter verduidelijking: ik heb idd een 4 pitter. Ervaring: motor sterft eerder dan dat er wat breekt, mits je natuurlijk niet de rechtervoet gestrekt hebt.. Charon Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.