Spring naar bijdragen

Powertrax Vraagje


Calabria
 Share

Recommended Posts

Ik ben van plan me een Powertrax Lockright aan te schaffen. Aangezien er weinig of geen leven meer in de standaard LSD in m'n achteras zit. Nu vroeg ik me af wat er juist moet gebeuren met de LSD die er al inzit ? Het lijkt me logisch dat deze moet verwijderd worden voor het plaatsen van de Powertrax. Moeten er hiervoor nog andere dingen aangepast worden, R&P etc. ?

Het is voor een Wrangler YJ 2.5l '94 (D35 met C-clip ??)

Alvast bedankt !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja... ik ben niet zo'n liefhebber van automatische lockers. Ik heb liever zelf de controle... Zeker als je op de weg rijdt, belast je in elke bocht die je neemt slechts één steekas! En daarbij veranders je bochtengdrag ook nog 'ns flink. ( Snelheid neemt toe in de bochten )

Mijn advies: Spaar ff door en koop een bediende locker! Zelf heb ik de ARB, en die bevalt me uitstekend! Nadeel : ARB is duur!

Voordeel: Bediening met een knopje op je dash!

Wat dat LS diff betreft: Een hopeloos overschat ding, dat feitelijk alleen op de weg nut heeft. En dan nog in slechts heel weinig omstandigheden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

volgens mij kan die er zo in...

R&P veranderen..kan maar is geen must

maar.....(zeg het elke keer maar weer)

ik zou doorsparen voor een schakelbare locker

tuurlijk... de autolockers zijn goedkoper.

nadeel van een autolocker is, dat die kan locken op een moment dat je dat eigenlijk niet wil

  • op de weg met links of rechts afslaan...lockt---> minder controle over Jeep in ergste geval helemaal geen controle meer
  • offroad, lockt net op moment waneer je gas geeft en grip krijgt--->krak

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
volgens mij kan die er zo in...

nadeel van een autolocker is, dat die kan locken op een moment dat je dat eigenlijk niet wil

  • op de weg met links of rechts afslaan...lockt---> minder controle over Jeep in ergste geval helemaal geen controle meer
  • offroad, lockt net op moment waneer je gas geeft en grip krijgt--->krak

Ik ben ook van std LSD naar LockRight gegaan, i.c.m. 4.88 diffs.

De LSD zit in het diff-carrier geintegreerd. Die moet er in z'n geheel uit. Je zult ook een "open" carrier moeten plaatsen en daar dan de LockRight in monteren. Alleen het grote tandwiel moet overgezet worden, en volgens mij is het dan wijs om de afstelling hiervan te controleren.

De LockRight staat in principe altijd gelockt, en lockt pas uit bij een bepaalde kracht verschil over beide steekassen. Dan word de zijde uitgelockt (echt nederlands! :blush: ) die harder wil gaan draaien, in een bocht drijf je dan dus het binnenste wiel aan. Dit is degene met de minste wieldruk en dus grip. Als je daar je rijstijl op aanpast, vind ik het een prima locker.

Charon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ok, kogel is door de kerk :thumbsup:

Ik ga voor de R&P 4.88 in combinatie met een Lockright locker. Zelfde als Jeepie dus.

Ik ben het volledig eens met het feit dan een ARB stukken beter is, maar als student zijnde komt een ARB net iets te duur uit voor me. Wrangler gaat wegens de keuring problematiek hier in België enkel nog voor in terrein dienen. Hiermee zullen dan de nadelen van een LockRight op de baan ook verdwenen zijn.

R&P zou van Yukon zijn => iemand hier bedenkingen of opmerkingen over ?? Andere of betere merken ...

Aankoop zou dus bestaat uit:

R&P 4.88 set + installatie kit

282.jpg

en

Lockright locker

2110-ol.jpg

For use with Dana Model 35 rear axle. Includes high performance cross shaft. Fits all 1993 models with bill of material #605528 only. *Will not work with factory Trac-Lok (Posi-Traction) Differential case.

Zijn deze dingen compatibel met elkaar of moeten er nog dingen aangekocht worden om dit in zijn gehaal te laten passen ?

Alvast bedankt !!!

Grz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ook alles van Yukon zitten, zowel vooraan als achteraan.

Ook de super 35 kit met detroit.

Maar wel de 4.56 met 33" banden. De 4.88 heeft een tand minder op zijn pignon en is veel fragieler dan de 4.56 of 4.10.

Als je een 2.5 hebt is dit goed maar met een 4.0 zou ik nooit 4.88 nemen.

Maar waarom geen echte sper a la detroit, ARB, Ox-locker.

Een powertrac is toch wel wat anders hoor, is eigenlijk gewoon de satelietwielen die aan elkaar gekoppeld worden.

Aan de kooi waarop r&p worden gemonteerd verandert er niets en blijft dus origineel.

Ik ben hiervan geen voorstander.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

die zin met number of bill material is belangrijk staat rechts naast je dif op je as.

Kan zijn dat het limited slip huis te klein is en dat je een ander ( open dif huis) moet hebben

De Aussielocker van Torqmasters zou ik kiezen boven de lockright. Heeft 2 jaar garantie en heeft geen beperkingen van banden maat. kost usd 229,00 ( Herb ik voorin en kost inderdaad kruisjes als je iets te wild gas geeft.)

En met de R&P hoe meer tandjes hoe zwakker. Had zelf eerst 4,56 besteld maar gewijzigd in 4.11

Maar dat is bij jouw 2.5 al standaard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...